Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoutuminen - onko ihan hullua?

Vierailija
01.02.2024 |

Alkaa tuntua ainoalta vaihtoehdolta koska voimavarat menevät työn takia. Monia syitä. Nyt ollut sairauslomalla muutaman viikon mutta en kehtaisi tätäkään enempää jatkaa (tai pyytää). Pärjäisin taloudellisesti hetken mutta pelkään etten löydä uutta työtä. Vaakakupissa taas sairas työyhteisö, johon en osaa riittävän rennosti suhtautua helpottaakseni stressiä. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tismalleen sama pohdinta. 

Itse jatkan sairauslomaa, jota lääkäri pitkäksi veikkasi aiemmin. Nyt kolme viikkoa takana. 

Saa ainakin aikaa lisää mietintään jatkosta.

En suosittele jäämään täysin tyhjän päälle, jos lääkäri arvioi edelleen työkyvyttömäksi. Vaikka irtisanoutuisit, käytä saikkuaika toipumiseen ennen uutta työtä/muita suunnitelmia.

Tsemppiä.

Vierailija
2/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää lähin Stockalta kun en vaan jaksanut enää niitä hul luja päälliköitä ja hul luja asiakkaita. En kadu vaikka köyhistelyä nyt onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jatkan sairauslomaa, jota lääkäri pitkäksi veikkasi aiemmin. Nyt kolme viikkoa takana. 

En suosittele jäämään täysin tyhjän päälle, jos lääkäri arvioi edelleen työkyvyttömäksi. Vaikka irtisanoutuisit, käytä saikkuaika toipumiseen ennen uutta työtä/muita suunnitelmia.

Tsemppiä.

Multa lääkäri kysyi mielipidettä viikko sitten, jatkoi kahdella viikolla. Selvästi kuitenkin kirjasi näkyvän masennuksen (ja testin mukaan myös). Tuli sellainen tunne että mun tehtävä ratkaisu. Tai tietty itse tiedän voimavarani mutta kun mieli käy kamppailua jatkaako toipumista ja näyttää kenties laiskalta vai yrittää palata ja sinnitellä. Ap

Vierailija
4/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tuossa tilanteessa pari vuotta sitten sairaslomalla 2-3kk. Palasin töihin kuukaudeksi ja sitten olikin aika siietyä uuteen työpaikkaan jonka olin siinä välillä hankkinut.

Vierailija
5/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä.

Multa lääkäri kysyi mielipidettä viikko sitten, jatkoi kahdella viikolla. Selvästi kuitenkin kirjasi näkyvän masennuksen (ja testin mukaan myös). Tuli sellainen tunne että mun tehtävä ratkaisu. Tai tietty itse tiedän voimavarani mutta kun mieli käy kamppailua jatkaako toipumista ja näyttää kenties laiskalta vai yrittää palata ja sinnitellä. Ap

Älä palaa. Ei ole sen arvoista. Paska ei muutu kullaksi, vaikka aika kuluu.

Vierailija
6/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan katunut irtisanoutumista vastaavassa tilanteessa mutta pitää tietysti ottaa huomioon oma potentiaali löytää jokin muu työ tai elinkeino.

Vierailija
7/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on niin, että sen tietää vain itse. Jos työkyky uhkaa mennä alta, kun kauhakuormaajalla kaadetaan paskaa niskaan, niin siinä kohtaa on mietittävä arvojärjestystä.

Vierailija
8/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanoudu jos pystyt. Työkkäristä tulee todennäköisesti 3 kuukauden karenssi eli et saa työttömyysetuutta siltä ajalta. Se kannattaa ottaa huomioon. 

Tai sitten yrität löytää uuden työpaikan ja irtisanoudut heti kun tärppää.

Vierailija
9/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä työkaverin työsuhde päättyi koeaikana, kun työnantajalle selvisi masennusdiagnoosi. Koeajan päättymisen syy oli virallisesti sopeutumattomuus työyhteisöön tms.. mutta ei kukaan halua potentiaalista sairauslomalaista palkkalistoilleen.

Vierailija
10/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin tuossa tilanteessa pari vuotta sitten sairaslomalla 2-3kk. Palasin töihin kuukaudeksi ja sitten olikin aika siietyä uuteen työpaikkaan jonka olin siinä välillä hankkinut.

Ja tähän täytyy sanoa, että olisin varmasti harkinnut vakavasti irtisanoutumista jos muuta työtä ei olisi löytynyt. Tilanne oli kestänyt jo niin pitkn ja olin vetänyt itseni niin piippuun että sain ennen toimistolle menoa työpaikan parkkipaikalla paniikkikohtauksia, joissa itkin hysteerisenä autossa. Sitten keräsin itseni ja lompsin hymyillen sisään toivottamaan työkavereille hyvää huomenta ja tekemään töitä silmät punaisina. Ihan hullua touhua.

Vierailija
11/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse irtisanouduin 50+ vuotiaana tyhjän päälle. Työtehtäväni olivat periaatteessa kivoja, mutta töitä oli ihan liikaa. Tein säännöllisesti ylimääräisiä tunteja, mutta silti töitä oli liikaa. Esimies oli huolissaan tilanteestani ja jaksamisestani. Tiimin kesken pidettiin palaveria työtaakan tasoittamisesta ja tiimikaverin loistava ehdotus oli, että mun pitäisi tehdä suunnitelma tehtävien uudelleen jakamisesta ja hoitaa se maaliin. Tämä siis jo kestämättömän työtaakan päälle. 

Olin täysin burniksen partaalla. Aamulla itketti ennen töiden aloittamista ja toimistopäivinä mietin, että josko jäisi vähän auton alle ja saisi levätä. Työhakemuksia olin lähetellyt ja etsinyt parempaa työtä, mutta ei onnistunut. Sitten vaan tajusin, että jos mielenterveyteni haluan säilyttää, niin enää ei ole vaihtoehtoja ja irtisanouduin. Muutama kuukausi meni levätessä ja laiskassa työnhaussa. Kun olin saanut vähän jaksamista takaisin, niin pyrin rekrytoivaan koulutukseen ja sain sitä kautta aiempaa paremman työn. Joten mulla oli irtisanoutuminen oli avain onneen ja todellakin kannatti. Suosittelen lämpimästi!!!

Vierailija
12/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilanne sellainen, että siellä max. 2 ilmapiirin pilaajaa? Silloin voisi vielä hetken koittaa ja vaikka saikuttaa. 

ilmapiirinpilaajalla voi myös olla paha olla siellä ja saattaa lähteä tai saada kenkää. 

Mutta ei tätä toivoa toetysti loputtomiin kannata odottaa. 

Vierailija
13/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtisanoudu jos pystyt. Työkkäristä tulee todennäköisesti 3 kuukauden karenssi eli et saa työttömyysetuutta siltä ajalta. Se kannattaa ottaa huomioon. 

Karenssi on nykyään 45 päivää eli 1 kk. Kannattaa myös kerätä kaikki mahdolliset sairauslomat sekä todistukset niistä ja kerätä todisteita työn "kurjuudesta". Näillä voit päästä karenssista myös eroon. Näin ainakin sympaattinen TE-virkailija mua jälkikäteen neuvoi ja harmitteli, etten ollut huomioinut ennen irtisanoutumista. 

Vierailija
14/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tilanne sellainen, että siellä max. 2 ilmapiirin pilaajaa? Silloin voisi vielä hetken koittaa ja vaikka saikuttaa. 

ilmapiirinpilaajalla voi myös olla paha olla siellä ja saattaa lähteä tai saada kenkää. 

Mutta ei tätä toivoa toetysti loputtomiin kannata odottaa. 

Erikoista selän takana puuhailua, kommunikaation puutetta, erittäin ilkeää ja huonoa johtamista. Ihan kyselyjen mukaan. Liiallista työkuormaa, epäselvät toimenkuvat jne. 

Vierailija
15/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää saikkua ja uutta paikkaa etsimään. Ei kannata polttaa itseään loppuun. Toki sitten voi alkaa uudet huolet jos työtä ei löydykään helpolla.Aina vaikeita tilanteita. Helpottaa jos on taloudellista puskuria.

Vierailija
16/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin loparit vastaavassa tilanteessa kolmisen vuotta sitten. Mielenterveys ei yksinkertaisesti kestänyt työympäristöä, ja syyllisyys sekä syyllistäminen sairauslomista vain pahensi tilannetta. Olin muutaman kuukauden työttömänä kunnes löytyi uusi paikka, jossa olen viihtynyt mainiosti ja ollut esimiestä myöten suorastaan korjaava kokemus. Elämäni paras päätös, olisin varmaan kiikussa jo, jos en olisi uskaltanut lähteä. 

Vierailija
17/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset vedä itiseäsi kiikkuun niin ei tarvitse enää kärsiä. Toinen vaihtoehto on hypätä junan alle. Ei pidä kärsiä turhaan vaan kannattaa päättää päivänsä.

Sää oot sairas!

Vierailija
18/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä irtisanouduin joskus työttömäksi. Haastattelussa kyseltiin oliko edellisessä työpaikassa jotain ongelmia. Hymyilin leveästi ja sanoin että oli oikein kiva työpaikka, mutta kyseinen työ sopi huonosti siihen elämäntilanteeseen.

Jatkoin vielä hymyilyä ja sanoin, että voi hyvin soittaa pyytää suosituksia esimieheltä (kiusaaja). Eivät ikinä soittaneet sinne ja sain työpaikan. Joskus pitää vetää pokalla ja toivoa, että kaikki menee hyvin.

Vierailija
19/19 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karenssi on nykyään 1,5 kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme