Masentunut vaiko vain saamaton

Vierailija

Moi!

Tilanteeni on hankala. Pelkään masentumista ja oon tähän asti yrittänyt ajatella, ettei se voisi minulle tapahtua. Nyt kuitenkin on ollut jo pidempään sellainen olo, että voisin olla masentunut. Kävin n. 2v sitten läpi todella vaikean avioeron, pettämistä, huoltajuuskiistaa, perättömiä lastensuojeluilmoituksia ja rikosilmoituksia. Selvisin tuosta kaikesta vihan avulla. Olin niin vihainen entiselle puolisolleni, joten sain virtaa tehdä oman elämäni eteen asioita, liikkua ja sen sellaista.

Nyt tämä kuulostaa varmaan oudolta, mutta välimme ovat rauhoittuneet. Teimme sovinnon. Olen joistakin asioista vieläkin katkera, mutten vihainen. Tätä hyvää väliä on kestänyt nyt 2-3 kk. Tuntuu että nyt olisi aika kääntää elämä taas uudelle alulle ja jättää nuo riidat ym. paskat taakse. Ongelma on kuitenkin, että nyt kun minulta tämä viha on häviämässä, niin ahdistus, suru ja yksinäisyys tulevat tilalle.

Oikeudenkäyntien ja muiden juttujen aikaan tein masennustestejä ja kävin ammattiauttajalla puhumassa, jotten masentuisi ja jaksaisin läpi vaikeista hetkistä. Minusta tehtiin lukuisia ilmoituksia lastensuojeluun, kun exäni väitti minun olevan huonoa seuraa lapselleni. Kaikki ilmoitukset kuienkin tutkittiin ja todettiin ettei ongelmia ole.

Käynkö nyt sitten läpi eron normaalia käsittelyä kun viha on häviämässä? Muutakaan en keksi. Minulla on hirveästi univaikeuksia, stressiä, unohtelen asioita ja sairastan jatkuvasti. Lisäksi asioita jää tekemättä ja hoitamatta. En myöskään saa itseäni liikkeelle enää ollenkaan. Tunnen oloni yksinäiseksi ja tulevaisuus tuntuu synkältä ja pelottavalta. Toivon että tämä on tilapäistä, mutta pelkään että olisinkin masentunut tai masentumassa. Ja sen jälkeen rupean pelkäämään enemmän, että jos minusta tehdäänkin sen perusteella lisää ilmoituksia ja koko revohka alkaa alusta...

Uskallanko käydä ammattiauttajalla rehellisesti puhumassa ongelmasta, vai kerronko voivani hyvin ja esitän vahvempaa kuin miltä ehkä tuntuu? Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (2)

Vierailija

Mitä sillä on väliä onko vaivasi nimilappu masennus vai ei? Pääpointti on että mietit haluatko tai tarvitko apua vai et. Jos et, niin älä hae, vaan kipuile vaikea vaihe elämässä läpi itseksesi. Useimmat masennuksetkin menee ihan itsestään ohi ajan kanssa. Toisaalta jos tunnet että tarvit apua, hae sitä, olipa kyseessä masennus tai ei. 

Vierailija

Käy puhumassa ammattiauttajalla. Toisaalta, onko tuon kaiken jälkeen mikään ihme että vaikka olisitkin masentunut. Älä suotta pelkää sitä, siihen saat apua eikä sinulta viedä lapsia sen takia.
Mutta ihan varmasti jo pelkkä puhuminenkin auttaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat