LAPSENI KOULUSSA TUBERKULOOSI TAPAUS! APUA!

Vierailija

Yhdellä oppillaalla epäillä tuberkuloosia. Ei kuitenkaan ole kerrottu, että kenellä. Kun tulokset varmistuvat ilmoitetaan ketkä ovat altistuneet tartunnalle ja heidät laitetaan tuberkuloosi testeihin. Mitä jos lapseni on saanut taudin ja kantaa sitä kotiin apua! Lapsen luokalla on juuri yksi poissa mutta syytä ei tiedetä miksi. Myös pientä yskää on ollut mutta sitä pn ollut jo kohta viikon + kurkku oli kipeä lapsella. En kestä! Olemmeko pahassakin vaarassa?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Mun mielestä koulut tekee väärin tässä asiassa! Mä en ymmärrä, että miten sitä tubia vieläkin hävetään niin, ettei nimiä voi kertoa? Olisi paljon fiksumpaa kertoa vanhemmille heti, että missä luokassa sitä tuberkuloosia epäillään, niin saisivat sitten itse päättää, että ottaako riskin, että lapsikin altistuu.

Vierailija

Tubi on vaikeasti tarttuva. Vaatii pitkäaikaisen altistuksen. Harva altistunut saa tartunnan. Kaikki tartunnansaaneet ei sairastu. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Provo

Miksi olisi provo? Juurihan näistä on saatu lukea uutisista, ja tapaukset tulevat lisääntymään aivan kuten syyhyt, luteet ja muutkin kivat pikku ilon aiheet... Jei. Turhaan pelkäät ap etukäteen, vaikka helppohan näin on sanoa, sillä jos se on jo tarttunut niin mitään sille ei enää voi, sitten pitää vain hoitaa tehokkaasti. Hoitohan on nykyään vähän toista kuin muinoin kun tauti oli tuhoksi miltei aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Matut toi unelman keuhkoissaan

Tällä hetkellä kuitenkin maahanmuuttajat ovat vähemmistä Suomen tubitapauksissa. Eniten tubia esiintyy suomalaisilla vanhoilla ihmisillä. Nuori terve aikuinen ei kuulu riskiryhmään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä koulut tekee väärin tässä asiassa! Mä en ymmärrä, että miten sitä tubia vieläkin hävetään niin, ettei nimiä voi kertoa? Olisi paljon fiksumpaa kertoa vanhemmille heti, että missä luokassa sitä tuberkuloosia epäillään, niin saisivat sitten itse päättää, että ottaako riskin, että lapsikin altistuu.

Helsingissä ainakin keväällä kaikki sairastuneen kanssa samalla luokalla olleet lapset kutsuttiin terveystarkastukseen. Ja tartunta ei tosiaan tapahdu kovin helposti, kukaan muu ei ollut saanut sitä. Oma lapseni oli kutsuttujen joukossa eli samalla luokalla, en kuitenkaan huolestunut missään vaiheessa. Hyvin asiallista tietoa saimme ja tarkastukseen kutsuttiin henkilökohtaisella soitolla huoltajalle, jolloin mitään ei jäänyt epäselväksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat