Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tuntevatko naiset alemmuutta sukupuolensa vuoksi?
23.11.2015 |
Tämä on ihan asiallinen kysymys, ei mitään ilkeilyä. Naiset olisivat oikeissa olosuhteissa varmasti saaneet suurin piirtein samoja asioita aikaan kuin miehetkin. Tuntevatko naiset alemmuutta siitä, että maailma on miesten rakentama ja keksimä? Ei miehet universumia keksineet, mutta melkein kaiken teknologian ja muun edistyksellisen.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Vaikka olen läpäissyt mensan testit ja tienaan ylimmässä kymmenyksessä, olen ilmeisesti sen verran tyhmä nainen, etten ole koskaan edes tajunnut ajatella, että pitäisi tuntea jotain kollektiivista tai edes individuaalista alemmuutta. Mun DI isä on selittänyt mulle jo alle taaperona kaikenlaisia teknisiä juttuja kolvaamisesta sähkötekniikkaan ja voimalaitosten turbiineihin ja äiti on työskennellyt tietokoneiden parissa jo 60-luvulla.
Totta, että miehet tekevät paljon keksintöjä. Kaikki kunnia siitä heille. Uskon kuitenkin, että meidät on tarkoituksella luotu toisiamme täydentämään eikä halveksimaan tai orjuuttamaan. Naiset ovat taustatuellaan mahdollistaneet monen suurmiehen elämäntyön.