Jeesuksen aasin nimi
Raamatussakinnon se mainittu, mutta moniko palstalainen tietää sen aasin nimen, jolla Jeesus ratsasti?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Halle.
Halle, lujaa. Vitsi taitaa olla 70-luvulta ellei jopa vanhempi.
Vitsi on varmaan vanhempi kuin Jeesus itse.
Vierailija kirjoitti:
Halle.
Niin vanha vitsi että se on jälleen uusi, koska en mä vaan ollut kuullut :D Nauroin
Josefiina. Mitä on pidetty hieman outona,sillä kysymyksessä on urospuolinen aasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halle.
Vitsi on varmaan vanhempi kuin Jeesus itse.
Kyllä, eikös se jotain kolmekymppisenä kuollut? 70-luvusta on jo 35 vuotta aikaa.
Sillä meni lujaa. Kaikki ymmärrys Jesselle, joka toi armoa tähän yhteiskuntaan.
Hassuttelu sikseen. Sen nimi oli Aukusti.
Kävi niin, että Jerusalemin pääsiäistapahtuman aikana kaikki bajamajat menivät tukkoon, koska monen vatsa ei paaston jälkeen kestänyt tuhtia pääsiäispashaa. Saniteettikoppien vastuullinen hoitaja Anna, jota leikkisästi Huussi-Annaksi kutsuttiin, oli puolestaan livahtanut ottamaan pienet keskipäivän napanterit. Häntä sitten kaivattiin ja kovasti huudeltiin.
Millähän tuo nykyään ajaisi. Olisiko lada, Volvo, mersu vai mikähän... Varmaan joku ruosteinen koska tai joku hippiauto. Tietysti polkupyörällä.
Tiesikö joku siis oikean nimen? Alkoi kiinnostaa. Tiedän vain piirretystä että Maria ratsasti Betlehemiin Abib-aasilla :)
kai se tulee jouluna uusintana, vai pääsiäisenä, emmä muista.
Käsittääkseni kyseisen aasin oikeaa nimeä ei ole koskaan julkaistu. En viitsi minäkään spoilata sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hoosianna
Ei, kun Hoosiannahan oli Daavidin poika.
Tästä tuli mieleen, että meillä oli ala-asteella joskus uskonnon kokeessa kysymyksenä klassikkokompa "mikä oli Jaakobin poikien isän nimi?" eikä open mukaan läheskään kaikki sitä tajunneet. Kolmen pisteen tehtävä vieläpä! :D
Halle.