Jos menee kuntouttavaan työtoimintaan/työtoimintaan, missä paikoissa ei joudu pitämään työvaatteita?

Vierailija

Ennen kun alatte haukkua että olen pinnallinen narttu tms. niin minulla on pahemman luokan palovammat, kyljissä ja selässä, myös käsissä. Näkyvät esim. valkoisten/vaaleiden vaatteiden läpi.

Olen jonossa työtoimintaan keittiö/kahvila/kassa-hommaan. Myös asun materiaali on tärkeä sillä palovamma on herkkä eikä kestä tiettyjä materiaaleja.

Olisiko tällaisessa tapauksessa joustoa työvaatteista? Tiedän että täytyy kysyä suoraan ks. paikasta mutta onko kenelläkään mitään kokemusta vastaavasta?

Eli voiko paikka jäädä saamatta jos en kykene pitämään ks.paikan vaatimaa asua? Lääkärintodistus onnistuu hankkia jos on siitä kiinni.

Kommentit (7)

Vierailija

Onko semmoisia, missä saisi käyttää ihan omia päällysvaatteitakin ? Yhden kahvilan tiedän missä saa, mutta sinne ei ole paikkoja. Entä jos on poikkeava ruumiinrakenne eikä ne vaatteet käy? Jääkö työpaikka siitä  kiinni? Jos vaikka kiinnittää nimilapun rintaan että kaikille on selvää että työskentelee juuri siellä?

ap

Vierailija

Ei ne työvaatteet varmasti ole mitään läpikuultavia. Ja yleensä kahviloissa työasut ovat tummia; päävärit musta ja ruskea.

Vierailija

Itse olen yöissä kaupassa. Meillä ainakin kaikki työntekijät (mukaanlukien harjoittelijat) käyttävät työasua "soveltuvin osin" eli ainakin työpaikan paitaa tai liiviä tai jotain kamppania T-Paitaa on käytettävä aina töissä. Vielä ei ole niin isoa työntekijää löytynyt, jolle liivistä olisi sopivaa kokoa löytynyt, vastaavasti T-paidoista löytyy myös senttikokoja pieninmille. Tarvittaessa alaosaa saa soveltaa,kunhan housut yltää nilkkaan ja peppuvako ei vilku. Liivin alle voi valita paidan joka sopii firman väreihin tai valkoisen tai mustan. Toki toivottavaa on, että käyttäisi koko työasua.

Vierailija

kukaan ei voi pakottaa pitämään vaatteita, joita et voi, jos on lääketieteellinen este. olen vuosia käyttänyt omia housuja töissä, koska on paha ihottuma. aina kun tulee uusi pomo, niin tulee tulee pörhistelemään höyheniään, että "Kyllä sun pitää...!!!" eikä koskaan ole pitänyt. Hommaa itelles todistus vaan :)

Vierailija

Suako ei ap sit haittaa, että leimaudut poikkeavan vaatetuksen vuoksi?  Kuntouttavan työtoiminnan suorittajilla on harmillisen huono maine jo muutenkin. Eikä muutenkaan mene sun selitys läpi jos ei vastaukseksi kelpaa se, että laitat työasun alle sulle sopivan vaan haluat päällysvaatteetkin omat. 

Vierailija

Olen ollut joskus töissä kaupassa, missä työasuna oli t-paita. Myymälässä oli usein kylmä, joten porukka käytti neuletakkeja/huppareita t-paidan päällä tai pitkähihaisia ohuita paitoja alla. Ei kukaan työnantaja, ellet nyt strippariksi ala, voi vaatia käyttämään pelkkää läpikuultavaa t-paitaa. Voit hyvin pukea ohuen trikoopaidan tai vaikka ihonvärisen topin työasun alle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat