Äidin hoikkuuden/lihavuuden yhteys raskausajan pahoinvointiin
Nappasin netistä kiinnostavat teorian (ei siis mikään virallinen teoria vaan erään henkilön huomio):
todella hoikat tai laihat naiset voivat todella pahoin raskauden aikana, saattavat joutua jopa sairaalahoitoon. Tuhdimmat tytöt eivät taas koe juuri mitään pahaa oloa, vaan vointi on suht normaali koko raskauden ajan.
Mitä olette mieltä? Galluppia kehiin, eli oletko normaali/yli- tai alipainoinen, ja onko sinulla ollut pahoinvointia ja kuinka paljon?
Terv. Ap, lievästi ylipainoinen, ei lainkaan pahoinvointia
Kommentit (18)
Voin pahoin 2kk, joka päivä oksensin. Seuraavat raskaudet hitusen hoikempina menivät pienellä kuvotuksella.
Tosin olen tuntenut lievää kuvotusta rv16 saakka.
Mutta en usko tuohon tutkimukseen, koska ne todella voimakkaasta raskauspahoinvoinnista kärsivät, jotka ovat joutuneet tippaan, on olleet 50-50 lihavia ja laihoja
toinen laiha tuttu ja hoikka tuttu ovat voineet pahoin, hoikka laihaa enemmän.
21v. esikkoa odottaessani 167cm ja 52kg - ei minkäänlaista pahoinvointia ja poika tuli. Raskausaika seesteinen.
28v. kuopusta odottaessani 167cm ja 53kg - ympärivuorokautista pahoinvointia ekat kuukaudet ja poika tuli. Raskausaikana stressiä.
Eli suhtkoht normaalipainoinen. Oksentelin muutaman kuukauden. Ei kuitenkaan mitään niin pahaa oksentelua, että tiputukseen joutuminen olisi ollut lähellä. Siskoni on aika laiha 165/55 ja on joutunut raskauspahoinvoinnin takia tiputukseen. Mikään ei pysynyt hänellä sisällä pariin kuukauteen.
Alkaessani odottaa ensimmäistä lastani olin hoikka, pahoinvointi oli hyvin lievää enkä oksentanut kertaakaan.
Toisen raskauden alussa minulla oli yli 20 kg ylipainoa, oksentelin rajusti ja paino putosikin raskauden alussa muutaman kilon.
Tokalla ja kolmannella kerralla normaalipainoinen, tokalla pahoinvointia myös viikolle 14, kolmannella viikolle 16.
Lievää pahoinvointia pari ekaa kuukautta. Miten joku jaksaa kiinnostua jonkun tuttavapiirinsä perusteella tekemistä teorioista. Minä voisin tuttavapiiri-otoksellani väittää, että lihavat ovat laiskoja.
Taas jonkun kateellisen läskin juttuja.
Olin hyvin hoikka 53/163 alkaessani odottaa kaksosia. Monikkoraskauksissa usein myös pahoinvointi on voimakkaampaa kuin tavallisesti. Itse en oksentanut kertaakaan, kuvotusta vain oli alkuviikkoina jonkin verran. Sitten ei enää sitäkään. En kyllä muutenkaan oksenna juuri koskaan. Luulen, että jotkut muut seikat vaikuttavat pahoinvointiherkkyyteen enemmän kuin lihavuus tai laihuus.
pahoinvointi oli mieletön: esim. jo kahvin haju sai oksentamaan, ruuhkabussin haju jne.. Toista lasta odottamaan lähdin aika lailla samoista lukemista, max. 3kg painavampana, mutta pahoinvointia ei ollut ollenkaan ja join koko raskauden ajan esim. sitä ensimmäisessä raskaudessa kuvottanutta kahvia.
Minun ihka oma teoria on sukusolujen yhteensopivuudessa ja toisen lapsen alkuunsaattaneet sukusolut eivät sopineet täsä mielessä minun elimistöön. Lapsilla eri alkuisä.
Vierailija:
Minun ihka oma teoria on sukusolujen yhteensopivuudessa ja toisen lapsen alkuunsaattaneet sukusolut eivät sopineet täsä mielessä minun elimistöön. Lapsilla eri alkuisä.
Ekassa raskaudessa kamalaa pahoinvointia ja lähes päivittäistä oksentelua viikolle 26 asti. Nyt menossa toinen raskaus (12 vko) ja huono olo on nytkin, joskaan vielä en ole ainakaan oksennellut.
kahdessa kolmesta raskaudesta (tyttöjä odottaessa) ollut todella pahaa pahoinvointia läpi raskauden. Poikaa odottaessa pahoinvointia vain ekoina kuukausina.
Tunnen erään ylipainoisen, jolla myös tyttöraskauksissa ollut todella paljon pahoinvointia.
Laihduinkin alussa koska mikään ei pysynyt sisällä!
Ja pahoinvointi viikolta 7 jatkuen puolen välin tienoille. Ja tuo pahoinvointi/oksentelu (oksennan päivittäin monta kertaa) kestää 24/7.
Kaverini alipainoinen ja hänellä myös todella reipasta pahoinvointia.
3 lasta, ylipainoa ja tajuttomat pahoinvoinnit jokaisesta lapsesta.