Onko Aarnio mielestänne syytön vai syyllinen?

Vierailija

Tänään Aarnio pääsi vapaaksi kahden vuoden tutkintavankeudesta.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Syytön.Kukaan, ei etenkään poliisi joka tietää kaiken, ole niin tyhmä että piilottaisi rahoja omalle tontilleen pakkauksessa, jonka löytää metallinpaljastimella.

Vierailija

Syytönhän on kunnes toisin todistetaan. Eli vaikka se ois miten rötöstelly niin ei se ole syyllinen ennen ku syylliseksi todetaan, vaan pelkästään epäilty.

Vierailija

Ilta-sanomista--->Aarnio toivoi sitä, että oikeudenkäynti jatkuisi asianmukaisena. Hän sanoi, että puolustautuminen helpottuu nyt, kun hän pystyy käyttämään niin matkapuhelinta kuin kännykkääkin.

Mikä ero näissä on? 

Vierailija

Joku antaa puoli milliä rahaa tuosta noin vain hänelle. Rahoja ei ilmoiteta mihinkään. Puutarhasta löytyy taas kymmeniä tuhansia. Just. Tässä näin aluksi. Uskokoon ken tahtoo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Syytönhän on kunnes toisin todistetaan. Eli vaikka se ois miten rötöstelly niin ei se ole syyllinen ennen ku syylliseksi todetaan, vaan pelkästään epäilty.

Tämä on totta ainoastaan amerikassa. Suomessa sinun pitää itse kyetä osoittamaan olevasi syytön. Ja jos et pysty, niin olet syyllinen.

Näin eräs talousrikoksesta tuomittu minulle on sanonut. Ja hän on myös ennakoinut tapahtumien kulkua koko ajan Auerin ja Aarnion tapauksessa, perustellen "että näin poliisi toimii". Hänen mukaansa syytöksiä latelee sen vuoksi, että valtiolle tulisi liian kalliiksi, jos pitäisi maksaa kahdesta vuodesta syyttömälle korvaukset. Jostain pitää saada tuomio, jotta korvaukset ovat pienemmät.

Mene tiedä, onko tämä kaverini oikeassa. Itse hän uskoo näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta ainoastaan amerikassa. Suomessa sinun pitää itse kyetä osoittamaan olevasi syytön. Ja jos et pysty, niin olet syyllinen.

Näin eräs talousrikoksesta tuomittu minulle on sanonut.

Käsittääkseni nämä pätee suomessakin?

Syyttömyysolettama mainitaan Euroopan ihmisoikeussopimuksen 6 artiklan 2 kohdassa (oikeus oikeudenmukaiseen oikeudenkäyntiin): Jokaista rikoksesta syytettyä on pidettävä syyttömänä, kunnes hänen syyllisyytensä on laillisesti näytetty toteen. Syyttäjän on näytettävä syytetyn syyllisyys toteen niin, ettei syyllisyydestä jää varteenotettavaa epäilystä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat