Ostaako puolisosi sinulle joululahjan? Ostatko hänelle? Paljon käytätte rahaa?

Vierailija

Olen ekaa joulua mieheni kanssa enkä oikein tiedä mitä ostaisin lahjaksi. Pitäisikö kysyä suoraan? Keskustelin asiasta työkavereideni kanssa, toinen sanoi etteivät todellakaan osta lahjoja aikuisten kesken ja olen lapsellinen jos odotan lahjaa. Eihän se lahja ole tärkein mutta sitten tunnen itseni tyhmäksi jos en osta ja hän ostaa. Tai jos ostan jonkun kalliin enkä saa itse mitään niin tunteeko mieheni itsensä tyhmäksi. Hankalaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Kyllä odotan jotain lahjaa. Jotain, mikä on paperissa ja jonka saa avata.

Mies hemmottelee minua muutenkin, joten lahjaton joulu olisi kyllä aika anti-joulu. Ja sitten toisaalta en halua mitään kallista - kirja tai vaikka jalkarasva olisi riittämiin.

Minulla on toistaiseksi hänelle hankittuna risteilytuliaisena deodorantti.

Vierailija

Ostetaan useampikin lahja. Miksi ihmeessä mä en ostaisi lahjaa sille henkilölle, jota mä eniten rakastan, ja jolle haluan antaa lahjoja? Yhdessä ollaan oltu 18 joulua, ja joka joulu ostetaan toisillemme lahjoja. Mikä juttu se on ettei aikuiset muka saisi haluta antaa toisilleen lahjoja, tai saada niitä? Ei kai lahjan antamisessa mitään ikärajoja ole, annetaanhan niitä häissä ja syntymäpäivinäkin aikuisille.

Vierailija

Me ollaan aina ostettu, mutta se sovittiin jo vuosia sitten että ostetaan. Eli kannattaa sopia miten teette, saattaa tulla pahaa mieltä puolin ja toisin. Lahjojen arvo vaihtelee, mutta mitään turhaa ei osteta. Yleensä paketeista löytyy kirjoja, kosmetiikkaa, hajuvettä, hanskoja ja huiveja, joskus tieto matkasta.

Vierailija

Meillä on tapana ostaa lahjoja. Ostan jotain mitä tarvitsee (boxereita), vähän jotain mistä pitää (konjakki) ja sitten jotain hänen harrastukseensa sopivaa (ulkoiluhousut) ja aktiivisuusrannekkeen kun se on sellainen, mitä mieheni on pitkään jo miettinyt ostavansa, mutta se on sellanen jahkailija, että miettii ja miettii, mut ei kuitenkaan sit raaski ostaa itselleen mitään. 

Vierailija

Yhdessä on olevinaan sovittu ettei osteta mitään mutta tiedän myös sen että vaimo pettyy jos ei saa jouluna lahjaa minulta. Yleensä hinta on 50-100 e

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Olen vähän marttyyri, mutta ostan miehelle joka vuosi hänelle mieluisen joululahjan ja odotan saavani itsekin jotain kivaa, mutta oikeasti tiedän että ei sieltä mitään taida tulla. Vaikka olenkin opiskelija ja rahaa ei löydy, haluan ainakin jouluna panostaa lahjan antamiseen. Tänä vuonna ostin hänelle pullon Calvin Kleinin hajuvettä josta hän erityisesti pitää, edellinen kun loppui ja uutta hän ei raaski ostaa. Olen antanut vihjeitä ja ihan suoraan sanonut, mitä toivoisin joululahjaksi, mutta mies sanoo aina että mikä lahja se sellainen on, jonka saaminen ei ole yllätys? No, tottahan sekin on, mutta olisi oikeasti kiva saada joskus itsekin lahja eikä vain nauttia antamisen ilosta. Voin toki itse ostaa sen kynttelikön, lasityökalun tai työkalupakin, koska miehelläni ei ole sitä ominaisuutta, jolla saa iloa lahjan antamisesta, mutta todella ilahtuisin, jos tänä vuonna saisinkin häneltä jotain. Ei sitä voi koskaan tietää! :)

Vierailija

Ei osteta lahjoja toisillemme. Ihan alkuvuosina ostettiin, mutta se on jo menettänyt merkityksensä. Ollaan oltu pian 20v yhdessä, rahat on yhteisiä jne. Se, minkä haluaa ja tarvitsee, tulee ostettua muutenkin. Toki yllätämme toisiamme aika ajoin lähinnä toista ilahduttaakseen, jos jokin kiva juttu osuu silmään, mutta se ei edellytä mitään merkkipäivää. Joskus ollaan ostettu joulukortit tms. höpökortit, joka sopii tilanteeseen. Lapsille ostellaan yhteisiä ja omia lahjoja.

Vierailija

Sopikaa vaikka että hankitte toisillenne jotkut pienet lahjat (että on jotain avattavaa jouluna) ja sitten yhteisenä lahjana käytte vaikka leffatreffeillä ja syömässä tai menette kylypylään tms. Mikä nyt teille parhaiten sopii :)

Me hankitaan lahjoja tai yhdet lahjat. Rahaa laitetaan ehkä ~50e kumpainenkin. Mutta harrastetaan just noita "yhteislahjoja" myös :)

Vierailija

Ei osteta lahjoja..mulle joulu tulee siitä yleisestä fiiliksestä. Nautitaan hyvästä ruuasta,viinistä, joulusauna, kuusenhakuretki metsään..

Vierailija

Mä en oikein välitä joululahjojen ostosta aikuisille ja olenkin yrittänyt miehelle tänä vuonna vihjailla josko ei ostettaisi mitään... Olen ensinnäkin toivottaman surkea keksimään miehelle mitään lahjoja (tuntuu, että pitää perusjuttuja kuten dödöjä, hajuvesiä, kalsareita tms., tylsinä ei arvosta Bossia tai muita laatujuttuja). Mitään elektroniikkaa tai vastaavaa en todellakaan uskaltaisi hankkia ilman tarkkoja tietoja. Ja opiskelijana mulla ei kerta kaikkiaan ole varaa ostaa monen sadan euron lahjoja...

Onko mitään ideoita miten voisi pienesti ja suht edullisesti yllättää miehen? Synttäritkin tässä ennen joulua vielä...

Niin ja vastauksena kysymykseen: toivon, ettei puolisoni osta minulle mitään lahjaa!

Vierailija

Tottakai ostetaan toisillemme lahjoja jouluksi ja useita. Tosin ovat monesti käytännöllisiä ja tarpeeseen eli esim. boxerit, suihkugeeli, sukkia, deodoranttia, karkkia, kirja, cd tai leffa, työkaluja jne. Rahaa käytetään noin 50-150 €.

Vierailija

Kannattaa jutella sen miehen kanssa. Ja sit yhteistuumin tehdä diili lahja vai ei.

Ja jos sit sovitte ettette lahjo toisianne niin sitten ei petytä jouluna.

Jos on sitä mieltä ja olette yhdessä sitä mieltä, että lahjat niin kannattaa kysellä toiveita. Ja kuunnella erityisen tarkkaan puheita ennen joulua.

Mä olen ollut yhdessä mieheni kanssa 20v ja ostamme lahjat toisillemme.  Useammankin.  Ostamme arvokkaitakin lahjoja.  Mies on saanut multa vuosien aikana mm konjakkia, kameran, digikameraa, järkkäriä, kännykkää, rengassettiä autoon, matkalahjakorttia, viinikaapin, vaatteita, koruja, tuoksuja, jne.

Itse olen saanut alusasuja, tuoksuja, koruja, lahjakortteja, kosmetiikkaa, suklaata, kännykkää, läppäriä, tablettia.....

Vierailija

Emme ole moneen vuoteen ostaneet aikuisten kesken lahjoja, käytämme ne rahat ennemmin matkustamiseen tai muuhun mukavaan. Mitään tavaraa emme enää oikeastaan tarvitse, jos tarvitsemme niin ostamme oli joulu tai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Emme ole moneen vuoteen ostaneet aikuisten kesken lahjoja, käytämme ne rahat ennemmin matkustamiseen tai muuhun mukavaan. Mitään tavaraa emme enää oikeastaan tarvitse, jos tarvitsemme niin ostamme oli joulu tai ei.
Täysin sama juttu meillä. Sovimme, että lahjojen sijaista järjestämme kumpikin jotakin kivaa yhteistä ohjelmaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat