Avautuminen: Nirsona eläminen on vaikeaa

Nirso

Ainesosien pitää olla tunnistettavissa ruoassa eikä ne saa koskea toisia. En tykkää mistään "kunnon ruoasta", koska niissä kaikki on sekasin ja niissä kaikissa on ylimääräisiä ainesosia. Mauttomat ruoat on mun suosikkeja. Roskaruoka tai muu rasvasuus äklöttää. Karkit ja muut herkut maistuu liian makeelta. Ajattelen ruoan polttoaineena ja sen pitää olla terveellistä. Lempiruokaa mulla ei ole koska tykkään esim. "kuivasta" kalkkunasta ja tummasta riisistä niin että ne on vierekkäin lautasella ilman lisukkeita salaattia lukuunottamatta. Vaan salaatissa kaikki voi olla sekasin mutta majoneesit/salaatinkastikkeet pilaa salaatin enkä pysty syömään sitä. Muiden tekemä ruoka arveluttaa, koska en tiedä mitä se tarkalleen sisältää. Ravintolassa nolottaa koska joutuu pyytämään että puolet aineksista poistettaan. Kyläillessä joudun kieltäytyy melkee kaikesta tarjottavasta koska ällöttää :D

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Minulla vähän sama, muttei haittaa että lämpimissä ruoissa on eri ainesosia sekaisin, esim kastike. Mutta en halua, että esim perunat koskettaa kastiketta. Kylmät ruoat ei saa koskea lämpimiä. Jos punajuurisalaatista on valunut nesteitä perunamuusin joukkoon, niin en voi syödä. En myöskään tykkää että salaatisaa ainekset on sekaisin, vaan syön kurkut kurkkuna ja tomaatit pelkältään. Keittoja en voi syödä, koska on ihan sama syönkö perunan vai makkaran kun kaikki maistuu samalta. Ja jos joskus joudun syömään pakosti keittoa, valutan liemen pois ja syön vain ne "sattumat".

Vierailija

Ap on aspergeri. Ei kuitenkaan pahinta laatua, koska sietää esimerkiksi salaatin sekaisin. Sukulaispojalle pitää leikata kurkkua ja tomaattia erikseen, eivätkä ne saa koskettaa a) toisiaan b) muuta ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap on aspergeri. Ei kuitenkaan pahinta laatua, koska sietää esimerkiksi salaatin sekaisin. Sukulaispojalle pitää leikata kurkkua ja tomaattia erikseen, eivätkä ne saa koskettaa a) toisiaan b) muuta ruokaa.

Jopas tuli nettidiagnosoitua ap nopiaan! Aloitusviesti ei täytä aspergerin diagnoosin kriteerejä.

Vierailija

Tollaset nirsot sais kuolla nälkään mun puolesta! Mä en ainakaan lähtis tollaseen mukaan, jos mun lapset alkais vaatia jotain noin typerää.. Saati sitten aikuiset!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tollaset nirsot sais kuolla nälkään mun puolesta! Mä en ainakaan lähtis tollaseen mukaan, jos mun lapset alkais vaatia jotain noin typerää.. Saati sitten aikuiset!

Sie voit tukehtuu läskeihis!
T. 8

Vierailija

Oma veli on samanlainen. Kyllähän se paljon ihmetystä aiheutti ja välillä mietitytti saako hän kaikkia tarvittavia ravintoaineita kun oli niin nirso ruuan suhteen. Ja toisaalta itselleni ruoka on ollut myös nautinto, joten tuntuu että hän jää paljosta paitsi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat