Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei mies saa olla ujo?

Vierailija

Naisille sallitaan ujous paljon helpommin kuin miehille. Miksi se on ihmisten mielestä niin huono yhdistelmä, jos mies on ujo? Semmoinen todella lievä ujous joissain tilanteissa katsotaan yleensä inhimiliseksi miestenkin kohdalla, mutta heti kun mies on sen verran ujo, että tämä näyttää hieman syrjäänvetäytyvältä ujoutensa vuoksi, mies nähdään lähes arvottomana.

Miehen tulee olla itsevarma ja ottaa tilanteet haltuun. Miksi noin on vielä nykypäivänäkin? Meille toitotetaan, kuinka sukupuoliroolit pitäisi murtaa, mutta ne samat murtajat ylenkatsovat miehiä, jotka eivät olekaan itsevarmoja. Samaan aikaan naisilla epävarmuus koetaan ihan luonnollisena, olen tämän havainnut lukemattomia kertoja.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Luultavasti juuri se että naisilla ujous on nähty söpönä. Naisissa kokemattomuus ja naiviuus nähtiin viehättävänä, miehillä taas ei.

Oma mieheni on aika ujo, mutta näen sen hyvänä asiana. Olen suhteellisen ujo itsekin.

Vierailija

Olen ujo nainen ja se on ollut miehille aina kova pala. Sanottu, että itsetuntoni on liian huono suhteeseen ja enpä ole suhteeseen päässytkään koskaan, vaikka ikää alkaa olla jo aivan liikaa. Ja tästä ujoudesta johtuva seurustelemattomuus tässä iässä on ollut taas yksi uusi asia, joka on miehille negatiivinen asia.

Vierailija

Kyllä ujon pitää olla oikeus olla ujo. Ei se silti tarkoita, että perinteisistä rooleista poikkeavia pitäisi pitää viehättävinä. En minäkään pidä kaikenlaisia naisia viehättävinä, mutta olen täysin sitä mieltä, että kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat.

Vierailija

En mä tykkää ujoudesta naisissakaan. Eihän sille tietenkään mitään voi (tai tietyissä rajoissa), enkä ihmisiä syrji sen takia. Mutta ujon ihmisen seurassa on hankala olla, koska hän yleensä on hiljainen, ei reagoi, ei osallistu, saattaa piilottaa epävarmuutensa aggression/tympääntyneisyyden/tms alle, jonka ymmärrän, mutta on silti hankala tilanne. Olen itsekin tietyissä tilanteissa ujo, enkä pidä siitä lainkaan. Itsevarmat ja reippaat ihmiset ovat helpommin lähestyttäviä, heidän kanssaan on mutkattomampaa, varsinkin parisuhteessa.

Vierailija

Biologiset syyt jyllää taustalla. Urokset kamppailevat naaraista. 

Tätä ei voiteta punastelemalla ja vetäytymällä, vaan heittämällä rohkeaa läppää ja olemalla "voittaja-ainesta". Fyysisestihän tätä ei tarvitse nyky-yhteiskunnassamme osoittaa, joten sanansäilä ja elekieli on avainasemassa. 

Hullaannut itsevarmoista, älykkäistä ja huumorintajuisista miehistä. En nössön oloisista väistelijöistä. Näin varmasti me useimmat naiset. Joku toki joutuu tyytymään hissukoihin, kyllä heilläkin vaimoja on. 

Vierailija

Kyllä taas huomaa kuinka yksiulotteisia ihmiset ovatkaan. Sotketaan tehokkaasti itsevarmuus, ujous, nössöys, epävarmuus yms. Oi voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä taas huomaa kuinka yksiulotteisia ihmiset ovatkaan. Sotketaan tehokkaasti itsevarmuus, ujous, nössöys, epävarmuus yms. Oi voi.

Viittaatko viestiin 2? Jos viittaat, et näytä käsittävän yksilöiden moniulotteisuutta...

Alunperin vain ujo nainen = miehet karttavat ujoa naista = ujo nainen muuttuu entistä epävarmemmaksi itsestään = lisää miesten karttelua ujoa ja epävarmaa naista kohtaan= huono itsetunto tähän päälle omasta kelpaamattomuudesta = seurauksena seurustelemattomuus, kun suhteisiin ei huolita ujouden ja epävarmuuden takia = lopulta pakit ja torjunta aina olemattoman suhdehistorian, ujouden JA huonon itsetunnon seurauksena.

Vierailija

Miehen pitää olla itsevarma ja päättäväinen MIES! Sellainen, että jo pelkästään hänen astuessaan huoneeseen hänen karismansa saa naisten päät kääntymään häntä kohti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää olla itsevarma ja päättäväinen MIES! Sellainen, että jo pelkästään hänen astuessaan huoneeseen hänen karismansa saa naisten päät kääntymään häntä kohti.

Ja naisen tulee olla ujo ja siveä, mutta kaunis NAINEN! Sellainen joka punastelee miesten kiinnostuessa muttei kuitenkaan antaudu helpolla kenelle tahansa naisten naurattajalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voiko sinusta siis itsevarma ihminen olla todella ujo? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja naisen tulee olla ujo ja siveä, mutta kaunis NAINEN! Sellainen joka punastelee miesten kiinnostuessa muttei kuitenkaan antaudu helpolla kenelle tahansa naisten naurattajalle.

Tämä. Jos nainen on ujo, mutta ei kaunis koko elämänsä saa olla yksin. Ei pysty lähestymään miehiä ja miehet eivät lähesty. Ei ujot, eikä muunkaanlaiset miehet lähesty ei-kaunista ujoa naista. Sama tilanne kuin ujoilla miehillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos käyttäytyisin tuolla tavalla, olisi se silmissäni yhtä kornia ja noloa, kuin kävellä baarissa naisen luokse, ojentaa tälle batterykossu käteen ja kysyä "käytkö usein täällä". Ei-ujo käyttäytyminen on silmissäni jonkinlaista liukuhihnakäyttäytymistä. Jokaiseen ihmiseen suhtautuu samalla tavalla, eikä ota yksilöiden tarpeita huomioon.

Minulla menee nyt osittain ujous ja sosiaalinen tarkkaavaisuus ristiin, mutta nuo kulkevat minun tapauksessani käsi kädessä...

Ap

Vierailija

Ei kai se ujous aina ole naisessakaan hyvä, varsinkaan jos miehessä ei ole yhtään sitä piirrettä. Naurettavin asia, mitä mies on minulle sanonut: "sun kauneutes menee hukkaan, kun olet niin ujo." Ehh...

Mutta ei mua olekaan koskaan ujo mies yrittänyt iskeä ja ujona naisena en aloitteita tee.. joten niiden sosiaalisempien yksilöiden kanssa olen päätynyt keskustelemaan. Semmonen nyt on kumppaniksikin päätynyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat