Postin lakko - kannattaako lähettää joulukortteja?

Vierailija

Vähän epäilyttää, menevätkö edes perille ennen pääsiäistä.

Lähetättekö joulukortteja siitä huolimatta, että Postissa on lakko?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Kyllä mä taidan laittaa menemään. Sielläpähän ovat sitten niin joululahjat kun kortitkin postin huomassa pääsiäiseen saakka. Saiskohan kohta kortitkin laittaa matkahuollon kautta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä taidan laittaa menemään. Sielläpähän ovat sitten niin joululahjat kun kortitkin postin huomassa pääsiäiseen saakka. Saiskohan kohta kortitkin laittaa matkahuollon kautta.

Paitsi että matkahuoltohan menee tietenkin tukilakkoon.

Nettikaupastakaan ei kannata tilata mitään.

Vierailija

En tiedä vielä varmaksi, mutta enempi alan kallistua siihen suuntaan etten lähetä jos lakko jatkuu. Mulle on vieläkin epäselvää et liikkuuko esim. paketit vain hitaammin vai eikö ne liiku ollenkaan? osaisko joku vastata

Vierailija

Minäkin ehdin miettiä Matkahuoltoa, mutta siitäkään ei ole apua tässä tilanteessa.

Postissa lienee jo nyt ruuhkaa, kun lähetykset ovat kasaantuneet lakon takia.  Siinäpä sitten purkavat työmäärää, jos lisäksi tulevat vielä joulupostit...

ap

Vierailija

Kyllä mä olen ajatellut kehittää muut keinot. Tutuimmille kortti menee kotiin vietynä kukkakorin tai glögipullon kera, vieraammille riittänee pelkkä sähköinen joulutervehdys.

Ja iäkkäimmille sukulaisille, jotka eivät ole somessa eivätkä käytä sähköpostia, soitan joulupuhelut. Lämmittänee mieltä enemmän kuin pelkkä kortti.

Vierailija

Mun paketti ei oo nyt kolmeen päivään liikkunut mihinkään, ainakaan postin seurannan mukaan.

Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä varmaksi, mutta enempi alan kallistua siihen suuntaan etten lähetä jos lakko jatkuu. Mulle on vieläkin epäselvää et liikkuuko esim. paketit vain hitaammin vai eikö ne liiku ollenkaan? osaisko joku vastata

Vierailija

Lakossahan on vain osa postista muutaman päivän kerrallaan, joten kyllä postin pitäisi kulkea vaikka hitaammin. Työnantajan asettamat työsulut hidastavat lisää. Itse aion lähettää kortteja mutta en jätä viimeiseen päivään.

Vierailija

En lähetä yhtäkään joulukorttia, tavallisesti jokusen kymmentä. Äänestän jaloillani, enkä tue lakkolaisia tai heidän työpaikkansa säilymistä pienimmälläkään eleelle. Teoilla ja lakoilla on seurauksensa, joten nauttikoon siitä.

Vierailija

Ajattelin omana pienenä vastalauseenani jättää tänä vuonna lähettämättä. Lähetän yleensä aina noin 30 korttia ystäville ja sukulaisilla.

Mä en sympatiseeraa yhtään lakkolaisia ja en edesauta postin toimintaa ollenkaan. Saa lakkolaiset ajateltavaa, jos joutuvat aloittamaan yt:t. Osallistukaa kaikki lakkoon, postinkäyttölakkoon!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lakossahan on vain osa postista muutaman päivän kerrallaan, joten kyllä postin pitäisi kulkea vaikka hitaammin. Työnantajan asettamat työsulut hidastavat lisää. Itse aion lähettää kortteja mutta en jätä viimeiseen päivään.

Lakkopäiviä on ollut useita, "työsulkupäiviä" vain yksi. Kumpihan niistä viivästyttää postin kulkua enemmän, hm?

Vierailija

Mä menin kanssa lakkoon Postin asiakkuudesta. En lähetä yhden ainoaa korttia tänä vuonna jos milloinkaan. Ei meille postia ole ennen lakkoakaan tullut kuin joinain päivinä klo 19 aikoihin. Monesti on saanut soittaa tilattujen lehtien jälkijakoon että saisi sen lehden edes joskus käsiinsä. Pari kertaa on jäänyt laskut tulematta postilaatikkoon ja on saanut maksaa viivästysmaksuja. Postinsiirto kesämökille: ei toimi, ei -> korvaukseksi kadonneista posteista ollaan aina saatu 10 kpl 1. luokan postimerkkejä. Pitäköön tunkkinsa!

Vierailija

Olkaa vihaisia ja kiukkuisia Postin johdolle, älkää työntekijöille, jotka käyttävät ainoaa asettaan yrittäessään taistella toimeentulonsa puolesta. Kohta on kaikilla samanmoiset työehdot edessä jos noihin orjaehtoihin taivutaan.

Ja kyllä, ajattelin lähettää muutaman joulukortin. Vähemmän kuin aiempina vuosina, kun käy nykyhinnoilla jo vähän kalliiksi.

Vierailija

Jotenkin hupaisaa, että täällä karjutaan kilvan tukemaan yritystä, joka laskuttaa palveluistaan mutta ei vastineeksi tuota maksettuja palveluita. Mietitäänpä yhdessä hetki, miksi tällaista pitäisi tukea? Aivan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat