Olen toisella varasijalla ammattikorkeaan, onko vielä mahiksia?

Vierailija

Hain Laureaan restonomikoulutukseen ja olen nyt sit 2. varasijalla. Oon yrittänyt soittaa hakijapalveluihin kysyäkseni lisätietoja mutta näköjään niin moni muukin yrittää samanaikaisesti soittaa sinne että en pääse läpi. Stressaa aivan mielettömästi kun ei yhtään tiedä että peruukohan joku (tai siis vähintään kaksi) ja että milloin saan tietää että otetaanko varasijoilta ketään vai ei. Argh.
Jos on kohtalotovereita online niin ilmoittautukaa.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Toki toiselta varasijalta voi ihan hyvin päästä, tosin syksyn yhteishaku on vähän hankalampi - keväällähän on enemmän porukkaa, joka on hakenut sekä AMK:hon että yliopistoon ja peruu sitten paikkansa, jos pääse yliopistoon. 

Ymmärrän kyllä, että hermostuttaa - toivottavasti pääset. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Paljonko pääsi sisään? Mitä enemmän pääsi, sitä suurempi mahdollisuus, että joku peruu.

Sisään pääsi 40.

- ap

Vierailija

Jos vaan pystyt odota viikko. Veikkaan että pääset kuitenkin. Itse olen varasijalla 117 ja 50 otetaan sisään niin tiedän jo etten pääse :)

Vierailija

Todennäköisesti et, vuosi sitten vastaus olisi ollut, että todennäköisesti kyllä. Haku-uudistuksen seurauksena jokaiselle hakijalle tarjotaan vain yhtä paikkaa, joka on hakijan omassa priorisoinnista korkeimmalla, johon hakija on hyväksytty. Tämän seurauksena jokaisen nyt hyväksytyn paikka on ainoa, jota näille tarjotaan ja paikkoja vapautuu vain jos joku ei ota paikkaa ollenkaan vastaan ja siten siis luopuu kokonaan opiskelusuunnitelmistaan ja hakee seuraavassa yhteishausta uudelleen. Vuosi sitten ihmisille saatettiin tarjota useampia paikkoja, jonka vuoksi paikkoja vapautui sitä mukaa, kun ihmiset valitsivat mieluisimman ja luopuivat muista.

Vierailija

Se ei kyllä ole jännittämisen arvoinen paikka!! Jos et pääse, kannattaa miettiä uudelleen. Sorry, olen valmistunut restonomiksi H-H, eikä vastannut tarkoitustaan :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mihin mennessä opiskelupaikka pitää ottaa vastaan? Sen jälkeen viimestään pitäs varasijoilta päästä.

Omassa haku paikassa 17.12 mennessä, t: varasijalla 117

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toki toiselta varasijalta voi ihan hyvin päästä, tosin syksyn yhteishaku on vähän hankalampi - keväällähän on enemmän porukkaa, joka on hakenut sekä AMK:hon että yliopistoon ja peruu sitten paikkansa, jos pääse yliopistoon. 

Ymmärrän kyllä, että hermostuttaa - toivottavasti pääset. 

Joo, yritän toivoa että mahdollisimman moni olisi laittanut ton koulutuksen esim. kolmanneksi hakutoiveeksi ja odottelisi nyt pääsevänsä johonkin ylempään hakutoiveeseensa. Ei tässä vielä kannata heittää hanskoja tiskiin...

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ihmiset ainoastaan peru opiskelupaikkojaan, vasn siirtävät alottamistaan vuodella tms. Eli hyvin voi vapautua vaikkei peruta.

Jos lykkää opintojen aloittamista esim. vuodella niin siitä ei kuitenkaan vapaudu opiskelupaikkaa kenellekään varasijalla olevalle vaan se opiskelupaikka on sit vuoden tyhjänä. Muutenhan seuraavana vuonna opiskelijoita olisi liikaa.

- ap

Vierailija

Ainakin "ennen vanhaan" (10v sitten) ammattikorkeakouluun otettiin uusia opiskelijoita myös opiskujen alettua (parin kolmen ensimmäisen viikon aikana) lopettaneiden tilalle. Silloin koulua ei enää sido varasijat, vaan koulu sai itse valita kenet hakijoista valitsee. Eli käytännössä ne paikat meni niille, jotka itse soittivat kouluun ja kysyivät mahdollisuutta päästä vielä sisään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ainakin "ennen vanhaan" (10v sitten) ammattikorkeakouluun otettiin uusia opiskelijoita myös opiskujen alettua (parin kolmen ensimmäisen viikon aikana) lopettaneiden tilalle. Silloin koulua ei enää sido varasijat, vaan koulu sai itse valita kenet hakijoista valitsee. Eli käytännössä ne paikat meni niille, jotka itse soittivat kouluun ja kysyivät mahdollisuutta päästä vielä sisään.

Soitin äsken Laureaan ja kysyin tostakin mahdollisuudesta. Mulle sanottiin että 17.12. jälkeen ei enää voi tulla valituksi varasijalta (koulu alkaa 11. tammikuuta).. Mutta jos en tule valituksi varasijalta niin soittelen varmaan kuitenkin vielä tammikuussa sinne ja kysyn että oisko kukaan lopettanut. Luulis että amk:t ottais mielellään heti alkuvaiheessa lopettaneiden tilalle uusia nii pysyis valmistumistilastot paremman näkösinä.

- ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat