Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasku laittomasta jakamisesta/ IP-osoite? HELP

Vierailija
24.11.2015 |

Sain tänään laskun laittomasta elokuvien jakamisesta. Laskussa on merkittynä IP osoite joka on DNA:n mukaan minun. Katsoin ip-osoite.fi n kautta oman IP:ni mutta se on aivan eri kuin tuossa maksuvaatimuksessa. Eli mitä tämä nyt meinaa ?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa provoa.

Vierailija
2/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa lasku.

t. Joni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle.fi:ssä oli just tänään tästä aiheesta jotain juttua, käy vilkaisemassa.

Mitä IP:hen tulee, niin ehkä kyseessä on sun vanha IP tai sit sun omistama mut jonkun toisen käytössä oleva?

Vierailija
4/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee poliisille rikosilmoitus laittomasta uhkauksesta.

Vierailija
5/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maksamassa laskua sillä en ole ikinä jakanut mitään tietoisesti. Mietin onko tämä joku kusetus yritys kun ei IP kään täsmää vai onko DNA:lla joku oma IP rekisteri mitä minä en näe ?

Vierailija
6/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luit sitten uutisen, gj.

Vierailija
8/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään kone ei jaa toetoja, jos siihen ei adenna ohjelmaa, mikä jakaa tiedosoja. Kaikki torrentit on niitä. Oletko ladannut sellaisen ohjelman koneeseesi? Vain kiinteillä yhteuksillä on kiinteä IP- osoite. Meillä liikkivan netin käyttäjillä ei ole omaa kiinteää IP-osoitetta.

Vierailija
9/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu luin tuon ylen jutun eli en ole ainut kirjeen saaja. Mulla on ollut koneella popcorn niminen sovellus josta ole jotain joskus katsonut. Kyseisen ohjelman olen poistanut jo ajat sitten. 

Mua häiritsee tässä eniten tuo IP. Mulla on ollut sama netti viimeiset 5 vuotta ja on kiinteä laajakaista. Lakulla oleva IP on kuitenkin eri kuin minkä itse löydän.

aloittaja

Vierailija
10/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihdat adsl/vdsl modeemia, niin ip vaihtuu. Samoin se voi vaihtua 'itsestään', eli kun operaattori tekee muutoksia verkossaan.

Minulla oli yksi modeemi, joka vaihtoi ip:tä suurin piirtein kerran tunnissa.

Vierailija
11/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole maksamassa laskua sillä en ole ikinä jakanut mitään tietoisesti. Mietin onko tämä joku kusetus yritys kun ei IP kään täsmää vai onko DNA:lla joku oma IP rekisteri mitä minä en näe ?

Dna:lla on toki rekisteri siitä mikä ip-osoite on milläkin asiakkaalla milläkin hetkellä. Toisaalta en sitten tiedä että käyttääkö dna erillistä ulkoista ip-taulukkoa joten vaikka modeemisi näyttäisi jonkun ip-osoitteen (10.20.30.40 tjsp) niin todellisuudessa se ip-osoite onkin 192.199... alkuinen (huom. pelkkä esimerkki).

jollain verkkosivulla näkee sen todellisen ip-osoitteen, hae googlella vaikka real ip address

Vierailija
12/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta aikanaan opiskelija-asunnossa asuessamme, kuulin nettivastaavalta eräästä tytöstä, joka oli käyttänyt erästä ohjelmaa elokuvien yms. lataamiseen. Mutta oletuksena ne ohjelmat myös jakavat niitä tiedostoja ja kun datamäärä on tarpeeksi iso, katkaistaan nettiyhteys (siis ainakin jokus oli näin TOAS:n kämpissä).  Oli kuulemma kovin ihmeissään koko hommasta :)

Vierailija
13/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti sinulle ei ole kiinteää IP-osoitetta, eli se muuttuu aina kun yhteys käynnistyy.

Vierailija
14/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popcorn -sovellus käyttää laittomia lähteitä lataamiseen. Samoin kuin aikaisemmatkin kommentoivat, on normaalia että ip-osoite vaihtuu ajan myötä.

Vierailija
15/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään kone ei jaa toetoja, jos siihen ei adenna ohjelmaa, mikä jakaa tiedosoja. Kaikki torrentit on niitä. Oletko ladannut sellaisen ohjelman koneeseesi? Vain kiinteillä yhteuksillä on kiinteä IP- osoite. Meillä liikkivan netin käyttäjillä ei ole omaa kiinteää IP-osoitetta.

Pääseekö latauskyttääjät jäljille jos latailee vain mobiililiittymällä?

Vierailija
16/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu luin tuon ylen jutun eli en ole ainut kirjeen saaja. Mulla on ollut koneella popcorn niminen sovellus josta ole jotain joskus katsonut. Kyseisen ohjelman olen poistanut jo ajat sitten. 

Mua häiritsee tässä eniten tuo IP. Mulla on ollut sama netti viimeiset 5 vuotta ja on kiinteä laajakaista. Lakulla oleva IP on kuitenkin eri kuin minkä itse löydän.

aloittaja

http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1445303712069.html

"Toiminta perustuu Bittorrent-tekniikalle, jossa tiedoston lataaja yleensä samalla myös automaattisesti jakaa samaa tiedostoa eteenpäin."

Tuo on täysin laiton ohjelma, joten ei ihmekkään, että tulee noottia.

Ja tosiaan sinulle ei todennäköisesti ole kiinteää IP-osoitetta.

Vierailija
17/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla mobiililiittymä? Eli mokkula käytössä?

Vierailija
18/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja

"Toiminta perustuu Bittorrent-tekniikalle, jossa tiedoston lataaja yleensä samalla myös automaattisesti jakaa samaa tiedostoa eteenpäin."

Torrentti-ohjelma ei ole mitenkään laiton, senkin valistumaton idiootti.

Vierailija
19/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääseekö latauskyttääjät jäljille jos latailee vain mobiililiittymällä?

Tottakai pääsevät.

Vierailija
20/68 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aloittaja

Torrentti-ohjelma ei ole mitenkään laiton, senkin valistumaton idiootti.

Ei torrent ohjelma, mutt tuo Popcorn on. Senkin pässinpää. Laittomasti jaetaan elokuvia.

Ja valta osa torrent liikenteestä on laittomien tiedostokopioiden levittämistä. Itse torrent-ohjelmat eivät tietenkään ole laittomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi