Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 10kk pojan jättää kahdeksi yöksi mummolaan hoitoon?

Vierailija
23.11.2015 |

Menisi ekaa kertaa yökylään, vietäisiin perjantaina ja haettaisiin sunnuntaina. 

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sit parempi jos jätetään yksin kotiin pikkujoulujen ajaksi, jätettäis kyllä leluja ja kaikkee? Ei haluta ottaa meille kotiin ketään vierasta hoitajaakaan...

AP

Anteeksi nyt, mutta mitä!?

Vierailija
22/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on jo päättänyt heivata lapsen mummolle koko viikonlopuksi.

Missään nimessä ap ja mies ei voi jättää lasta vain yhdeksi yöksi että pääsevät pikkujouluun vaan pitää saada HETI 2 yötä laatuaikaa vanhemmille...lapsesta viis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ihmeessä, hyvin se menee.

Itse teen niin, että vanhempien lähdettyä kannan sen vauvansängyn toiseen päähän taloa. Lapsi saa luvan nukkua siellä yksinään. Jos huutaa niin huutaa, ei siihen kuole. Vanhemmille kerron iloisesti, että hyvin meillä meni, oikea kullannuppu tämä lapsi. Joka on itkenyt itsensä yksikseen uneen ja takuuvarmasti muistaa sen parin viikon ajan. Siinä on vanhemmille vähän valvomista.

Vierailija
24/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla vielä itsekin lapsi kun tuli itkupotkuraivarit ja pian jättää lapsen yksin kotiin kun ei saisi jättää lasta 2 yöksi mummolaan...yksi yö vaan ei riitä...mulle kaikki ja heti nyt!

Moni olisi tyytyväinen jos edes pääsisi sinne pikkujouluun kahdestaan mutta toisille mikään ei riitä.

Vierailija
25/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut missään ilman lapsia (paitsi tietenkin töissä) vuoden 2005 jälkeen, jolloin sain esikoiseni.

Oletko tosissasi? Et ole kymmeneen vuoteen ollut missään ilman lapsia? Yhtään jos nykyisiä kasvatusohjeita katsoo, niin kyllä vanhempien oma aika edistää sekä vanhemman että sitä kautta myös lasten hyvinvointia. Enkä nyt tarkoita bilettämistä, vaan vaikka kahvilla tai kirjastossa käyntiä tai ehjiä yöunia ystävän vierashuoneessa.

Vierailija
26/55 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap edes kysyi mitään kun ei selvästi halunnut kuulla vastausta?

Vierailija
27/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi vietäisiin perjantaina kun ei jakseta peräkkäisinä päivinä ajaa kolmee tuntii päivässä. Poika on kiltti, osaa istua ja tulla luokse

Ap

Vierailija
28/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sit parempi jos jätetään yksin kotiin pikkujoulujen ajaksi, jätettäis kyllä leluja ja kaikkee? Ei haluta ottaa meille kotiin ketään vierasta hoitajaakaan...

AP

No ei todellakaan. Jätätte menemättä sinne pikkujouluihin! Itse en ole ollut missään ilman lapsia (paitsi tietenkin töissä) vuoden 2005 jälkeen, jolloin sain esikoiseni. Kyllä sinne pikkujouluihin vielä kerkee monena vuonna, sitten kun lapsi on vähän vanhempi kuin 10kk. On se ihme kun vanhemmilla nykyään menee omat hyvit ennen lasten hyvinvointia. Käy lapsia sääliksi!

Ei tod jätetä menemättä!!!!

Ap

Vierailija
29/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaat äidit täällä pullistelevat.

Vierailija
30/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No ei todellakaan. Jätätte menemättä sinne pikkujouluihin! Itse en ole ollut missään ilman lapsia (paitsi tietenkin töissä) vuoden 2005 jälkeen, jolloin sain esikoiseni. Kyllä sinne pikkujouluihin vielä kerkee monena vuonna, sitten kun lapsi on vähän vanhempi kuin 10kk. On se ihme kun vanhemmilla nykyään menee omat hyvit ennen lasten hyvinvointia. Käy lapsia sääliksi!

Ei tod jätetä menemättä!!!!

Ap

WT

Vierailija
31/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo kolmiviikkosena ekan yön mummolassa :) ollut paljon mummon kanssa tekemisissä ja useasti yötä ja hyvin mennyt :)

Vierailija
32/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli jo kolmiviikkosena ekan yön mummolassa :) ollut paljon mummon kanssa tekemisissä ja useasti yötä ja hyvin mennyt :)

Tässäpä taas ylpeilynaihe.

Vierailija
33/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran Jumala. Mitkähän traumat mun lapseni on saaneet, kun ovat pakosta joutuneet olemaan useamman yön mummolassa? Nuorempi oli 6kk kun olin esikoisen kanssa sairaalassa viikon, joutui silloin olemaan hoidossa. Toinen oli taas 2v kun olin nuoremman kanssa sairaalassa reilun viikon.

Vai onko tilanne mahdollisesti toinen, koska en ollut pikkujouluissa rypemässä?

Vierailija
34/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei kai sun edes kannattanut kysyä täällä, kerran päätös oli jo tehty. ;)

Moni muu ajattelee toisin kuin sinä, mutta koska te päätätte omasta elämästänne samoin kuin pienen poikanne elämästä, teette kuten olette jo ajatelleetkin. Toivottavasti nämä pikkujoulut on superkivat ja jaksatte niiden jälkeen taas pojan kanssa enemmän.

35/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan hyvin paljon lapsesta. Meillä oli alle vuoden ikäinen mummin kanssa pari yötä meidän kotona aikoinaan. Ja kun meidän toinen lapsi syntyi niin ensimmäinen 1v. 10kk oli mummilla 100km päässä viikon.

En mä lähtis välttämättä kelle vaan antamaan lastani hoitoon, mutta noi meidän lapset on mummillaan ollut paljon. Kesälläkin olivat taas 3 yötä mummilassa, vaikka nuorempi oli vasta 2v. Heillä on muutenkin läheiset välit mummiin, vaikka mummi kaukana asuukin. Puhuvat molemmat n. 4 x viikossa puhelimessa mummin kanssa ja ollaan kokoperheen voiminkin monesti yötä mummilla. Isompi lapsista haluaa aina ylimpään kerrokseen mummin viereen nukkumaan. (3 kerrosta)

Luulen, että on vähän eriasia onko yöt sen läheisen isovanhemman kanssa vai jonkun muun kanssa. En usko, että meidän lapset on ainakaan mummila käynneistä kärsineet. 

Vierailija
36/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi jättää, jos hoitopaikka ja hoitaja ovat tutut.

Vierailija
37/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki. Itse en sitä tekisi. Esikko oli ensimmäistä kertaa yökylässä vasta kun oli 1v1kk, vietiin iltapäivällä 18 ja hain aamulla ennen 11 jo, ja se oli iha hirveää minulle! Lapsihan pärjäsi tosi hyvin eikä kotiinkaan olisi malttanut lähteä, sen jälkeen ollut yökylässä mummolassa/mummilassa noin kerta kuussa ja ikää nyt 1v6kk. En voisi kuvitella olevani kahta yötä erossa lapsestani.. Jokainen toki tekee tavallaan.

Vierailija
38/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä taas ylpeilynaihe.

Enpä mä meidän tavoilla ylpeile, kukin tekee omalla tavalla. Ei vaikuta mun elämään toisten perheen tavat :)

Vierailija
39/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo on hoitanu häntä jo aiemmin ja lapsi tunnistaa mummon eikä vierasta, niin yhdeksi yöksi kyllä voisi jättää. Mutta silloinkin niin, että olet tarvittaessa valmis tulemaan vauvan luo kesken yön jos on tarvetta. Eli ei kauas eikä alkoholia. Lapsen ehdoilla tulee mennä. Luottamus ei saa horjua lapsella.

Meidän isovanhemmat on joutuneet ajamaan 400km keskellä yötä 3v lapsen takaisin kotiin kun on tullut ikävä. Mutta ei kenelläkään tullut mieleenkään jättää väkisin aamuun saakka. Nyt tilanne on jo toisin päin. Nyt keskustellaan siitä milloin neiti suostuu tulemaan kotiin. Viikonloppu kun ei meinaa riittää mummolassa oloon.

Tuo on ihan hyvä neuvo, että ensin aloittaa yhdellä yöllä, ja mummon pitää olla lapselle riittävän tuttu. Mutta tuo, että 3-vuotiasta kuljetetaan isovanhempien luota 400 kilometriä keskellä yötä kotiin ikävän takia, kuulostaa hysteeriseltä liioittelulta ja curling-vanhemmuudelta. Todellakin olisi voinut odottaa aamuun. 

Vierailija
40/55 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua taidan olla jotenkin viottunut kappale kun olin sisaruksieni kanssa viikon mummolla hoidossa kun olin 1 vuotias :O