Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonlopun häähumu "pilasi" laihiksen, takapakkia +2kg!

Vierailija

No ihan ensinnäkin, aion edelleen jatkaa uutta ruokavaliotani joten laihis ei ole pilalla, hidastunut vain. Mutta, miten viikonipun aikana voi tulla +2 kg takas?!

Oon siis vaivoin pudottanut 4kg, ja yhdessä viikonlopussa puolet tuli takas (tänään ti aamulla paino ei ollut pudonnut lainkaan (toisin sanoen vkl turvotusta ei ole lähtenyt..)

Mulla oli rakkaan ystävän häät, jossa söin normaalia hääruokaa, palan kakkua ja toisen leivoksen. Viiniä meni noin 4 lasia ja siideriä 4 tölkkiä.

Sunnuntaina söin 100g suklaata ja 150g sipsiä (en mitään muuta)

Miksei viikonlopun kilot jo lähde? Ärsyttää... 

Kommentit (11)

Vierailija

Turvotusta. Kerätäksesi 2 kiloa silkkaa rasvaa sun olis pitänyt syödä 14 000 ylimääräistä kaloria (normaalin kulutuksen päälle siis). Et varmaan ihan noin paljon onnistunut kuitenkaan syömään.

Vierailija

ap jatkaa: tuntuu että turvotuksen takia ooon jopa pasumpi kuin ennen laihista... Ärsyttää, maha on kuin synnärillä olis....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Turvotusta. Kerätäksesi 2 kiloa silkkaa rasvaa sun olis pitänyt syödä 14 000 ylimääräistä kaloria (normaalin kulutuksen päälle siis). Et varmaan ihan noin paljon onnistunut kuitenkaan syömään.

Lohduttavaa, mut ärsyttävävää... Luulis et ois jo tänään vaaka mennyt alaspäin, mut ei... Ei motivoi, mut pakko jatkaa eteenpäin kumminkin :) 

Vierailija

Ja pyh. Ei kukaan voi lihoa kahta kiloa viikonlopussa. Jatkat vaan laihista normaalisti. 2kg lihominen tarkoittaisi 14.000kcal ylimääräistä.

Vierailija

14.000kcal on noin 50-80 puolen liran siideriä riippuen siitä että kuinka makeaa se on. Sokeritonta kevytsiideriä saa kiskoa 110 pulloa.

Mutta toisin päin ajatellen, siideri tai pari viikossa lihottaa 2kg vuodessa, jos se on ylimääräistä eikä vähennetä muusta syömisestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lohduttavaa, mut ärsyttävävää... Luulis et ois jo tänään vaaka mennyt alaspäin, mut ei... Ei motivoi, mut pakko jatkaa eteenpäin kumminkin :) 

Palataan asiaan parin viikon päästä. 2kg painon heilahteluja voi tulla normaaleillakin syömisillä yhdistettynä henkilövaa'an tavanomaiseen epätarkuuteen.

Vierailija

Mulla ihan tavallista, varsinki silloin kun laihdutin, mutta nyt taas ihan normaalipainoisenakin. Viikonlopussa saattaa vaakaan pamahtaa just tuo + 2 kg, jopa enemmän. Se masentaa, kiukuttaa, raivostuttaa ja saa ihan epätoivoon. Tuntuu ihan sikamaiselta rangaistukselta, että yksi viikonloppu hyvin syömistä (tarkoittaa just vaikka hääateriaa ja hotellin aamupalaa ja ehkä vielä su-iltapäivällä elpymispizzaa) ja kohtuullistakin juomista tuo vaakaan ihan mahdottomilta tuntuvat lukemat.

MUTTA, kuten edellisetkin vastaajat sanoivat, se on nestettä, joka kyllä poistuu, mutta kyllä mulla siinä yleensä se melkein viikko sitten menee. Tämä vaiva nimittäin pahenee vanhetessa. Nuorenakin jostain hummailuviikonlopusta saattoi paukahtaa se + 2 kg, mutta poistui suunnilleen seuraavaan päivään mennessä, vaan nyt 45-vuotiaana se ei valukaan niin nopsaan pois. 

Laihdutin siis hiljattain 10 kg ja dietin aikanakin mulla tuli tuollaisia pumpsahduksia, vaikka en todellakaan retkahtanut. Esim. niin kohtuutonta kuin se onkin, rankka liikunta saattaa tuoda yhtäkkiä tyyliin +1,5 kg. Ei meinaa uskoa silmiään aamulla vaa'alla. 

Mutta jatka tosiaan sitkeästi, vaikka tuntuu, ettei se 2 kg lähde millään, seuraavalla viikolla saatat yhtäkkiä huomata, että oho, 3 kg lähtikin ihan yhtäkkiä.

Vierailija

Koska ihmiset ymmärtää sen että jos paino on noussut se ei aina tarkoita lihomista!

Ennen kuukautisisa, mulla nousee paino koska keho on niin turvonnu nesteistä jotka sitte kuukautisten jälkeen on lähtenyt ja olo hyvä.
Aamulla ennen vessassa käyntiä paino voi olla 2kg enemmän kuin sitten myöhemmin. Ihmisen paino voi vaihdella 4kg päivän aikana.

Vaaka ei kerro totuutta. Ihmisten pitäisi katsoa peiliin ja käyttää mittanauhaa. Kyllä ainakin minä tiedän että jos painoa on yhtäkkiä enemmän mistä johtuu. Mietin miten olem syönyt ja mietin mistä turvotus voi johtua. Vaa'an numero ei ole absoluuttinen totuus.

Vierailija

Samma här! Ja söin siis yhtenä päivänä tasan 2 tortillaa kaikilla täytteillä sekä 2 olutta ja 4 lasillista punaviiniä. Ja vielä tänä aamuna 1,7 kg paino noussut. Ei ole reilua kyllä.

Mikä olisi sellaista liikuntaa, joka pudottaisi painoa ja nestettä eikä päinvastoin jumittaisi painoa ylöspäin. Tein tuossa yhtenä päivänä jumpan, jossa tehtiin niitä reisikyykkyjä ja nousuja varmaan joku 30 toistoa yhteensä. Ja kas, paino ei tipu ja jalat, selkä ja takamus niin kipeenä ettei puhettakaan että voisi jotain liikuntaa ajatella. Hyvä kun pääsen kävelemään.

Ikä 50, pituus 168cm ja normaalisti paino 81kg. Eikä lähde millään alaspäin...

Vierailija

Käyt kusella ja kunnon paskalla niin se paino pian putoaa jo sen 2 kg. Ei sitä painoa tarvitse joka päivä kytätä muutenkaan.

Juot litran vettä ja menet puntariin, niin oletko lihonut kilon?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat