Kuinka paljon haluisit painaa jos olisit 170cm?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan saman verran kuin tämän pituisena. Eli panoindeksistä se kohta "normaali".
Hah!
Painoindeksin mukaan voisit painaa 170-senttisenä vielä 70kg etkä olisi ylipainoinen. Onko tämä sinun tapasi piiloutua ylipainoa? "En ole ylipainoinen, koska painoindeksi sanoo niin!" Tosiasiassa lihaville suunniteltu nykyinen painoindeksi on vain huijannut sinua. Älä sinä siis huijaa itseäsi.- TT
Mikä ihmeen lihaville suunniteltu painoindeksi? Onhan tuolle asteikolle ihan terveydelliset perusteet. Toki esimerkiksi miehille alipainon raja on aivan liian alhaalla, negatiivisia vaikutuksia terveyteen alkaa miehillä esiintyä jo kun mennään alle 21. Toisaalta terveysvaikutusten kannalta oikeampi lieven ylipainon raja olisi molemmilla sukupuolilla vasta 27.
Oon 169 cm ja painan 61 kg. Max 5 kg voisin luultavasti laihtua ilman, että näytän luurangolta. En vaan nää mitään syytä siihen kun oon tyytyväinen näinkin :) Vaatekoko on 36 /S, joten en todellakaan ole mikään iso.
Olen 171 cm ja ihannepainoni olisi 55 kg. Nyt painan 58 ja vyötäröllä on ylimääräistä.
Itse olen myös 170 cm pitkä. Kun painoin 55 kg sain kauhisteluja osakseni miksi olen niin laiha ja mammat tuputtivat sekä vapaa-ajalla että töissä muka salaa minulle syötävää.
Nyt olen 60 kg ja on pikkuisen ylipainoinen olo, kun en ole näin korkeaan painoon tottunut. Olen kuitenkin naiseksi lihaksikas ja olen ajatellut tämän painon olevan olevan mahdollista raskautta ajtellen parempi. Minulla on taipumusta pahoinvointiin niin ehkä tuo rasva auttaa sitten meitä. Hedelmöittyminenkin on tutkimusten mukaan todennäköisempää kun bmi on juuri tämän 21 paikkeilla.
Minä olen 171/57, minulle just sopiva paino, pieniluinen hoikka.
Aika paljon täällä ihannoidaan "anorektista painoa", minä luulin, että nuo ajat ovat jo takanapäin.
Nyt lähes nelikymppisenä haluaisin painaa 60-63 kg ja olla todella hyvässä kunnossa. Olen aika siro kokoinen, tosin päärynämallisena takapuoli ja reidet vetää muutaman ylimääräisen kilon helposti.
Nuorena eli 15-25-vuotiaana painoin alle 55 kg. Näytin toki hoikalta, mutta vasta alle 50 kiloisena liian laihalta. Lihasta ei tietysti tuossa painossa löytynyt hirveän paljon, vaikka harrastinkin liikuntaa säännöllisesti. Mutta niin se ihminen vaan vanhetessaan muuttuu ja toki pari lastakin vaikuttaa kehoon, nyt olen oikeasti aika pahannäköinen alle 60 kiloisena. Vatsataudissa tullut kokeiltua sitä pari kertaa.
Hah, mä näytin BMI 18 nuorena ja sirona suorastaan sairaalle ja tosi laihalle, mitä olinkin ja sain asiasta paljon kuulla. Nyt vanhempana näytän BMI 20 terveelle ja normaalipainoiselle, on lihaksia enkä ole vain luuta. Että aika huonon yleistyksen heitit.