Miksi opiskelet matematiikkaa pääaineenasi yliopistossa?

Vierailija

Kysymykseni tarkoitus ei ole olla loukkaava. En vaan itse ole ikinä osannut ajatella, että matematiikkaa voisi olla jonkun "ala". Olen jotenkin jopa yllättynyt, miten "normaaleja" ihmisiä sitä alaa opiskelee. Olin jotenkin luullut, että matematiikan opiskelijat olisivat niitä "hikipinkoja", mutta yliopistossa olen huomannut, että siellä on ihan normaaleja kauniita naisia ja normaaleja miehiä. Kiinnostaisi tietää, että mikä teidät ajoi tuolla alalle? Onko suuri kiinnostus matematiikkaa kohtaan vai oliko kyseessä vain sattuma? Mihin te matemaatikot sijoitutte työelämässä? Ei kai kaikista voi matematiikanopettajiakaan tulla.

Kommentit (5)

Vierailija

Tilastomatematiikalle on nykyään kai kysyntää alalla kuin alalla.

Tunsin joskus naisen, joka oli vuoden opiskellut ja jätti kesken, kun sillä ei ollut käytännön kanssa mitään tekemistä.

-ei mat. opiskelija-

2 vuotta opiskellut

Itse luin kaksi vuotta matematiikkaa pääaineena. Lähdin alalle, koska olin aina auttanut muita matikan tunneilla ja olin siinä hyvä. Mietin jos haluaisin opettajaksi. Silloin sisään pääsi vielä papereilla suoraan. En itsekään ole koskaan pitänyt erikoisen hikipinkona, vaan olen ollut ihan tavallinen urheilullinen tytsy. Opiskelu ei kuitenkaan napannut enempää koska tykkäsin konkreettisemmasta osaamisesta ja tekemisestä ja se oli hyvin erilaista verrattuna lukioon. Kuulin että monet ovat pääseet hyvin moninaisin töihin esim. yrityksiin. Se mihin matematiikka valmentaa on looginen päättely. Käytännössä kehitetään ajattelumalleja ja ratkaisukykyjä. Vaikkei matikalta suoraan pääsisikään ammattiin, se antaa rekrytoijalle vakuuden siitä että ihmisellä on juuri näitä ominaisuuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse luin kaksi vuotta matematiikkaa pääaineena. Lähdin alalle, koska olin aina auttanut muita matikan tunneilla ja olin siinä hyvä. Mietin jos haluaisin opettajaksi. Silloin sisään pääsi vielä papereilla suoraan. En itsekään ole koskaan pitänyt erikoisen hikipinkona, vaan olen ollut ihan tavallinen urheilullinen tytsy. Opiskelu ei kuitenkaan napannut enempää koska tykkäsin konkreettisemmasta osaamisesta ja tekemisestä ja se oli hyvin erilaista verrattuna lukioon. Kuulin että monet ovat pääseet hyvin moninaisin töihin esim. yrityksiin. Se mihin matematiikka valmentaa on looginen päättely. Käytännössä kehitetään ajattelumalleja ja ratkaisukykyjä. Vaikkei matikalta suoraan pääsisikään ammattiin, se antaa rekrytoijalle vakuuden siitä että ihmisellä on juuri näitä ominaisuuksia.

Vieläkin pääsee papereilla suoraan. Ehkä ei kaikkiin yliopistoihin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vieläkin pääsee papereilla suoraan. Ehkä ei kaikkiin yliopistoihin?

Kuulin kaverilta joka jäi sinne opiskelemaan, että Helsingin yliopistossa olisi hakusysteemi muuttunut. Mutta oli vain kuulopuhetta. Luotin vain että olisi ollut totta ja esitin faktana :) T.3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat