Onko Suomalaisella miehellä mahkuja Japanilaiseen tai Etelä-Korealaiseen tyttöystävään?
Thaimaalaiseen kyllä, mutta he tuppaavat olemaan rahan perään. Minua jotenkin viehättää itä-aasialaiset piirteet erityisen paljon, mutta en tunne kulttuuria kovin hyvin.
M28, DI
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiellä mutta väitän kuitenkin että eri mittakaavassa liikutaan.
Täälläkin naiset vaativat ahneuksissan mieheltä työssäkäyntiä, että mies kelpaa suhteeseen. Tuskin tämä nyt mitenkään eroaa ahneen nipponinaisen vaatimuksista.
Japanissa ei pelkkä työssä käynti riitä mihinkään. Olin siellä vuoden työkeikalla ja voin kertoa hauskan esimerkin sikäläisestä kulttuurista.
Mikä on yksi kammottavimmista etikettivirheistä, jonka voit tehdä japanilaisen kanssa vaikka pöytäkeskustelussa? Kysyt häneltä millaisella autolla hän ajaa. Tilanteen voi pelastaa ainoastaan mikäli se auto sattuu olemaan jokin sen hetken ainoa kasvojen menetykseltä pelastava valinta (kun olin Japanissa auton oli oltava "tila-auto").
Noooh. Olet selvinnyt tästä. Kaverilla oli tila-auto ja hän on päässyt jopa sanomaan sen ääneen. Miten tilanteen voisi vielä ryssiä? Kysyt vaan ystävällisesti auton merkkiä ja olet taas samassa kusessa niin ettet edes tajua sitä.
Kun Japanissa on viettänyt puoli vuotta työelämässä tajuaa yhden ehdottoman totuuden: japanilaiset salarymanit saattavat vaikuttaa vähän hulluilta ensinäkemältä, mutta kun heihin tutustuu paremmin ymmärtää heidän olevan täysin kajahtaneita...
Mutta siis joo... japanityttöjä jäin kaipaamaan silti.
'
Juuri tuon takia ne eurooppalaiset miehet ovatkin kovaa valuuttaa japanissa. Monet naiset lähtevät mielellään muualle japanin ahdistavasta ja hierarkisesta sosiaalisesta paineesta, kun vaihtoehto on paljon rennompaa eurooppalaista menoa.
Vierailija kirjoitti:
. Kokeile tosiaan jos japanitar haluaisi ottaa susta pikku elätin.
Edelleenkään en hae elättäjää, vaikka sä toisin kuvittelet. Ja japanilaiset ovat monellakin tapaa mun makuun ajatusmaailmaltaan liian konservatiivisia.
Yleensäkin miehenä olet kiinnostavampi ulkomailla. Se on sitä samaa eksotiikkaa, joka saa suomalaiset naiset sekoamaan Kreikassa ja Turkissa. Ei tarvinnut mennä Saksaa kauemmaksi, kun asian huomasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kiellä mutta väitän kuitenkin että eri mittakaavassa liikutaan.
Täälläkin naiset vaativat ahneuksissan mieheltä työssäkäyntiä, että mies kelpaa suhteeseen. Tuskin tämä nyt mitenkään eroaa ahneen nipponinaisen vaatimuksista.
Japanissa ei pelkkä työssä käynti riitä mihinkään. Olin siellä vuoden työkeikalla ja voin kertoa hauskan esimerkin sikäläisestä kulttuurista.
Mikä on yksi kammottavimmista etikettivirheistä, jonka voit tehdä japanilaisen kanssa vaikka pöytäkeskustelussa? Kysyt häneltä millaisella autolla hän ajaa. Tilanteen voi pelastaa ainoastaan mikäli se auto sattuu olemaan jokin sen hetken ainoa kasvojen menetykseltä pelastava valinta (kun olin Japanissa auton oli oltava "tila-auto").
Noooh. Olet selvinnyt tästä. Kaverilla oli tila-auto ja hän on päässyt jopa sanomaan sen ääneen. Miten tilanteen voisi vielä ryssiä? Kysyt vaan ystävällisesti auton merkkiä ja olet taas samassa kusessa niin ettet edes tajua sitä.
Kun Japanissa on viettänyt puoli vuotta työelämässä tajuaa yhden ehdottoman totuuden: japanilaiset salarymanit saattavat vaikuttaa vähän hulluilta ensinäkemältä, mutta kun heihin tutustuu paremmin ymmärtää heidän olevan täysin kajahtaneita...
Mutta siis joo... japanityttöjä jäin kaipaamaan silti.
'
Juuri tuon takia ne eurooppalaiset miehet ovatkin kovaa valuuttaa japanissa. Monet naiset lähtevät mielellään muualle japanin ahdistavasta ja hierarkisesta sosiaalisesta paineesta, kun vaihtoehto on paljon rennompaa eurooppalaista menoa.
Euromiesten tiedetään myös viettävän enemmän aikaa perheen ja lasten kanssa sekä kohtelevan naisiaan kauniimmin. Jotkut tytöt tykkää istua "länkkäribaareissa" juurikin näistä syistä eikä ne todellakaan ole mitään hutsuja. Toisaalta pohjoismaalainen vaalea kesäkissa on ikuista muotia ainakin Tokion bileporukoissa. Koskaan en ole saanut seuraa yhtä helposti kuin tuolla. Sitä alko jo kuvitella olevansa jotenkin erityisen sulava ja komia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
. Kokeile tosiaan jos japanitar haluaisi ottaa susta pikku elätin.
Edelleenkään en hae elättäjää, vaikka sä toisin kuvittelet. Ja japanilaiset ovat monellakin tapaa mun makuun ajatusmaailmaltaan liian konservatiivisia.
No tuskinpa mä susta tai kenestäkään muusta palstarandomista mitään kuvittelen. Ei tarvi loukkaantua :D
Höpsö. Ei ne osaa suomea.