Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdatteko lapselle joka päivä puhtaat vaatteet?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain osaa pitää toista päivää samoja vaatteita. Laitan pesuun, vaikka ei olisikaan näkyvää likaa. Tuntuu kuitenkin, että housuihin tulee polvien kohtaan käytön jälkinä " painaumaa " ym.

Vierailija
2/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa minusta hassulta kysymykseltä, mutta olen ihmetellyt koulussa kun jotkut lapset kulkee samassa puserossa koko viikon. Joskus olen huomannut että lapsi tulee vielä seuraavana viikollakin samasssa puserossa, mutta toivottavasti se on jo silloin käynnyt pesussa. Silloin kun olin tarhassa töissä huomasin myös tämän saman.

Kysehän nyt ei ole kaikista lapsista. Eikä tarhassa/ koulussa työntekijät tietenkään seuraa kuka on joka päivä vaihtanut vaatteet. Olen vaan itse sattunut huomaamaan sen. Syy voi ehkä olla se että itse vaihdan lapsilleni joka päivä kaikki sisävaatteet, eli: alusvaatteet, sukkahousut, puserot,sisähousut, mekot ja hameet. Olenko minä jotenkin outo kun vaihdan kaikki sisäv. olipa ne sitten likaiset tai ei, ne menevät pyykkiin.

Miten te teette?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pääsi karkamaan ja tuli ensimäisenä yksin, ehti tulla jo vastaus väliin. Kiva että muutkin vaihtavat joka päivä.

Vierailija
4/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää pidetään pitkiä kalsareita, housuja ja puseroa, mikäli siis ovat siistin oloisia. Lapset 8, 6 ja 4,5.

Vierailija
5/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joka päivä.Muutoin katson vaatteen pesuntarpeen ennenkuin laitan pesuun,koska meillä on nuorimmaisella 3v. pukeutumisvimma meneillään...eli saattaa olla päällä 5 paitaa, viidet housut , kimallemekko välillä...saman illan aikana kun on hoidosta tullut.

Sandaalit tai tossut vaihtuvat myös tiuhaan illan aikana.

Jos kaikki heittäisin illalla pyykkikoriin...VOI SITÄ PYYKIN MÄÄRÄÄ.

Ihan turhaa vaatteen kulutustakin jatkuva koneessa pyörittäminen jos ei ole puhtauden vuoksi tarvetta.

Toki korjataan pikkuneidin jäljiltä vaatteet samantien etteivät turhaan sitten likaannu lattioilla pyöriessä.

Vierailija
6/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä mukaan kun menee likaiseksi. Poika on 1,5v, joten likapyykkiä tulee paljon, mutta mikäli vaatteet pysyy suht puhtaina (edes pikkutahrat ei meitä haittaa) niin sama body ja sukkikset voi hyvinkin olla 3 päivää käytössä. Sukat vaihdetaan ehkä 3-5päivän välein. Ikinä en ole ajatellut että me oltais jotenkin epäsiistejä (ja pojan vaatteetkaan ei kovin likaisena ole päällä), mutta teihin muihin verrattuna näköjään ollaan... Vaihdatteko myös omat kaikki vaatteenne joka päivä? Kun kyllä minä ainakin voin pitää 2 päivää samaa paitaa, jotain neuletakkia helposti 3-4 päivää. Siis jos eivät sotkeennu. ja pidän itseäni ihan siistinä! =)

Eikö ne vaatteet kulu hirveen nopeesti kun pesee joka käytön jälkeen?

Kylään tai vieraiden meille tullessa vaihdetaan tietty puhtaat. Ellei sitten ole ihan vaan jotain lapsikavereita ja lapsiperheen elämää ymmärtäväisiä vanhempia. =)

Vierailija
7/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä niitä tahroja vaatteisiin tulee, poika kun ei suostu käyttämään ruokalappua..

Vierailija
8/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka eivät pahemmin olisi likaisiakaan, tykkään vaihtelusta! ;)

Vierailija
9/32 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti-collarit on yleensa kaksi paivaa kaytossa kun kuitenkin vain muutaman tunnin ovat jalassa. Jos on nakyvaa likaa, vaihdan vaatteet kesken paivaa kotonakin.

Itse voin pitaa samaa paitaa 2-3 paivaa pesematta jos ei haiskahda, mutta en kuitenkaan perakkaisina paivina. Mies aina valittaakin mun " puolikayttoisten" vaatteiden pinostani makuuhuoneessa.

Vierailija
10/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin, ettei ole likaiset. Kahden päivän välein käydään suihkussa. Illalla suihkuun --> puhdas yöpuku --> aamulla puhtaat vaatteet --> illalla sama yöpuku --> aamulla samat vaatteet --> suihkuun... Tietenkin vaihdetaan tarpeen mukaan, jos paita likaantuu, niin vaihdetaan yleensä samalla kaikki vaatteet, eikä pelkkää paitaa. Näin meillä =)

Vierailija
11/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaate ei ole likainen, voi se olla toisenkin päivän päällä. Meillä myös saatetaan vaihtaa vain paita/housut, jos on likainen, ei siis aina molempia. Alushousut vaihdetaan päivittäin, samoin sukat.

Kylään lähtiessä toki laitetaan aina ihan puhtaat, mutta kotona tai lähikaupassa saattaa olla jopa hiukan nuhraantuneet päällä. Joskus kyllä vaihdetaan vaatteita ihan huvin vuoksi, mutta ei aina. Meitä ei kotona pienet tahrat haittaa - eikä sekään, että vaatteet eivät aina ole sävy sävyyn.

- Reeta

Vierailija
12/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housuja,hameita ja paitoja käytetään max 2 päivää.Jos on näkyvää likaa niin sitten tietysti vaihdetaan.Meillä on kolme lasta ja pyykkäämistä riittää,en huvikseni vaihtele lapsille vaatteita.Tyttö 5v vaihtelee muutenkin vaatteita pitkin päivää.Välillä tuntuu ettei muuta ehdi kuin pyykätä...!

Vierailija
13/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joka aamu laitetaan puhtaat pikkuhousut, aluspaita, pitkät kalsarit/sukkahousut. Mutta sitten collegehousut/trikoohousut, farkut hameet, päällyspaidat joka toinen päivä, joskus menee kolmannenkin pvän, tietenkin jos tulee joku tahra vähänkin, vaihdetaan se heti (paitsi eivät tarhassa vaihda heti). Paitsi jos Isi on lasten kanssa ja äiti muualla on lapsilla vieläkin samat alushousut yms vielä 3-4pväkin jälkeen... =)

Vierailija
14/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kuin jollain muulla, että yökkäri sattaa olla kaksi yötä peräkkäin, jos on puhtaan näköinen.

Lapset 8, 6 ja 1v. Nuorimmalla tosin menee joka päivä myös yökkäri vaihtoon.

Samoin hänellä saattaa päivässä vaihtua kolmetkin vaatteet alusbodya ja sukkahousuja myöten, kun joka ruoan jälkeen on ihan likaisena ja märkänä (repii aina kesken ruokailun ruokalapun pois..).

Pyykkiä on valtavasti, mutta kyllä siitä selviää..

Vierailija
15/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaisia vaatteita ei meillä koskaan pidetä. Mutta tuo tarkkuus ilmenee siinäkin, etten näe järkeä tavan vuoksi vaihtaa täysin puhtaita vaatteita joka päivä. En siis tarkkana kestä sitä kun vaatteet kärsivät pesusta. En oikeasti ymmärrä MIKSI pitäisi vaihtaa vaatteet jos ne eivät ole likaiset. Turhaa luonnon ja oman energian tuhlausta. Sorry vaan, tämä mun mielipide..

Vierailija
16/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet pysyy siisteinä, pidetään T-paitaa ja housuja yleensä 2 päivää. College- tai neulepaitaa yleensä kauemminkin, jos on puhdas. Yöpuku menee pyykkiin yleensä 1-2 kertaa viikossa (pojalla on vielä yövaippa käytössä). Itse pidän aina yöpukua viikon kerrallaan (alushousut on siellä alla). Miksi yöpuku pitäisi vaihtaa 1-2 päivän välein, jos se ei ole pissassa tms. (siis lapsella)? Mä en näe tollaisessa " turhassa" pesemisessä kyllä kamalasti järkeä, mutta kukin tavallaan...

Vierailija
17/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut/sammarit ja neuletakit saattavat olla muutaman kerran käytössä, mutta ne eivät yleensä olekaan koko päivän päällä.

On totta, että liika peseminen kuluttaa energiavaroja; mutta minä näen lapseni mieluummin puhtaana.

Itse vaihdan joka päivä puhtaan paidan; kotona en kulje ulkofarkuilla.

Yövaatetta pidetään kaksi yötä ja sen jälkeen pesen kuudessa kympissä; johan viikon käytön jälkeen yövaatteissa olisi aikamoinen pölypunkkiarmeijakin.

Vierailija
18/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin pyykättävää on vaivaksi saakka, saati sitten että vielä puhtaita vaatteita alkaisin pesemään.

Toki usein käy niin että vaatteet likaantuvat kerran tai kaksi tai kolme kertaa päivässä, mutta jos niin hyvä munkki käy että eivät likaannu, niin en minä nyt vasiten ala niitä pyykkiin heittämään puhtaina!

Vierailija
19/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johan viikon käytön jälkeen yövaatteissa olisi aikamoinen pölypunkkiarmeijakin.

Pesetkö sitten myös patjat useita kertoja viikossa vai miten kestät niihin kertyvät pölypunkit? ;-)

Vierailija
20/32 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni tarkka siisteydestä, eikä lapsetkaan kulje likaisissa vaatteissa...silti meillä kyllä pidetään samaa yöpukua viikko (ellei jotenkin likaannu aikaisemmin, vaihdetaan vain saunan jälkeen, vaikka suihkussa toki käydään useamminkin). Eihän ne pölypunkit petivaatteista häviä yöpukua vaihtamalla. Pesettekö te muut petivaatteetkin joka/joka toinen päivä?

Ja päivävaatteista. Kalsarit/pikkarit, aluspaita/body ja sukat vaihdetaan joka päivä (saattavat kyllä joskus olla 1,5 päivääkin, jos edellisenä päivänä on kesken päivää vaihdettu vaatteita eikä ole ollut suihkuilta) mutta housuja ja paitoja käytetään kunnes näyttävät likaisilta, 0-2, jopa joskus 3 (tällöin yleensä kyseessä vaate, joka ei ole ollut koko päivää päällä ainakaan joka päivä) päivää. Ja esim. sukkikset, jotka ovat päällä vain ulkona päikkäreillä (eli 1,5h/pvä), saattavat olla pesemättä käytössä viisikin päivää.