Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkuva poliisi takaisin!

Vierailija
23.11.2015 |

Kukaan muu huomannut muutosta liikenteessä? Ihan parin vuoden sisään meno on muuttunut eikä tosiaankaan parempaan. Pk-seudullakin alkaa liikenne olla samaa kuin jossain Venäjällä. Vähintään puolet ajaa reipasta ylinopeutta, kaistaa vaihdetaan ilman vilkkua, turvaväli ei käytössä, toinen käsi räplää samalla kännykkää.

En edes muista koska viimeksi nähnyt peräkärry-yhdistelmän joka ajaisi kahdeksaakymppiä, reipasta satasta ne vähintään kulkevat. Raskas kalusto kulkee inasen vajaata satasta. Joka päivä näkee henkilöautoja jotka kaahaa 160km/h. V-maista ajaa pitkää matkaa kun siellä on vähintään viidellä eri nopeudella kulkevaa ajoneuvoa joukossa. Sekoboltseimmat vielä vaihtelee nopeutta sen mukaan mikä oma verenpaine sattuu olemaan.

Kolmion takaa tullaan eteen, punaisia päin ajetaan surutta, bussikaistat on yleisiä kiilauskaistoja. Tietyöpaikoissa kukaan ei edes hiljennä. Jos itse vähentää vauhtia, saa valojen välkyttelyä ja myöhemminkin "kostoa" osakseen.

Viikonloppuöinä autot seilaa laidasta laitaan ilman valoja. Poliisiautoja ei enää liikenteessä näy paitsi jos on etukäteen ilmoitettu tehovalvonta menossa.

Kiinnostaisi tietää näkyykö liikenneturvallisuuden heikentyminen jo mittareissakin. Liikkuva poliisi takaisin ja sassiin, kun koulutettu miehistö ja välineet vielä sentään on olemassa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne poliisit on kaikki Tampereella. Täällä näkyy poliisiauto koko ajan liikenteessä, ei tarvitse montaa kilometriä ajaa kun tulevat jo vastaan tai menevät edellä.

Vierailija
2/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä poliiseja on ihan tavalliseen tapaan liikenteessä.

Sitä mä olen aina ihmetellyt, miksi eivät pidä ratsiaa tietöiden luona. Mulla on aika kova kaasujalka, mutta niissä ajan aina rajoitusten mukaan. Liian suuri vaara vahingoittaa jotain ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei kyllä mun mielestä mitään muutosta ole tapahtunut, niitä poliiseja ainakaan Espoossa näkynyt silloin aiemminkaan ja meno kuin villissä lännessä ollut aina. Ajan kuitenkin päivittäin useamman tunnin pk-seudulla... tosin tuota raskaan kaluston ylinopeutta en kyllä allekirjoita, mun mielestä se porukka ajaa suht säntillisesti, ainakin suurin osa.

Vierailija
4/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisin kapasiteettiin ei vaikuta mitenkään se, mitä konstaapelin palkkakuitissa lukee maksajan kohdalla. Nyt siellä ei enää lue LP vaan jonkin paikallisen poliisilaitoksen nimi. Sama mies tai nainen tekee samaa työtä maanteillä.

Vierailija
5/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekat kulkee sen 87-88kmh rajoittajaa vasten,perus hlö autossa on silloin melkein 100kmh mittarissa, työmaan rekassa riittää sulakkeen irroitus ja rajoitin ei toimi enää.

Töihin ajellessa moottoritiellä 100rajoitus ja 115-120kmh mittarinopeutta pitää ajaa ettei jää jalkoihin.

Minua vituttaa aivan suunnattomasti täällä "pöndellä"ei perkele tajuta että kiihdytyskaista on kiihdytystä varten ja liikenteeseen tullaan kolmion takaa, moottoritiellä on myös unohdettu vinkkarin käyttö kokonaan ja nuo peräkärrit mitä tosiaan hinataan muun liikenteen vauhtia.

Vierailija
6/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä poliiseja on ihan tavalliseen tapaan liikenteessä.

Sitä mä olen aina ihmetellyt, miksi eivät pidä ratsiaa tietöiden luona. Mulla on aika kova kaasujalka, mutta niissä ajan aina rajoitusten mukaan. Liian suuri vaara vahingoittaa jotain ihmistä.

Mä olin kesän töissä liikenteenohjaajana asfalttityömailla ja ihmettelen samaa. Sais päivässä sen sakkomäärän mitä muuten kirjoittavat vuodessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä poliiseja on ihan tavalliseen tapaan liikenteessä.

Sitä mä olen aina ihmetellyt, miksi eivät pidä ratsiaa tietöiden luona. Mulla on aika kova kaasujalka, mutta niissä ajan aina rajoitusten mukaan. Liian suuri vaara vahingoittaa jotain ihmistä.

Mä olin kesän töissä liikenteenohjaajana asfalttityömailla ja ihmettelen samaa. Sais päivässä sen sakkomäärän mitä muuten kirjoittavat vuodessa..

Olin aikoinaan asfalttihommissa seitsemän kautta. Aluksi lapiomiehenä ja myöhemmin jyrärinä, ja huomasin kyllä, että monet kaahaili tietyömaan kohdallakin reilua ylinopeutta. Monet kerrat säikähdin niitä autoilijoita kun ajaa suhauttivat aivan vierestä, kerrankin rekka ajoi ehkä noin 10 sentin päästä ohi. Noissa hommissa opin todellakin varomaan liikennettä, en todellakaan säntäile suojatielle vaikka olisi vihreä valo. Luojan kiitos, en joudu ajamaan autolla :). M33

Vierailija
8/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tämän ketjun ap nostelee kuuden vuoden jälkeen. Olisiko NYT viimein aika palauttaa liikkuva poliisi? Kun nyt alkaa jo valtiojohtotasolla asti paljastua, että lakkautus junailtiin läpi törkeästi tosiseikkoja salaillen.

Liikennekulttuuri on rapistunut tässä ajassa ennestään. Bussit ajavat punaisia päin ihan järjestäen, pääkaupunkiseudun uudet taksikuljettajat eivät tunne edes liikennemerkkejä, itärekat paahtavat motarilla 120 km/h lasissa sakkokuormassa pyhällä hengellä koossa pysyvillä renkailla. Vaikka jostain pirikuskista soittaa hätänumeroon, ei pikkukylien partiopoliiseilla ole mitään toivoa saada niitä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei kyllä mun mielestä mitään muutosta ole tapahtunut, niitä poliiseja ainakaan Espoossa näkynyt silloin aiemminkaan ja meno kuin villissä lännessä ollut aina. Ajan kuitenkin päivittäin useamman tunnin pk-seudulla... tosin tuota raskaan kaluston ylinopeutta en kyllä allekirjoita, mun mielestä se porukka ajaa suht säntillisesti, ainakin suurin osa.

Tästä jo monta vuotta niin ehkä tälläkin vastaajalla niin kokemukset ehkä muuttuneet, mutta... musta tuntuu että rekkojen liberaalia liikennekulttuuria näkee enemmän Hgin itäpuolella, koska rajoittamattomat rekat kulkee väliä Pietari-Vuosaari, ehkä osa jatkaa nelostielle. Espooseen niillä on harvemmin asiaa.

Vierailija
10/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hallitus tämän päätöksen teki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi Räsänen sisäministerinä taisi päätöksestä olla vastuussa.

Vierailija
12/12 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekat kulkee sen 87-88kmh rajoittajaa vasten,perus hlö autossa on silloin melkein 100kmh mittarissa, työmaan rekassa riittää sulakkeen irroitus ja rajoitin ei toimi enää.

Töihin ajellessa moottoritiellä 100rajoitus ja 115-120kmh mittarinopeutta pitää ajaa ettei jää jalkoihin.

Minua vituttaa aivan suunnattomasti täällä "pöndellä"ei perkele tajuta että kiihdytyskaista on kiihdytystä varten ja liikenteeseen tullaan kolmion takaa, moottoritiellä on myös unohdettu vinkkarin käyttö kokonaan ja nuo peräkärrit mitä tosiaan hinataan muun liikenteen vauhtia.

Peräkärryjähän pitääkin talvirajoituksilla hinata muun liikenteen vauhtia. Kesällä vedin venettä 200km eestaas 80km/h ja vasta matkan jälkeen tajusin että saisihan sitä kovempaakin vetää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi