Mitä tarjoaisitte jouluna? Ensi kertaa emäntänä.

Ensikertalainen

Hei!
Perheeni, sisarusten lapset ja puolisot sekä isovanhemmat ovat tulossa tänä jouluna meille ensimmäistä kertaa viettämään joulua. Mitä laittaisitte joulupöytään, jotain ei niin perinteistä? Mukana saisi olla "modernejakin makuja". Minkälaisia salaatteja? Mitä jälkiruoaksi? Mitä kahvin kanssa?
Ja tärkein: mitä voisi tehdä etukäteen pakkaseen/jääkaappiin valmiiksi?
Äitini on luvannut tehdä porkkana-, lanttu- ja perunalaatikon. Veli tuo kinkun ja sisko kalan.
Meitä on yhteensä 20 hlö.

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

No eihän tuossa juuri muuta tarvita, kun vieraat tuovat tuliaiset tullessaan. Waldorfin salaatin voisit tehdä, rosolli pitää olla, sienisalaattia, muuta sitten mielikuvituksen ja googlen sallimissa rajoissa.

Vierailija

Mä pysyisin perinteisessä. En ole laiskan ymmärtänyt miksi jouluna pitää keksiä jotain erikoisia ruokia. Jälkkäreitä voi vaihdella ja iltapalaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä pysyisin perinteisessä. En ole laiskan ymmärtänyt miksi jouluna pitää keksiä jotain erikoisia ruokia. Jälkkäreitä voi vaihdella ja iltapalaa.

En ole itse suuri jouluruoan ystävä, siksi tekisi mieli tehdä joitain uusia makuja mukaan. Vaikka tietysti sitä yhden päivän voi syödä perinteisestikin. :)
Ap

Vierailija

No jos teillä on jo pöydässä lohi, kinkku ja laatikot, niin ei tuohon kyllä mikään kovin moderni enää sovi joukkoon. Parempi vaan mennä perinteiden mukaisesti. Sitten kun teet koko aterian itse, voit uudistaa vaikka kuinka. Nyt vähän outoa, jos laitat tonne sekaan jotain kovin erikoista. Sinuna tekisin ehkä jonkun hyvän jälkkärin, kuten vaikka Pavlovan.

Vierailija

Kiitos vastauksistanne! En minä mitään kovin erikoista ajatellut, kunhan jotain muutakin kuin pelkkää perinteistä jouluruokaa, josta minä en niin pidä. Veljen vaimo on kasvissyöjä ja olisi mukavaa jos hänkin saisi muutakin kuin laatikoita. Siksi ajattelin tehdä pari "trendikkäämpää" salaattia ja esim uunipunajuuria aurajuustolla. Miltä kuulostaisi?
Ap

Vierailija

Mä tein viimevuonna pienen juustotarjottimen. Sit oli hedelmäsalaattia suklaakastikkeella toisena päivänä.

(muiden härpäkkeiden ohella)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole itse suuri jouluruoan ystävä, siksi tekisi mieli tehdä joitain uusia makuja mukaan. Vaikka tietysti sitä yhden päivän voi syödä perinteisestikin. :)
Ap

Jouluruokien juttu on just perinteet. Täytetty kalkkuna voisi olla kinkun ja laatikoiden toverina. Mä ymmärrän kyllä ettei kaikille jouluruuat maistu. Lapsena otin vain perunalaatikkoa ja kinkkua. Lanttulaatikko alkoi maistua hyvälle vasta lähempänä kolmea kymmentä. Lipeäkalaa en syö vieläkään.

Rosolli näytti puuttuvan ja se on joulun salaatti. Mitä teetkin kaikkeen löytyy ohje googlella ja jos jokin mauste tuntuu pahalta niin mikään laki ei kiellä soveltamasta. Riisipuuro on helppo ja perinteinen. Tee vesihauteessa niin ei koskaan pala pohjaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laittaisin lapsille makaronilaatikkoa, jos eivät joululaatikoista tykkää. Joulutorttuja pitää olla. 

Meillä oli veljen kanssa pieninä erikoinen tapa torttujen kanssa. Veli söi ne sakarat ja minä keskustan, hän kun ei tykännyt siitä luumuhillosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksistanne! En minä mitään kovin erikoista ajatellut, kunhan jotain muutakin kuin pelkkää perinteistä jouluruokaa, josta minä en niin pidä. Veljen vaimo on kasvissyöjä ja olisi mukavaa jos hänkin saisi muutakin kuin laatikoita. Siksi ajattelin tehdä pari "trendikkäämpää" salaattia ja esim uunipunajuuria aurajuustolla. Miltä kuulostaisi?
Ap
Hyvältähän tuo kuulostaisi. Laita se sienisalaatti myös ja rosolli.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat