Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasku laittomasta jakamisesta/ IP-osoite? HELP

Vierailija

Sain tänään laskun laittomasta elokuvien jakamisesta. Laskussa on merkittynä IP osoite joka on DNA:n mukaan minun. Katsoin ip-osoite.fi n kautta oman IP:ni mutta se on aivan eri kuin tuossa maksuvaatimuksessa. Eli mitä tämä nyt meinaa ?

Sivut

Kommentit (68)

Vierailija

Yle.fi:ssä oli just tänään tästä aiheesta jotain juttua, käy vilkaisemassa.

Mitä IP:hen tulee, niin ehkä kyseessä on sun vanha IP tai sit sun omistama mut jonkun toisen käytössä oleva?

Vierailija

En ole maksamassa laskua sillä en ole ikinä jakanut mitään tietoisesti. Mietin onko tämä joku kusetus yritys kun ei IP kään täsmää vai onko DNA:lla joku oma IP rekisteri mitä minä en näe ?

Vierailija

Mikään kone ei jaa toetoja, jos siihen ei adenna ohjelmaa, mikä jakaa tiedosoja. Kaikki torrentit on niitä. Oletko ladannut sellaisen ohjelman koneeseesi? Vain kiinteillä yhteuksillä on kiinteä IP- osoite. Meillä liikkivan netin käyttäjillä ei ole omaa kiinteää IP-osoitetta.

Vierailija

Juu luin tuon ylen jutun eli en ole ainut kirjeen saaja. Mulla on ollut koneella popcorn niminen sovellus josta ole jotain joskus katsonut. Kyseisen ohjelman olen poistanut jo ajat sitten. 

Mua häiritsee tässä eniten tuo IP. Mulla on ollut sama netti viimeiset 5 vuotta ja on kiinteä laajakaista. Lakulla oleva IP on kuitenkin eri kuin minkä itse löydän.

aloittaja

Vierailija

Jos vaihdat adsl/vdsl modeemia, niin ip vaihtuu. Samoin se voi vaihtua 'itsestään', eli kun operaattori tekee muutoksia verkossaan.

Minulla oli yksi modeemi, joka vaihtoi ip:tä suurin piirtein kerran tunnissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole maksamassa laskua sillä en ole ikinä jakanut mitään tietoisesti. Mietin onko tämä joku kusetus yritys kun ei IP kään täsmää vai onko DNA:lla joku oma IP rekisteri mitä minä en näe ?

Dna:lla on toki rekisteri siitä mikä ip-osoite on milläkin asiakkaalla milläkin hetkellä. Toisaalta en sitten tiedä että käyttääkö dna erillistä ulkoista ip-taulukkoa joten vaikka modeemisi näyttäisi jonkun ip-osoitteen (10.20.30.40 tjsp) niin todellisuudessa se ip-osoite onkin 192.199... alkuinen (huom. pelkkä esimerkki).

jollain verkkosivulla näkee sen todellisen ip-osoitteen, hae googlella vaikka real ip address

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta aikanaan opiskelija-asunnossa asuessamme, kuulin nettivastaavalta eräästä tytöstä, joka oli käyttänyt erästä ohjelmaa elokuvien yms. lataamiseen. Mutta oletuksena ne ohjelmat myös jakavat niitä tiedostoja ja kun datamäärä on tarpeeksi iso, katkaistaan nettiyhteys (siis ainakin jokus oli näin TOAS:n kämpissä).  Oli kuulemma kovin ihmeissään koko hommasta :)

Vierailija

Popcorn -sovellus käyttää laittomia lähteitä lataamiseen. Samoin kuin aikaisemmatkin kommentoivat, on normaalia että ip-osoite vaihtuu ajan myötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikään kone ei jaa toetoja, jos siihen ei adenna ohjelmaa, mikä jakaa tiedosoja. Kaikki torrentit on niitä. Oletko ladannut sellaisen ohjelman koneeseesi? Vain kiinteillä yhteuksillä on kiinteä IP- osoite. Meillä liikkivan netin käyttäjillä ei ole omaa kiinteää IP-osoitetta.

Pääseekö latauskyttääjät jäljille jos latailee vain mobiililiittymällä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat