Tajusin tänään järkyttävän asian...

Vierailija

tienaisin nimittäin työttömänä vain 300 euroa vähemmän kuussa kuin nyt töissä ollessani. Työni on todella rankkaa, ja joudun syömään yli kymmentä erilaista reseptilääkettä, että pystyn edes tekemään sitä. mm. viittä erilaista särky-ja kipulääkettä, vatsahappolääkkeitä stressin ja kahvin takia, lihasrelaksantteja niskajumiin, duact ja avamys työpaikan homeongelman takia. Säästäisin jo tuon pari sataa euroa kuussa lääkekuluissa jos en kävisi töissä. Silti tuntuu moraalisesti niin väärältä jäädä pois vain koska ei fyysisesti ja henkisesti enää jaksa.

Tuon ansiosidonnaisen (reilut 1400e) saisin kaksi vuotta, ja voisin ehkä parantua työuupumuksestani. Koulutusta vastaavaa työtäni ei ole koskaan julkisissa hauissa, eli työkkäri ei voisi minulle mitään tarjota. Silti varmaan jatkan tuota työtäni ja toivon pysyväni hengissä. Moraalini on liian korkea jäädä vain makaamaan kotiin. Tulipahan vain mieleen tälläinenkin vaihtoehto.

Kommentit (15)

Vierailija

Kuulostaa pahasti työuupumukselta ja siltä että meinaa kulua ihan loppuun. Työuupumukseen auttaa vain pidempiaikainen sairasloma jolloin ei tee työtä ollenkaan. Sinä olet elämäsi tärkein henkilö ja terveytesi on tärkeintä mitä voit omistaa. Jos aiot kuitenkin jatkaa, tsemppiä kovasti ja voimia!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pahasti työuupumukselta ja siltä että meinaa kulua ihan loppuun. Työuupumukseen auttaa vain pidempiaikainen sairasloma jolloin ei tee työtä ollenkaan. Sinä olet elämäsi tärkein henkilö ja terveytesi on tärkeintä mitä voit omistaa. Jos aiot kuitenkin jatkaa, tsemppiä kovasti ja voimia!

Kiitos ymmärryksestä. Työuupumushan ei oikeuta palkalliseen sairaslomaan, siksi olenkin miettinyt muita vaihtoehtoja. En nimittäin koe olevani esimerkiksi masentunut, jonka sairauskoodi puolestaan oikeuttaisi palkalliseen sairaslomaan.

Koen myös todella huonoa omaatuntoa jos olen edes kovan kuumeen takia päivän pois töistä. Ap

Vierailija

Toisaalta eläke ei kerry ja kun putoot pois ansiosidonnaisesta, ei oo varaa mihinkään.

Ja työllistyminen on epätodennäköisempää kuin koskaan koska olet vanha. Ja sitten kun tuet leikataan pois olet todella köyhä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisaalta eläke ei kerry ja kun putoot pois ansiosidonnaisesta, ei oo varaa mihinkään.

Ja työllistyminen on epätodennäköisempää kuin koskaan koska olet vanha. Ja sitten kun tuet leikataan pois olet todella köyhä.

Minulla on kyllä noin 40 tonnia säästössä jolla pärjäisin tukien kanssa jonkin vuoden. Olen miettinyt, että vaihtaisin ihan kokonaan alaa sitten sen parin vuoden levon jälkeen. Miettisin rauhassa mitä haluan tehdä. Kuitenkin jotain helpompaa ja vähemmän rasittavaa työtä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minulla on kyllä noin 40 tonnia säästössä jolla pärjäisin tukien kanssa jonkin vuoden. Olen miettinyt, että vaihtaisin ihan kokonaan alaa sitten sen parin vuoden levon jälkeen. Miettisin rauhassa mitä haluan tehdä. Kuitenkin jotain helpompaa ja vähemmän rasittavaa työtä. Ap

Enkä ole vielä kovin vanha nyt, alle 30. Ap

Vierailija

Ootko kenties hoitoalalla ollut töissä? Itte tiedät parhaiten mitä elämässä teet, sen mukaan että oisit onnellinen. Toi kaikki kuulostaa kohtuuttomalta uhraukselta työn takia. Oma terveys on tärkein!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin tässä mistään moraalista on kyse.

Itsensä jalustalle nostava marttyyri suorittaja. Tosi upeeta joo...

T. kotona toipuva masentunut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tässä mistään moraalista on kyse.

Itsensä jalustalle nostava marttyyri suorittaja. Tosi upeeta joo...

T. kotona toipuva masentunut

Parhaani olen aina yrittänyt tehdä ja siitä nyt kärsinkin.
Olen minäkin useasti miettinyt itsemurhaa kaikista pahimpina hetkinä kun olen kokenut etten riitä työhöni, mutta jotenkin tulin järkiini ettei se ole oikea ratkaisu. Siksi mietinkin niitä muita ratkaisuja vielä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos itse irtisanoudut, tulee karenssia.

Jaksamista!

Joo tiedän, mulla loppuu ens kuussa määräaikainen sopimus. Kiitti. Jos kaikista kivuista ja lääkkeistä pääsisoi niin se olisi ihanaa. Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat