Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka kirjoittaisi minulle gradun?

Vierailija
23.11.2015 |

Tämä ei ole vitsi ja tietenkin täysin väärin. Silti pohdin täällä ahdistuksissani olisiko mahdollista, että joku muu kirjoittisi gradun puolestani (tietenkin korvausta vastaan)? Aineisto löytyy (haastattelun analyysi), mutta tekstiä ei vaan synny eikä tule syntymään. Kirjoituskammo on niin suuri. Hyvä ammatti olisi tiedossa ja pelkkä gradu puuttuu, joten olen aika epätoivoinen. :'( Kerran jo jätin opiskelut kesken juuri kirjoituskammon takia. Palasin kuitenkin takaisin, mutta nyt on seinä taas vastassa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä graduryhmässä olen käynytkin, mutta ei se auttanut minua eteenpäin. Kopiota en uskalla tehdä, koska Urkund! Korvausta pitäisi varmaan miettiä yhdessä. Tuollaiset "kirjoita ite" kommentit ei nyt hirveesti auta. Kirjoittaisin toki jos pystyisin!

ap

En tarkoittanut virallista graduryhmää vaan sellaista vapaamuotoisempaa, jossa eri aloilta samaan aikaan gradua tekeviä. Jonka tapaamisissa paneudutaan just noihin kirjoituslukkoihin ja ahdistuksiin. Onko ketään samassa tilanteessa olevaa ystävää jolle avautua? Varaa aika psykologille?

Vierailija
22/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep. Hintapyyntöni on tuhat euroa. Lisäksi korvaat oikeudenkäynti- ja rangaistuskulut, jos minullekin rapsahtaa petossyyte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun materiaalit millä kielellä? Pitääkö kirjoittaa englanniksi? Jos kaikki englanniksi niin helposti löytyy googlaamalla Intiasta joku tekemään tuo pilkkahintaan.

Suosittelisin kuitenkin selvittämään ton sun ongelman syyn, koska tuut löytämään sen edestäsi vielä työelämässä. Itelle ei tule mieleen yhtään yliopistoalaa, jonka töissä ei tartteis tuottaa tekstiä.

Vierailija
24/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tiedostan että kyseessä on petos enkä ole siitä ylpeä. Tottakai pelottaa myös kiinnijääminen. Mutta jos en saa gradua tehtyä itse en kuitenkaan saa oman alan töitä, joten se riski on kai otettava? Tai sitä tässä pohdin...

ap

Vierailija
25/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sopivaa ainesta työelämään, jatka opiskelua hamaan loppuun asti.

Vierailija
26/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siitä gradusta niin tekikään niin työlään, sen jälkeen kun töissä olen joutunut tuottamaan samantasoisia asiakirjoja kymmenittäin. Siinä oli jotain ahdistusta mukana varmaan, kun oli jotenkin laitostunut siihen turvalliseen opiskelijaelämään.

Mutta siitä vapautuminen sitten valmistuttua oli kyllä hieno tunne.

Vierailija
27/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Looseri

Vierailija
28/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet tähän mennessä kaikki kouluhommat saanut tehtyä?

Vierailija
29/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä maksat? Oon kirjoittanut ystäville vuosien saatossa neljä gradua. Viime urakan jälkeen päätin, että alle 8000 euron en enää siihen rupea. Joudun kuitenkin tekemään sen työn ja arkiaskareiden ohella. Jos kiinnostaa, palaa palstalle ja ketjuun klo 18 niin järjestän sulle yhteystietoni suojatun osoitteen kautta.

Vierailija
30/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8k :O:O:O

Vierailija
31/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet tähän mennessä kaikki kouluhommat saanut tehtyä?

En ole aloittaja, mutta toteanpa vain omasta puolestani, että vaikkapa joku kirjatentti on helppo homma graduun verrattuna. Minulla meni kaikki muu opinnoissa loistavasti paitsi se gradu, jossa taisi olla rima liian korkealla ja rajaus ihan liian laaja. Joku gradupiirin tapainen olisi ollut tarpeen.

Vierailija
32/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituskammoisille yksi vinkki: kirjoita herättyäsi 1-2 sivua pelkää hölynpölyä - unista, päivän suunnitelmista tai vaikka ison G:n pelosta. Kun olet näin lämmitellyt, jatka samaa rennoin rantein kirjoittamista gradun jostakin osiosta. Teksti voi olla täysin raakaversiota niin, että saat vain jonkinlaisen rungon. Sitten lihaa luiden päälle tälle omin sanoin kerrotulle tekstinpätkälle  - lisää lainauksia tutkimuskirjallisuudesta jne. Siitä se lähtee!

Vierailija
33/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitä nyt vaan ittes. Mene vaikka ohjaukseen tai juttelemaan vaikka lääkärille tai opettajalla asiasta. Naurettavaa ettet itse sitä tekisi. Itsekin ennen olin erittäin epävarma kirjoittamaan ja kappas vaan tolalla yrittämällä (ekalla ahdistuin ja jäi kesken) suoritin jopa luovan kirjoittamisen kurssin kunnialla.

Pelkäsin ennen myös esiintymistä.

Vierailija
34/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itelle ei tule mieleen yhtään yliopistoalaa, jonka töissä ei tartteis tuottaa tekstiä.

En ole töissä joutunut kertaakaan tuottamaan tekstiä sillä tavoin kuin graduun. Paljon vähemmällä olen pärjännyt. Ja töissä yleensä on joku, jota se teksti oikeasti kiinnostaa, eli joku joka antaa siitä kommentteja. Toista oli gradun kanssa.

Vierailija
35/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituskammoisille yksi vinkki: kirjoita herättyäsi 1-2 sivua pelkää hölynpölyä - unista, päivän suunnitelmista tai vaikka ison G:n pelosta. Kun olet näin lämmitellyt, jatka samaa rennoin rantein kirjoittamista gradun jostakin osiosta.

Eikö riitä, että kirjoittaa heti herättyään hölynpölyä av-palstalle?

Vierailija
36/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi oululainen graduntekijä, jolla on vähän vastaavia ongelmia. Tapellaanko gradut yhdessä tänä talvena valmiiksi?

Vierailija
37/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä sun täytyy se itse kirjottaa. Sinun osaamistasi siinä mitataan eikä jonkun toisen. Herää jo.

Vierailija
38/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan gradu pitäisi rykäistä?

Minuakin kiinnostaisi tämä tieteenala. Ihan kaikkien mahdollisten alojen juttuihin ei pätevyys riittäisi, mutta joihinkin kyllä.

Vierailija
39/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelle ei tule mieleen yhtään yliopistoalaa, jonka töissä ei tartteis tuottaa tekstiä.

En ole töissä joutunut kertaakaan tuottamaan tekstiä sillä tavoin kuin graduun. Paljon vähemmällä olen pärjännyt. Ja töissä yleensä on joku, jota se teksti oikeasti kiinnostaa, eli joku joka antaa siitä kommentteja. Toista oli gradun kanssa.

Mä tein graduni tutkimusryhmässä, joten mun kirjoittama teksti todellakin kiinnosti tutkijoita, päätyihän se tieteelliseen julkaisuunkin lopulta. Kannattaa hommata lukijaksi joku jota kiinnostaa, jos ohjaajaa ei kiinnosta, niin entäpä joku saman alan opiskelukaveri pientä korvausta vastaan. Ja esim. äikänopeopiskelijat mieluusti auttavat kielenhuoltoasioissa.

Vierailija
40/67 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on JUST sama olo! Monta kertaa oon miettinyt, että miten onnistuisin saamaan jonkun tekemään tämän. Välillä tuntuu, että mulla menee mielenterveys tätä tehdessä. Perseestä koko homma. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi