Jättäisitkö tai oletko jättänyt cv:stä kesken jääneet koulut pois?

Vierailija

Minulla ei ole ammattitutkintoa, takana vain lukio ja kesken jääneitä opintoja. Ne antavat kuitenkin negatiivisen kuvan cv:ssä, joten mietin josko vain jättäisin ne pois. Olen kuitenkin ollut viimeiset kymmenen vuotta melkein koko ajan työelämässä, joten vuotta pidempiä aukkoja ei cv:ssä muuten ole. Miten te tekisitte? Jos keskeytyneitä kouluja olisi vain yksi, jättäisin sen varmaankin ansioluetteloon, mutta kun niitä on useampi niin ei kehtaisi.

Kommentit (12)

Vierailija

Oletko jonkun koulun kanssa tehnyt samaan aikaan esim. osa-aikatyötä tai ollut pieniä lapsia? Sellaiset voisi jättää pois, mitkä järjestävästi saa jätettyä...

Vierailija

En laita enkä kerro kellekään. Kävin kauppaopistoa  3 viikkoa aikoinaan. Se oli vähän eri aika kuin nykyään, minulla ei yksinkertaisesti ollut varaa, sillä kesätyörahat hupenivat ja opintolainojen käsittely oli siihen aikaan pitkä. Mutta sain sitten lokakuussa töitä, joten väitän ja väitin olleeni työttömänä sen ajan. Ei sitä nykyään enää kukaan huomaa. Töissä olin kuitenkin siihen koulun alkamiseen asti. 

Vierailija

Mulla on keskeytyneitä kouluja vain yksi. Se on cv:ssä, koska muuten olisi kahden vuoden aukko ja olen kuitenkin tehnyt sillä alalla töitä, joita ei voisi tehdä ilman edes sitä osittaista koulua.

Vierailija

Hmm, no ehkä voisin jättää yhden kouluista cv:hen, niin näyttäisi siltä, että olen edes yrittänyt kouluttautua. Opinnot ovat jääneet aina toistuvan masennuksen vuoksi jossain välissä kesken, mitä nyt ei tietenkään kannata koskaan paljastaa. Ehkä yksi keskeytynyt koulu ei näytä niin hirveän pahalta.

Ap

Vierailija

Kesken jääneitä yliopisto-opintoja en ainakaan jättäis pois, vaan ottaisin jopa opintosuoritusotteen haastatteluun muiden todistusten kanssa mukaan. (Monet kun kuitenkin opiskelee avoimessakin ties mitä kokonaisuuksia ja esittelee niitä cv:ssä, joten jos jotain on yliopistossa opiskellut, niin jokainen kurssi on yleensä plussaa, oli sitten tutkintoa tai ei)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ammattitutkintoa, takana vain lukio ja kesken jääneitä opintoja. Ne antavat kuitenkin negatiivisen kuvan cv:ssä, joten mietin josko vain jättäisin ne pois. Olen kuitenkin ollut viimeiset kymmenen vuotta melkein koko ajan työelämässä, joten vuotta pidempiä aukkoja ei cv:ssä muuten ole. Miten te tekisitte? Jos keskeytyneitä kouluja olisi vain yksi, jättäisin sen varmaankin ansioluetteloon, mutta kun niitä on useampi niin ei kehtaisi.

Jätä ansioluetteloon vain ne koulutukset, joissa olet ollut pidemmän aikaa ja joista on hyötyä hakemasi työpaikan saamisessa. Eri aloilta olevat jätät pois, ne eivät auta vaan voivat vaikuttaa negatiivisesti.

Vierailija

Amiskorkeen opiskelijoista KOLMANNES keskeyttää opintonsa. "Tasokasta".

Lisäisin merkinnän opinnosta, jota olet pystynyt suorittamaan melko pitkään.

Vierailija

Mulla on yhdet keskeytyneet opinnot ja yksi pääaineenvaihto yliopistossa. Nuo keskeytyneet jätän aina pois, pääaineen vaihtaminen taas tuntuu olevan sen verran yleistä, että annan sen näkyä.

Sun tilanteessa varmaan jättäisin näkyviin yhdet keskeytyneet opinnot, mielellään sellaiset, jotka on kestäneet aika pitkään (puolitoista vuotta vähintään, ei mitään yhden lukukauden kokeiluja) ja joissa on jotain liittymäpintaa niihin töihin, joita haet. Tai jos haet eri alojen töitä, niin valikoisin ko. työpaikan mukaan sopivan alan opinnot näkyviin ja muista en mainitsisi. Ja haastattelussa esittäisin asian niin, että aloitit opinnot, mutta ne jäivät kesken kun menit töihin ja aiot vielä tulevaisuudessa viimeistellä ne, kunhan aika on sopiva.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat