pelkotilat iltaisin/öisin
Minulle tulee näitä pelkotiloja iltaisin/öisin jos kuulen jotain ääniä tai putoaa joku tavara ja myös siitä kuin tuntisin jonkun läsnäolon iskee pelko ja alan itkemään luulen sillä hetkellä että kodissamme on demoni ja että minua vainotaan esim. Eilen yöllä kuulin naurua ja jonkun miehen puhetta englanniksi ajattelin ja pelkäsin jatkuvasti että tämä demoni vetäisi minua sängyltä tai ilmestyisi huoneeseeni tai olisi sängyn allani. Useasti tuntuu siltä että demoni tai jokin vainoaa minua tunnen välillä myös jonkun läsnäolon. Minkä laiset on teidän pelkotilanne?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ao. ei taida olla kovin vanha?
Olen 15v
Yölliset pelot ei ikää katso. Hitto ei siellä pimeässä ole ketään. Joopa joo uskotko kysyy se mielen inhottava puoli.
Vierailija kirjoitti:
Yölliset pelot ei ikää katso. Hitto ei siellä pimeässä ole ketään. Joopa joo uskotko kysyy se mielen inhottava puoli.
?
Ihan tieteellinen syy on olemassa: ihmisen serotoniinitasot laskevat iltaa kohden ja ovat alhaisimmillaan yöllä. Sama eläimillä. Syy kai on siinä, ettei enää pimeän tullen tulisi repäistyä ja lähdettyä mihinkään pitkään, vaaralliseen reissuun, vaan hakeutuisi mieluummin luolaan tai muuhun suojaan yötä vasten.
Eli kun herää aamuyöstä miettimään, niin yleensä ahdistaa. Pitäisi vaan tiukasti päättää, että nyt nukutaan ja päivällä sitten ratkotaan ongelmat.
Täällä myös yksi pelkotilojen uhri.. Olen pelännyt tuulta,pimeää ja yllättäviä ääni/liikkeitä jo pienestä pitäen. Heiluvat oksat ovat kammottavinta mitä tiedän. Meinaan saada paniikin jos seison esim kuusen vieressä ja ne oksat alkavat heilua. Ei useinkaan ole kauhean helppoa lähteä illalla koirien kanssa ulos ja jos mitenkään voin olla menemättä niin käytän keinon. Ahdistaa iltaisin kovasti ja nukun yksin ollessani valo päällä. Viimeyö oli kammottava kun työstressin poistumisen takia iski kauheat pelot ja painajaiset... Asun korvessa kaukana kaikesta. Hirveää ajatella ettei kukaan minua pelasta/löydä päiväkausiin jos oikeasti tulee mörkö ja syö.
Mua ahdistaa ja pelottaa ym. aina iltaisin ja yötä vasten. En tiedä mistä johtuu, koska aamulla ja päivällä olen ihan ok. Iltapäivästä hiipii se ahdistus...ja sitten mennään.
Traumaoireita on, ehkä liittyy niihin? Lääkitykset on, kokonaista kolme lääkettä pelkkään ahdistukseen, eikä meinaa riittää.