Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avautuminen: Nirsona eläminen on vaikeaa

Nirso
23.11.2015 |

Ainesosien pitää olla tunnistettavissa ruoassa eikä ne saa koskea toisia. En tykkää mistään "kunnon ruoasta", koska niissä kaikki on sekasin ja niissä kaikissa on ylimääräisiä ainesosia. Mauttomat ruoat on mun suosikkeja. Roskaruoka tai muu rasvasuus äklöttää. Karkit ja muut herkut maistuu liian makeelta. Ajattelen ruoan polttoaineena ja sen pitää olla terveellistä. Lempiruokaa mulla ei ole koska tykkään esim. "kuivasta" kalkkunasta ja tummasta riisistä niin että ne on vierekkäin lautasella ilman lisukkeita salaattia lukuunottamatta. Vaan salaatissa kaikki voi olla sekasin mutta majoneesit/salaatinkastikkeet pilaa salaatin enkä pysty syömään sitä. Muiden tekemä ruoka arveluttaa, koska en tiedä mitä se tarkalleen sisältää. Ravintolassa nolottaa koska joutuu pyytämään että puolet aineksista poistettaan. Kyläillessä joudun kieltäytyy melkee kaikesta tarjottavasta koska ällöttää :D

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene psykologille.

ei ole normaalia.

Vierailija
2/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut Dieetit vaihtoon -sarjaa? Tosi moni sarjan superskinny ajattelee kuten sinä! Dr. Jessen auttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla SI-häiriö?

Vierailija
4/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun teini

Vierailija
5/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSS

Vierailija
6/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää oli?

Vierailija
7/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama, muttei haittaa että lämpimissä ruoissa on eri ainesosia sekaisin, esim kastike. Mutta en halua, että esim perunat koskettaa kastiketta. Kylmät ruoat ei saa koskea lämpimiä. Jos punajuurisalaatista on valunut nesteitä perunamuusin joukkoon, niin en voi syödä. En myöskään tykkää että salaatisaa ainekset on sekaisin, vaan syön kurkut kurkkuna ja tomaatit pelkältään. Keittoja en voi syödä, koska on ihan sama syönkö perunan vai makkaran kun kaikki maistuu samalta. Ja jos joskus joudun syömään pakosti keittoa, valutan liemen pois ja syön vain ne "sattumat".

Vierailija
8/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie niin tajuun sua! Miul ei oo ongelmaa tämän kans mutta muita häiritsee :/

Vierailija
9/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on vaikeaa, siksi nirsoudesta kannattaakin opetella pois. Turha kasata itselleen turhaa taakkaa.

Vierailija
10/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aspergeri. Ei kuitenkaan pahinta laatua, koska sietää esimerkiksi salaatin sekaisin. Sukulaispojalle pitää leikata kurkkua ja tomaattia erikseen, eivätkä ne saa koskettaa a) toisiaan b) muuta ruokaa.

Vierailija
11/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on aspergeri. Ei kuitenkaan pahinta laatua, koska sietää esimerkiksi salaatin sekaisin. Sukulaispojalle pitää leikata kurkkua ja tomaattia erikseen, eivätkä ne saa koskettaa a) toisiaan b) muuta ruokaa.

Jopas tuli nettidiagnosoitua ap nopiaan! Aloitusviesti ei täytä aspergerin diagnoosin kriteerejä.

Vierailija
12/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset nirsot sais kuolla nälkään mun puolesta! Mä en ainakaan lähtis tollaseen mukaan, jos mun lapset alkais vaatia jotain noin typerää.. Saati sitten aikuiset!

Vierailija
13/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nirso kans, en ihan noin hysteerinen sentään joten ei haittaa elämää ihan hirveän paljoa mutta nirso olen kyllä. :) 

Vierailija
14/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollaset nirsot sais kuolla nälkään mun puolesta! Mä en ainakaan lähtis tollaseen mukaan, jos mun lapset alkais vaatia jotain noin typerää.. Saati sitten aikuiset!

Sie voit tukehtuu läskeihis!

T. 8

Vierailija
15/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma veli on samanlainen. Kyllähän se paljon ihmetystä aiheutti ja välillä mietitytti saako hän kaikkia tarvittavia ravintoaineita kun oli niin nirso ruuan suhteen. Ja toisaalta itselleni ruoka on ollut myös nautinto, joten tuntuu että hän jää paljosta paitsi.

Vierailija
16/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen sitä miten muita tuntuu harmittavan niin hirveesti toisen ihmisen ongelmat. :D asiassa kun asiassa. 

Vierailija
17/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas tuli nettidiagnosoitua ap nopiaan! Aloitusviesti ei täytä aspergerin diagnoosin kriteerejä.

Ihan riittävästi täyttää. Hänellä on aspergeripiirteitä.

Vierailija
18/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan riittävästi täyttää. Hänellä on aspergeripiirteitä.

Piirteet riittävät diagnoosiin? Tämäpä selevä.

Vierailija
19/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa joltain ortoreksialta tai pakko-oireiselta häiriöltä. Ei yhtään "tavalliselta nirsoudelta". Varmasti harmittaa ja rahoittaa elämää. Kannattaa oikeasti käydä puhumassa jollekin vaikka pelottaisi edes yrittää totutella uusiin tapoihin. Rankkaahan se on, mutta ammattilaiset voivat auttaa sinua. Minäkin hain apua pakko-oireeseen häiriöön ja ahdistuneisuushäiriöön ja nyt pystyn nauttimaan sellaisista asioista, joista en ennen voinut edes haaveilla. Lupaan, että olo muuttuu pikkuhiljaa paremmaksi etkä kadu avun hakemista.

Vierailija
20/22 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*rajoittaa, ei rahoittaa :)

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän