Kokemuksia siivouspalveluiden käytöstä

Vierailija

Millaisia kokemuksia teillä on siivoojan palkkauksesta? Harkitsen vakavasti siivouspalveluiden ostamista. Ongelmana vain se, että käsittääkseni siivoojaa varten täytyy järjestellä ja ns. siivota siivoojaa varten. Mulle ongelma on sekaisuus, jos siivooja selvittäis kaikki hujan hajan olevat tavarat ja pyykit, voisin itse siivota sitten loput. Eli pölyt, imurointi jne. Voikohan tällaista järjestelyä tehdä? Jos palkkaa siivoojan tekee noi kummatkin hommat niin lasku on varmaan älytön...

Kommentit (15)

Vierailija

Jaa-a. Meillä kävi siivooja kerran viikossa, kun olin kauempana töissä. Käytännössä lähdin klo 6.30 keskustaan ja bussille ja palasin kotiin klo 17 jälkeen. Sitten tein ruuan ja vietin aikaa lasten kanssa. Lasten isällä oli vuorotyön vuoksi myös arkivapaita, muttei hän mitään siivonnut. Meillä siivooja tyhjensi eteisen, imuroi sen ja järjesti kengät riviin sekä takit naulakkoon. Eli teki muutakin raivausta kuin imuroinnin. Hän teki joka viikko siivoustyötä 2 tuntia. Ei jäänyt minulle sitten niin paljon hommaa viikonlopuksi.

Vierailija

Voithan sinä tilata mitä haluat. Ota yhteyttä eri palveluntarjoajiin ja esitä tarpeesi. Oletettavasti joku pienyrittäjä tai opiskelija taipuu helpoiten, isot firmat ehkä menevät perinteisellä viikkosiivouskaavalla helpommin. 

Vierailija

Siivoussopimuksessa yleensä määritellään, mitä ostat ja kuinka paljon. Yleensä kai sovitaan tunnit. Huom: jos tulee 2 siivoojaa, se tuntimäärä on puolet, eli kyse on työtunneista. Kaikki firmat eivät hoida tavaroiden ja likapyykkien raivausta. Itse voisin hyvin kuvitella meneväni töihin siivoamaan, jos se on imurointia, lattioiden pyyhintää ja pölyjen pyyhintää tasoilta. En varmasti haluaisi miettiä, mihin jotkut toimistopaperit tai pikkuhousut lattialta kuuluu...

Vierailija

Hyviä vinkkejä, kiitos. Pitää alkaa kysellä. Ei kai siinä järjestelyssä muuta ongelmaa ole kuin että täytyy näyttää/jättää hyvät ohjeet minne minkin tavaran toivoisi laitettavan. 

Tutuilla kävi aiemmin siivooja ja muistaakseni heidän sopimukseen kuului vain perussiivous. Silloin muistan, että tutuilla oli aina kova kiiree siivoamaan ennen siivoojan tuloa ;) 

ap

Vierailija

Ethän siivoa siivoojaa varten.

Kerää lattialta kaikki pois, paitsi matot. Järjestä vaikka pahvilootaan pöydillä lojuvat kamat ja lehdet. Jos mahdollista, niin heitä esim. sohvatyynyt ja torkkupeitot partsille tai katoksen alle pihaan, niin sohvat saa imuroitua oikein kunnolla. Kuuluu perussiivoukseen.

Keittiössä astiat koneeseen ja krääsä kaappiin, niin saat puhtaat välitilat ja tasot niin halutessasi.

Sovi sovitut tehtävät ennakkoon niin hyvin, ettei jää epäselväksi. Samoin tarkka aika, milloin voi tulla, koska joidenkin  vartin yli kaksi on toisen varttia vailla, jos puhutaan että "kahden maissa". Katso, että ois vielä jopa parkkipaikka, ettei välineitä tarvitse esim. liukkailla kanneksia pitkiä matkoja.

Tässä osa, t: Ex-siivooja

Vierailija

Meille tuli siivousyrittäjän kanssa riitaa, kun oli sanallisesti puhuttu, että pölyjen pyyhintä kuuluu heille. Koskaan niitä ei pyyhitty kunnolla esim. läppäristä tai lampuista. Keittiössä oli myös pyyhkimällä joka kerta murolaatikot (muoviset boksit pöydällä). Minä rähjäsin, että mitä on siivous, jos keittiössä vain pöytätasojen reunat pestään. Siivooja oli sanonut, että meillä on pöydillä mm. hedelmiä, nenäliinapaketteja, xylitolipastillipurkkeja, ruisleipäpusseja, tiskiaineita yms. ja niiden tyhjentäminen ei kuulu heille!!!! Niin, mitä sitten kuuluu? Kun itse siivoan keittiön, joudun myös siirtelemään nuo kaikki pois ja sitten pesen tasot ja siirrän ne tavarat, hedelmät, leipäpussit ja muut takaisin. Sitä kutsutaan meillä keittiön siivoamiseksi. No, en sitten enää ole ostanut "siivousta". Saan ne lattiat imuroitua tunnissa itse, jos olen raivaustyöt tehnyt huolella, ja osaan pestä huomattavasti paremmin pöydät, läppärin, lamput yms.

Vierailija

Puhut sekaisin siivouspalvelun ostamisesta ja siivoojan palkkaamisesta.

Jos palkkaat työntekijän itsellesi töihin, niin sinähän sen määrittelet mitä haluat tehtävän ja työntekijä päättää haluaako työn vai ei.

Siivooja

Tässä myös yksi siivooja.

Meillä homma menee niin, että jos ei erikseen muuta sovita perussiivoukseen kuuluu mattojen tamppaus/tuuletus, imurointi ja lattianpesu, pölyjen ja pintojen pyyhkiminen. Tavaroita ei meidän firmassa järjestellä ja toive onkin, että vähintään lattioilta olisi ne vaatteet ym. kerätty pois.
Jos tavaraa on lattialla, niin pienimmät roinat, vaatteet ym. jotka voivat tukkia imurin nostellaan sängylle pois tieltä. Jos sängyn alla on roinaa niin, että sen purkamiseen ja takaisin asetteluun menee rutkasti aikaa, niin sitten sängyn alusia ei oteta joka kerta ainakaan kunnolla. Aluslaatikot on eri juttu, mutta esim. mattorulla, sekalaisesti tungettuja leluja, vaatteita, kenkiä, johtoja yms. emme ala erikseen siirtelemään.

Tietysti tehtävistä voi sopia erikseen. Meillä extrahommat pitää olla tiedossa, jotta voimme aikatauluttaa. Jos jossain paikassa on yllättäen jätetty lappu pöydälle, että voitteko pyyhkiä keittiön kaapit sisältä niin ei onnistu. Sitten ehkä ehditään, jos kaapit on tyhjennetty valmiiksi, mutta kaiken sen tavaran siirtelyn vuoksi olisimme pahasti myöhässä seuraavasta paikasta, jossa ei sitten välttämättä ole ok, että tullaan väärään aikaan.

Eli tee jo puhelimessa selväksi millaista palvelua kaipaisit. :)

Vierailija

Mikä estää Ap:ta itse siivoamaan itse aiheuttamiaan sotkuja...?!?

Vai ollaanko sitä niin ahnaasti uraputkessa työelämän oravanpyörässä, ettei (muka) itse ehdi siivoamaan omia jälkiään..?!?

Vierailija

Rahalla saa ja hevosella pääsee. Voi ihmisiä harmittaa, jos joku haluaa palkata siivoojan. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Aina ei yksinkertaisesti voi tai jaksa. Esim. Sairaudet perheessä, toinen perheen aikuisista työn takia toisella paikkakunnalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vai ollaanko sitä niin ahnaasti uraputkessa työelämän oravanpyörässä, ettei (muka) itse ehdi siivoamaan omia jälkiään..?!?

???? Mikä SUA vaivaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta minäkin käytin siivouspalvelua aikoinani muutaman vuoden ajan, ihan vain koska itse en siivoamisesta pidä. Työelämän oravanpyörässä en ole koskaan ollut, palkka suurimmillaan vajaa 1700€/kk ja välillä meillä kävi siivooja vaikka olin työtön. Minä sain vaivatta siistin ja puhtaan kodin, siivooja palkan ja verottaja verot. Mikä tuossa on huonoa tai tuomittavaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kuolevainen enää käytä siivouspalveluita paitsi tosi rikkaat. Etkö itse jaksa
Haha! Olenkin tosi rikas kun meillä käytetään siivouspalveluita. Minä työtön ja puoliso opiskelija.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat