Mitä vaatteita KANNATTI ostaa raskauden aikana?
Kysyn asiasta kokemusta omaavilta, että millaisella mammavaatevarastolla pärjäsit? Ymmärrän kyllä että kotona pärjää jättiteepaidoilla ja miehen verkkareille, mutta mikä ostos kannatti muissa vaatteissa?
-Tarvitseeko hankkia äitiyspikkuhousuja tai housuliivejä?
-Mitkä mammahousut tai hame oli hyvä ostos?
-Käytätkö tukisukkahousuja?
-Entäs paidat? Mammapaita vai tavallinen? Kuka on hankkinut imetyspaitoja?
Tällaisia kysymyksiä tuli mieleen. Laajemmaltikin asiaa voisi pohtia =)
Kommentit (24)
Tukisukkahousuja käytin melkein koko raskauden ajan. Ostin ne ihan erikoisliikkeestä, muistaakseni H&M:llä oli myös niitä, muttei niin hyviä. Teen seisomatyötä ja tukisukkahousut olivat todella hyvät siinä. Tukivyötä käytin myös vähän, mutta se alkoi ahdistaa, kun vatsani vain paisui ja paisui.
Äitiysvaatteita ostin, koska jo alkumetreillä en mahtunut " normaaleihin" vaatteisiin. Olen muuten hoikka, joten mitkään xxl-vaatteet eivät istuneet hyvin päällä, siksi oikeat äitiysvaatteet.
Housuja minulla oli muistaakseni kuudet (3 farkut, muut trikoota tms.) ja paitoja oli ehkä saman verran. Toinen lapsistani oli kesävauva, jolloin minulla oli lisäksi yhdet caprihousut ja kahdet sortsit. Kesäpaidoista en muista, taisivat olla jotain venyviä trikoopaitoja.
Odottaessani en vielä käyttänyt lantiomallin pikkuhousuja (en muista oliko niitä vielä edes keksitty 2002?), joten käytin tavallisia pikkuhousuja s - xxl vatsan suurenemisen mukaan.
Imetysliivit ostin liiviliikkeestä (ensimmäisen raskauden taistelin joillain " halpa" liiveillä, joka oli kamalaa) ja ne olivat kuin tehty minulle. Jos joku hankinta oli ylitse muiden, niin ne oli ne liivit!
Vierailija:
Ole kiltti ja valista minuakin, mistä löysit tuommoisia: itse käytin tavallisia, mitä olisin tarvinnut tukea suonikohjuille!
En ole tuo, joka aiemmin puhui stay upeista, mutta minä löysin loistavat stay upit terveysvälineliikkeestä Mannerheimintieltä, olikohan sen nimi Terttu Lilja.
Esim. veljen häihin teetin leningin, eipä paljon vaihtoehtoja ollut. Nyt toisessa raskaudessa ostin yhdet juhlavammat housut + puseron, kun oli yksi iltatilaisuus. Toivottavasti niille tulee muutakin käyttöä. Nuo juhlavammat vaatteet on käyttökertoihin nähden tietysti kalliita, mutta niin tarpeellisia, jos haluaa olla asianmukaisesti pukeutunut.
Minulle sitten tarpeellisia ovat olleet ihan kotivaatteetkin. Miehen vaatteet kun on raskausaikanakin ihan liian isoja, joten eniten käyttöä on hankituille kotihousuille.
Paras hankinta taas oli syysvauvaa odotellessa pitkä pellavahame, joka ei ollut mikään halpa, mutta niin mieleinen, että pidin sitä silloin kesällä todella paljon.
Itse sain sellaset mamma-alushousut ja meinasin niihin tukehtua! Todella ahdistavat! Mulla ei kyllä ollut mikään iso maha.