No voi kun työttömyyden taustalla voi olla erilaisia syitä. Millaisia? Suomi on maailman onnellisin maa.
Kommentit (17)
Sairaksia tuskin jokaisella on. Ehkä koulutuksen puute tai liika koulutus.
Jotkut lähtevät työttömyyttä pakoon ulkomaille. Rohkea teko ja kielitaidon ongelmat, mutta kaikesta selvitään.
Vierailija kirjoitti:
Suomi maailman onnellisin maa?
Täydestä meni monille tämä Marin ex viisikko hallinnon päivittäinen propaganda 2020-2023 kun samaan aikaan suomalaisten talous ja ostovoima tuhottiin...
Olet onnellinen ja et omista mitään on itse asiassa WEF:n keksimä lause, köyhdyttämisen agenda / great reset...
Suomi on kansainvälisessä vertailussa usein sijoitettu korkealle onnellisten maiden listoilla, mutta silti yhteiskunnassa on monia haasteita ja ongelmia, kuten esimerkiksi työttömyyttä, eriarvoisuutta ja mielenterveysongelmia. On tärkeää tunnistaa ja käsitellä näitä haasteita, jotta hyvinvointi ja onnellisuus voivat lisääntyä kaikilla yhteiskunnan tasoilla.
Loput tästä viisikosta syyttävät Orpon hallitusta omista virheistään. Puuttuu vain, että jalkaa polkien väittävät tehneensä kaiken oikein. Potkut osuvat omaan nilkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat työttömät etsivät aktiivisesti työmahdollisuuksia ja pyrkivät löytämään töitä, ja heidän tilanteensa voi liittyä moniin eri tekijöihin, joita ei välttämättä ole helppo tunnistaa ulkopuolelta. On tärkeää vastustaa yleistyksiä ja tukea työttömiä heidän työnhaussaan ja elämäntilanteissaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomen työttömyyteen vaikuttavia tekijöitä on monia, mutta viisi tärkeää pointtia ovat:
Rakenteelliset muutokset työmarkkinoilla: Esimerkiksi digitalisaatio, automatisaatio ja globalisaatio ovat muuttaneet työn luonnetta ja vaatimuksia, mikä vaikuttaa työpaikkojen kysyntään ja tarjontaan.
Alueelliset erot: Työttömyys voi olla keskittynyt tietyille alueille Suomessa, missä työpaikkoja on vähemmän tai elinkeinorakenteessa on ongelmia.
Koulutuksen ja osaamisen puute: Työttömyys voi johtua myös siitä, ettei työnhakijoiden koulutus vastaa työmarkkinoiden tarpeita tai heillä ei ole riittävää osaamista nykyisille työpaikoille.
Taloudelliset tekijät: Suomen taloustilanne, yritysten investoinnit ja tuottavuus vaikuttavat työllisyyteen. Taantumien ja laskusuhdanteiden aikana työttömyys yleensä kasvaa.
Työllistämisen esteet ja byrokratia: Työlainsäädäntö, verotus ja muut sääntelytoimenpiteet voivat vaikeuttaa uusien työpaikkojen syntymistä ja yritysten kasvua, mikä vaikuttaa työllisyyteen.
Eduskunta puhuu vain suomalaisten työttömyydestä ja jättää meidän terveet ulkomaalaiset kokonaan laskuista pois.
On tarjottava työtä niille, jotka haluavat asua maassamme, näin laajemmalta kannalta katsottuna.
Niin tosiaan, on aloja, joiden kehitys on niin nopeaa ja uusiutuu aina muutaman vuoden välein. Graafinen teollisuus esimerkkinä. No paperia tuskin enää tarvitaan sillä alalla.
IT ala, joka muuttuu jatkuvasti ja autojen tekniikka, kuka edes pysyy näillä aloilla mukana. Se on todella raskasta ja henkisiä voimia kysyvää, ei ruumiillisia.
No kukaan ei halua palkata mua. Tänään on tullut parista paikasta automaattinen "kiitos mutta ei kiitos"-viesti. Työnantajat kuulemma haluaa aina sen Parhaan tekijän. Mä en oo paras missään. CV täynnä yhdentekeväisyyttä ja harrastukset ei työllistymisen kannalta mitenkään kiinnostavia. Toki ikäkin voi vaikuttaa jo näin nelikymppisenä, ettei mihinkään kelpaa ja introvertti luonne.
Vierailija kirjoitti:
No kukaan ei halua palkata mua. Tänään on tullut parista paikasta automaattinen "kiitos mutta ei kiitos"-viesti. Työnantajat kuulemma haluaa aina sen Parhaan tekijän. Mä en oo paras missään. CV täynnä yhdentekeväisyyttä ja harrastukset ei työllistymisen kannalta mitenkään kiinnostavia. Toki ikäkin voi vaikuttaa jo näin nelikymppisenä, ettei mihinkään kelpaa ja introvertti luonne.
Introvertti ehkä, mutta siinä voi etsiä sopivan työn missä saa itsekseen työskennellä.
Olen nainen ja minulta loppuivat työt kun ottivat tohtorin nimikkeellä minun sijalleni tekijän. Löysin 50-vuotiaana ulkomailta työn yliopistosta. En ole akateeminen. Käytännön älyä tarvittiin ja tekemisen halua tutkimustyössä. Hyvin meni ja vielä korkeassa iässä minulle olisi lyhyitä töitä tarjolla. Tutustuin vanhusten alaan vielä, ja pidin päivällä kerhoa vanhuksille ja minulla oli todella hyvä olla, vaikka palkka olikin pieni.
Se, ettei kiinnosta tuhlata yhtä ja ainoaa elämää johonkin turhaan paskaan kuten työhön.
Mä en ainakaan edes osaa tehdä töitä. Silloin on parempi olla menemättä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Oon todennut saman:D Jokaisessa ilmoituksessa haetaankin superosaajaa ja valmiiksi täydellistä. Kyllä tämmöisen osaamattoman tontun kannattaa pysyä vaan kotona katseilta piilossa... Hävettää edes lähettää työhakemuksia kun on paperillakin täysin p*ska.
Suomi on maailman onnellisin maa. Naurattaisi, jollei itkettäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon todennut saman:D Jokaisessa ilmoituksessa haetaankin superosaajaa ja valmiiksi täydellistä. Kyllä tämmöisen osaamattoman tontun kannattaa pysyä vaan kotona katseilta piilossa... Hävettää edes lähettää työhakemuksia kun on paperillakin täysin p*ska.
Ja jos töissä yrittää kysyä neuvoja niin suutututaan, hyvä ettei kimppuun käydä:(
Suomalaiset on niin onnellisia, ettei ne enää edes lisäänny. Maailman onnellisin kansa kuolee sukupuuttoon.
Työttömyyden syitä voi olla monia, kuten taloudellinen taantuma, rakenteelliset muutokset työmarkkinoilla, työvoiman tarjonnan ja kysynnän epätasapaino, työttömyyteen liittyvät sosiaaliset ja terveydelliset tekijät sekä yksilön omat taustatekijät ja osaamisen puutteet. Työttömyyden syiden tunnistaminen ja niihin puuttuminen on tärkeää työttömyyden vähentämiseksi ja työllistymisen edistämiseksi.