Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opamoxin jälkeen ahdistusta?

Vierailija

Otin eilen illalla puolikkaan Opamoxin eli 7,5 jotta saisin nukutuksi. Tänään on ollut ihan mahdotonta ahdistusta, voiko se johtua tuosta Opamoxista? Nukuin hyvin, että unenpuutteesta ei ainakaan johdu. Ja en ole ottanut tabua moneen kuukauteen ennen eilisiltaa.

Kommentit (4)

Vierailija

No itselleni on ainakin tuttua että jossain kohtaa käytön yhteydessä tulee ahdistusta. Useimmiten kun lääkkeen vaikutus itsessään alkaa laimenemaan.

Vierailija

Mulla ei ollut noin silloin kun oli käytössä. Kai yksilöllisiä eroja voi olla. Toivottavasti helpottaa. Jätä uutisten lukeminen minimiin joksikin aikaa.

Vierailija

Minulle määrättiin kerran eräässä kriisissä Opamoxia. Se pahensi oloa entisestään ja sai minut jopa aggressiiviseksi, eikä varsinkaan rauhoittanut yhtään. Kaikille Opamox ei vaan sovi. Ihan hirveä lääke minun mielestäni.

Vierailija

Bentsodiatsepiineihin voi liittyä ns. rebound-ahdistus, jolloin lääkkeen vaikutuksen loputtua käyttäjä ahdistuu entisestään, tätä ilmenee etenkin jos lääkettä on käytetty tasaisesti jonkin aikaa ja se lopetetaan äkillisesti. Joillakin käyttäjillä voi ilmetä myös paradoksaalista ahdistuneisuutta, jossa rentouttavan vaikutuksen sojaan lääke pahentaa ahdistusoireilua. Kannattaa ottaa yhteys lääkkeen määränneeseen lääkäriin ja keskustella valmisteen vaihtamisesta ja muista hoitosuunnista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat