Liikkuva poliisi takaisin!

Vierailija

Kukaan muu huomannut muutosta liikenteessä? Ihan parin vuoden sisään meno on muuttunut eikä tosiaankaan parempaan. Pk-seudullakin alkaa liikenne olla samaa kuin jossain Venäjällä. Vähintään puolet ajaa reipasta ylinopeutta, kaistaa vaihdetaan ilman vilkkua, turvaväli ei käytössä, toinen käsi räplää samalla kännykkää.

En edes muista koska viimeksi nähnyt peräkärry-yhdistelmän joka ajaisi kahdeksaakymppiä, reipasta satasta ne vähintään kulkevat. Raskas kalusto kulkee inasen vajaata satasta. Joka päivä näkee henkilöautoja jotka kaahaa 160km/h. V-maista ajaa pitkää matkaa kun siellä on vähintään viidellä eri nopeudella kulkevaa ajoneuvoa joukossa. Sekoboltseimmat vielä vaihtelee nopeutta sen mukaan mikä oma verenpaine sattuu olemaan.

Kolmion takaa tullaan eteen, punaisia päin ajetaan surutta, bussikaistat on yleisiä kiilauskaistoja. Tietyöpaikoissa kukaan ei edes hiljennä. Jos itse vähentää vauhtia, saa valojen välkyttelyä ja myöhemminkin "kostoa" osakseen.

Viikonloppuöinä autot seilaa laidasta laitaan ilman valoja. Poliisiautoja ei enää liikenteessä näy paitsi jos on etukäteen ilmoitettu tehovalvonta menossa.

Kiinnostaisi tietää näkyykö liikenneturvallisuuden heikentyminen jo mittareissakin. Liikkuva poliisi takaisin ja sassiin, kun koulutettu miehistö ja välineet vielä sentään on olemassa.

Kommentit (7)

Vierailija

Ne poliisit on kaikki Tampereella. Täällä näkyy poliisiauto koko ajan liikenteessä, ei tarvitse montaa kilometriä ajaa kun tulevat jo vastaan tai menevät edellä.

Vierailija

Mun mielestä poliiseja on ihan tavalliseen tapaan liikenteessä.

Sitä mä olen aina ihmetellyt, miksi eivät pidä ratsiaa tietöiden luona. Mulla on aika kova kaasujalka, mutta niissä ajan aina rajoitusten mukaan. Liian suuri vaara vahingoittaa jotain ihmistä.

Vierailija

Joo, ei kyllä mun mielestä mitään muutosta ole tapahtunut, niitä poliiseja ainakaan Espoossa näkynyt silloin aiemminkaan ja meno kuin villissä lännessä ollut aina. Ajan kuitenkin päivittäin useamman tunnin pk-seudulla... tosin tuota raskaan kaluston ylinopeutta en kyllä allekirjoita, mun mielestä se porukka ajaa suht säntillisesti, ainakin suurin osa.

Vierailija

Poliisin kapasiteettiin ei vaikuta mitenkään se, mitä konstaapelin palkkakuitissa lukee maksajan kohdalla. Nyt siellä ei enää lue LP vaan jonkin paikallisen poliisilaitoksen nimi. Sama mies tai nainen tekee samaa työtä maanteillä.

Vierailija

Rekat kulkee sen 87-88kmh rajoittajaa vasten,perus hlö autossa on silloin melkein 100kmh mittarissa, työmaan rekassa riittää sulakkeen irroitus ja rajoitin ei toimi enää.
Töihin ajellessa moottoritiellä 100rajoitus ja 115-120kmh mittarinopeutta pitää ajaa ettei jää jalkoihin.
Minua vituttaa aivan suunnattomasti täällä "pöndellä"ei perkele tajuta että kiihdytyskaista on kiihdytystä varten ja liikenteeseen tullaan kolmion takaa, moottoritiellä on myös unohdettu vinkkarin käyttö kokonaan ja nuo peräkärrit mitä tosiaan hinataan muun liikenteen vauhtia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä olen aina ihmetellyt, miksi eivät pidä ratsiaa tietöiden luona. Mulla on aika kova kaasujalka, mutta niissä ajan aina rajoitusten mukaan. Liian suuri vaara vahingoittaa jotain ihmistä.

Mä olin kesän töissä liikenteenohjaajana asfalttityömailla ja ihmettelen samaa. Sais päivässä sen sakkomäärän mitä muuten kirjoittavat vuodessa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mä olin kesän töissä liikenteenohjaajana asfalttityömailla ja ihmettelen samaa. Sais päivässä sen sakkomäärän mitä muuten kirjoittavat vuodessa..
Olin aikoinaan asfalttihommissa seitsemän kautta. Aluksi lapiomiehenä ja myöhemmin jyrärinä, ja huomasin kyllä, että monet kaahaili tietyömaan kohdallakin reilua ylinopeutta. Monet kerrat säikähdin niitä autoilijoita kun ajaa suhauttivat aivan vierestä, kerrankin rekka ajoi ehkä noin 10 sentin päästä ohi. Noissa hommissa opin todellakin varomaan liikennettä, en todellakaan säntäile suojatielle vaikka olisi vihreä valo. Luojan kiitos, en joudu ajamaan autolla :). M33

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat