sikiön reisiluussa/olkaluussa iso ero muihin mittoihin

Vierailija

Hei

Kuulisin mielelläni kokemuksia teiltä jolla kyseiset mitat jätättäneet että onko tullut terve lapsi vai mikä ollut.

Mulla tehty lapsivesipunktio ja downia ei ole. Olen sikiön kasvuseurannassa ja vointi aina sikiöllä hyvä. Lapsiveden määrä hyvä. Virtaukset hyvät. Elimet kaikki näyttää ok. Profiili näyttää normaalilta.

Nyt mulla rv 33 ja pää vastaa viikkoja. Vatsa noin rv 31. Mutta reisiluu noin rv 28 ja olkaluu noin rv 26. Reisiluun ja olkaluu ero on kasvanut nyt suuremmaksi mitä ollut aiemmin. Eroa on ollut rakenneultrasta lähtien josta ottivat mut seurantaa .

Me vanhemmat olemme aika molemmat lyhyitä. Minä 162. Mies vähän alle 170.

Kommentit (3)

Vierailija

Kyllä meilläkin oli heittoja ja lisäksi vain kaksi suonta napanuorassa. Terve mutta äärimmäisen temperamenttinen vauva syntyi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin oli heittoja ja lisäksi vain kaksi suonta napanuorassa. Terve mutta äärimmäisen temperamenttinen vauva syntyi.

Pää ja reisiluu taisi heittää useammalla viikolla mut sitten pitää katsoa vanhempien ominaisuuksia. Esim. Jos isopäisiä niin ero on ymmärrettävä. Eli tuskin syytä huoleen jos ei lääkärinkään mielestä ole.

Vierailija

Kaverilla oli sama tilanne eli vauvan pää ja vatsa oli hiukan pienemmät, kuin viikokkojen mukaan olisi pitänyt olla, reisiluu paljon lyhyempi. Kun tyttö syntyi oli viikkoihin nähden pienikokoinen, mutta sopusuhtainen ja terve. Tyttö on nyt 9v ja ei mitään sairautta/vammaa. Läkärin epäily oli, että mahdollisesti mittavirhettä pään ympäryksen ja vatsan ympäryksen mittauksissa (kuulemma vähänkään kokematon mittaaja "yrittää" mitata niin, että saisi mitat mahdollisimman lähelle normaalia, ultralla mittavirheet ovat ihan mahdollisia, vähän riippuen vauvan asennosta.)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat