Mitä tehdä tulehtuneelle ilmapiirille töissä?

Köpö

Mitä voi tehdä, jos kollega on suuttunut minulle jostain asiasta eikä ole halukas avaamaan mistä on kyse? Pieni ja riitaisa työpaikka, mutta itselläni ei ole aiemmin ollut täällä mitään vääntöjä kenenkään kanssa, nyt en tiedä mistä kyse..

Kommentit (6)

Vierailija

Miten tämä suuttuminen ilmenee? Mykkäkoulua, mitätöintiä, tiuskimista vai mitä?

Eipä tuossa oikein muuta voi kuin kysyä suoraan. Jos se ei auta niin etpä sinä sille paljon mitään mahda, jos et sitten halua viedä asiaa esimiehelle mikä on aika noloa aikuisten kesken.

Vierailija

Riitaisat ihmiset haluavat olla sotajalalla jatkuvasti. Ehkä siellä huomattiin, että olet pysynyt sivussa ja siksi joku veti sinutkin mukaan. Kysy suoraan, miksi se on suuttunut sinulle ja selvitä tilanne. Jos et saa kunnollista vastausta, katso että sinun osaltasi asia on loppuun käsitelty ja sano se myös.  On aika nostaa kissa pöydälle ja pyyhkiä pölyt. Sen jälkeen ei ole syytä velloa ja palata tilanteeseen, vaan porskuttaa eteenpäin. Olet parhaasi yrittänyt.

tämän ketjun ap

Vierailija kirjoitti:
Riitaisat ihmiset haluavat olla sotajalalla jatkuvasti. Ehkä siellä huomattiin, että olet pysynyt sivussa ja siksi joku veti sinutkin mukaan. Kysy suoraan, miksi se on suuttunut sinulle ja selvitä tilanne. Jos et saa kunnollista vastausta, katso että sinun osaltasi asia on loppuun käsitelty ja sano se myös.  On aika nostaa kissa pöydälle ja pyyhkiä pölyt. Sen jälkeen ei ole syytä velloa ja palata tilanteeseen, vaan porskuttaa eteenpäin. Olet parhaasi yrittänyt.

Kiitos tästä, näin olen ajatellut toimia. On vaan hankala päästä kysymään ihmiseltä  mikä vaivaa, kun hän välttelee ja pitää mykkäkoulua eikä siis ole sanallakaan maininnut mistä kyse. Olen ymmälläni. En ole aiemmin törmännyt vastaavaan, että minulle loukkaannutaan ilman että tiedän syytä, vaikka toistakymmentä vuotta olen työelämässä ollut. Tiedän, että muiden välillä työpaikallamme on erilaisia riitoja ja ongelmia, mutta itse en ole niihin osallinen. Alan hiljalleen ajatella, että tässä loukkaantujassa on jotakin vialla, sillä aikuuisen ihmisen pitäisi pystyä sanomaan ääneen mikä ongelma eikä leikkiä marttyyriä ja mykkäkouluilla. 

Vierailija

No et voi paljoa tehdä jos toinen vaan lapsellisesti mököttää.

Pysyt itse asiallisena, hoidat omat työsi mahdollisimman hyvin ja olet mahdollisimman vähän tekemisissä mököttäjän kanssa etkä jatka asian vatvomista päässäsi.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat