Miten olette päässeet eläkkeelle?
Olen mielenterveysongelmista kärsivä ja työelämässä. Itsetuntoni on huono ja en pärjää työelämässä. Diagnoosit on mutta töihin aina laitetaan sairaslomiakin on kertynyt paljon. Mitä kannattaa tehdä?
Kommentit (43)
Vanhuusekäke, joka tulee työeläkkeenä, on työllä ansaittu ihan itse, työnantajan tukemana palkan lisäkuluna. Muut eläkkeet ovat kyllä pääasiassa verovaroilla maksettuja tai tuettuja. Jos joku sairastuu pysyvästi nuorena fyysisesti tai psyykkisesti, arvioidaan, miten paljon henkilö olisi joka potentiaalisessa ammatissa tienannut ja eläke määräytyy sen mukaan. Sama koskee tapaturmaeläkkeitä tms.
On hirveää, että päihde- ja mielenterveysongelmaiset vanhemmat aiheuttavat samoja ongelmia seuraavassakin sukupolvessa, joten tuollaiset suvut ja perheet tulevat kalliiksi meille veronmaksajille. Ehkä hyvistäkin perheistä voi syntyä psykopaatteja tai mielenterveyspotilaita, joskin varmasti harvemmin....
En tunne ainoaakaan mielenterveydestä kärsivää, jolla olisi ollut hyvä ja rakastava sekä rajat asettava koti.
Masennuksen perusteella pääsee niin helposti työkyvyttömyyseläkkeelle. Oikein pistää joskus vihaksi nuo, kuten toi sairaanhoitaja tuossa ylhäällä. Ammattitaitoa on esittää sopivan masentunutta ja uupunutta ja eikun loisimaan miehen rahoilla. yäk.
Sairaanhoitajalla 2000e kuntoutustuki?? Ehkä bruttona:)
Paitsi niitä tukia ei välttämättä maksella elämän loppuun asti :) talous on tiukilla.
Miettikää vähän
No ei minulla ole ollut mitenkään kauhea koti tai lapsuus. Joskus elämässä voi tapahtua muutakin pahaa, mikä särkee tietyllä geeniperimällä ja luonteella varustetun ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Masennuksen perusteella pääsee niin helposti työkyvyttömyyseläkkeelle. Oikein pistää joskus vihaksi nuo, kuten toi sairaanhoitaja tuossa ylhäällä. Ammattitaitoa on esittää sopivan masentunutta ja uupunutta ja eikun loisimaan miehen rahoilla. yäk.
Onko sinulla laittaa jotain faktatietoa tähän, vai mutullako heittelet näitä satuja? On erittäin vaikeaa nykyisin päästä millään vaivalla eläkkeelle ja näyttelyllä jos meinaa niin käytävä kaiken maailman näytelmäkoulut ja hollywoodit, eikä sittenkään varmuutta natsaako..ai mistä tiedän? kuntoutustuella kolmatta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
2180e ja 5% menee veroa.
T:sh
Vierailija kirjoitti:
noin kaksi vuotta sairaslomalla yhteen menoon niin tulee eläke. Ennen kuin ryhdyt tätä täyttämään neuvon kuitenkin tarkistamaan, että paljonko sun sairaseläke olisi. Se voi olla niin pieni, että kannattaisi mieluummin olla töissä. Ja sairaseläkkeen päälle ei saa ansaita (koska ansaitseminenhan osoittaisi, että et olekaan työkyvytön).
Totta hemmetissä saa ansaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2180e ja 5% menee veroa.
Kivat mätkyt luvassa :). Itsellä bruttoeläke vajaa 1600 € ja veroprosentti muistaakseni 16 (17?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2180e ja 5% menee veroa.
Hahhahhhaaa, joo 5% just sopiva veroprosentti. Kannattaisi ehkä hiukan perehtyä talouteen ja verotukseen. Toisaalta joku 7-9 tonnia mätkyjä on hauska yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2180e ja 5% menee veroa.
Kivat mätkyt luvassa :). Itsellä bruttoeläke vajaa 1600 € ja veroprosentti muistaakseni 16 (17?).
Eipä tuosta nyt mitään merkittävää muodostu...niitä erilaisia vähennyksiäkin on aina olemassa, eiks je :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2180e ja 5% menee veroa.
Hahhahhhaaa, joo 5% just sopiva veroprosentti. Kannattaisi ehkä hiukan perehtyä talouteen ja verotukseen. Toisaalta joku 7-9 tonnia mätkyjä on hauska yllätys.
Onhan noita erilaisia vähennyksiä ja muita hm. juttuja ja mätkyistäkin selvittäisiin, jos sellaisia saataisiin :D
Toivottavasti sisar hento valkoinen jäät perheinesi kiinni. Roistoja tunnutte olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vanhuusekäke, joka tulee työeläkkeenä, on työllä ansaittu ihan itse, työnantajan tukemana palkan lisäkuluna. Muut eläkkeet ovat kyllä pääasiassa verovaroilla maksettuja tai tuettuja. Jos joku sairastuu pysyvästi nuorena fyysisesti tai psyykkisesti, arvioidaan, miten paljon henkilö olisi joka potentiaalisessa ammatissa tienannut ja eläke määräytyy sen mukaan. Sama koskee tapaturmaeläkkeitä tms.
On hirveää, että päihde- ja mielenterveysongelmaiset vanhemmat aiheuttavat samoja ongelmia seuraavassakin sukupolvessa, joten tuollaiset suvut ja perheet tulevat kalliiksi meille veronmaksajille. Ehkä hyvistäkin perheistä voi syntyä psykopaatteja tai mielenterveyspotilaita, joskin varmasti harvemmin....
En tunne ainoaakaan mielenterveydestä kärsivää, jolla olisi ollut hyvä ja rakastava sekä rajat asettava koti.
En etsimisestäni huolimatta löytänyt vahvistusta tuolle väitteelle, että työeläkeperusteiset työkyvyttömyyseläkkeet kuuluisivat valtion maksamiksi. Olisiko laittaa linkkiä? Kiitos.
.
Melkoiselta suhmuroinnilta kyllä vaikuttaisi järjestelmä, jossa työntekijä maksaisi työeläkemaksunsa ensin yksityiselle vakuuttajalle, joka ei silti maksaisi eläkettä työkyvyttömyystilanteissa.
Minulla on ainakin ollut hyvä ja rakastava koti, joten mielenterveysongelmat eivät todellakaan johdu siitä. Yhtälailla voi kuka tahansa sairastua, se ei katso onko ns. Hyvästä perheestä vai ei tai paljonko pankkitilillä on rahaa.Sinä joka heitit tälläisen älyttömän kommentin, niin katsotaanpa miten suu pannaan, jos sinä, puolisosi, lapsesi tai joku muu perheestäsi sattuu sairastumaan. Sitä sinä et ikinä etukäteen voi ennustaa olit sitten kuinka hyvästä perheestä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mielenterveysongelmista kärsivä ja työelämässä. Itsetuntoni on huono ja en pärjää työelämässä. Diagnoosit on mutta töihin aina laitetaan sairaslomiakin on kertynyt paljon. Mitä kannattaa tehdä?
Kuule jos sä et pärjää työelämässä sinut laitetaan eläkkeelle. Siinä ei kysytä sun mielipiteitä.
Meillä lähipiirissä annettiin nuorelle jopa toinen mahdollisuus, vaikka fyysisiä rajoitteita on kahden eri sairauden aiheuttamana. Käytännössä ei voi tehdä mitään muuta kuin siistiä sisätyötä, missä ei joudu matkustamaan. Kyseessä on kyllä sen verran nuori ja itse opiskeluhaluinen, että häntä ei helposti pistetä. Luultavasti aika helposti pääsisi. Kaiken lisäksi on lapsena ollut dysfasiadiagnoosi, mutta ei sitä enää huomaa, sen verran hyvätasoinen on ja oppii.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin ollut hyvä ja rakastava koti, joten mielenterveysongelmat eivät todellakaan johdu siitä. Yhtälailla voi kuka tahansa sairastua, se ei katso onko ns. Hyvästä perheestä vai ei tai paljonko pankkitilillä on rahaa.Sinä joka heitit tälläisen älyttömän kommentin, niin katsotaanpa miten suu pannaan, jos sinä, puolisosi, lapsesi tai joku muu perheestäsi sattuu sairastumaan. Sitä sinä et ikinä etukäteen voi ennustaa olit sitten kuinka hyvästä perheestä tahansa.
Kannattaa googlata vanhempien mielenterveysongelmat.
Usein jos vanhemmilla on mielenterveysongelmia niin myös lapsilla tulee olemaan.
No mulla ei kummallakaan vanhemmalla ole ollut mielenterveysongelmia. Lisäksi olen ns. hyvästä ja rakastavasta perheestä.
t:ap
Eläkeläiset maksaa veroja myös eläkkeestään eli veronmaksajia mekin ollaan! Sitä paitsi eläke on omalla työllä ansaittu, joten pulinat pois.