Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntevatko naiset alemmuutta sukupuolensa vuoksi?

Vierailija
23.11.2015 |

Tämä on ihan asiallinen kysymys, ei mitään ilkeilyä. Naiset olisivat oikeissa olosuhteissa varmasti saaneet suurin piirtein samoja asioita aikaan kuin miehetkin. Tuntevatko naiset alemmuutta siitä, että maailma on miesten rakentama ja keksimä? Ei miehet universumia keksineet, mutta melkein kaiken teknologian ja muun edistyksellisen.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan tunne. En myöskään ymmärrä, mitä en olisi voinut elämässäni tehdä siksi, koska olen nainen?

Sinä ja minä ollaankin aika etuoikeutettuja, mutta maailmassa on edelleen valtavasti naisia ja tyttöjä, joilla vaihtoehdot ovat karuja ja vähissä :( 

Vierailija
22/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavatko tällaiset, päivästä toiseen toistuvat kirjoitukset sinua?

Muisteletko usein kaiholla niitä aikoja, kun sukusi temmelsi suurina ja vahvoina apinoina Afrikassa ja kaikki pienet ja hauraat apinat pelkäsivät teitä?

Tunnen sääliä, kun luen kaltaistesi kerskailua hamassa historiassa toimineiden miesten meriiteillä. Mitä SINÄ olet saanut aikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne alemmuutta naisena olemisesta. Miehet ovat myös tuhonneet maapallon, aloittaneet sodan, terrorismin, alistaneet muita ihmisiä omien mielihalujensa takia... en haluaisi kuulua samaan porukkaan.

Vierailija
24/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maailmassa on miehiä ja naisia..asiat muuttuneet paljon ihmisen historian aikana..olen tyytyväinen kunhan maailma pysyy pystyssä ja rullaa vaikka sen tekisi mikä multisukupuolinen olio..

Nyt kun muslimeja tuppaa järkyttävine tapoinenn ja uskomuksineen suomeen on naisen asema jälleen toisella tapaa vaakalaudalla..

olen tyytyväinen kun saan elää vapaana vapaassa maailmassa mieheni kanssa ja sopia hänen kansaan tekemisistä..mies tekee omat hommansa ja minä omansa..

toivottavasti en joudu tässä tulevaisuuden muslimi alistus kultuurissa pelkäämään henkeni puolesta ja kulkemaan joku rätti silmillä.

Muita ongelmia nykynaiselaa SUOMESSA ei ole..maailmalla eri asia

Vierailija
25/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttavatko tällaiset, päivästä toiseen toistuvat kirjoitukset sinua?

Muisteletko usein kaiholla niitä aikoja, kun sukusi temmelsi suurina ja vahvoina apinoina Afrikassa ja kaikki pienet ja hauraat apinat pelkäsivät teitä?

Tunnen sääliä, kun luen kaltaistesi kerskailua hamassa historiassa toimineiden miesten meriiteillä. Mitä SINÄ olet saanut aikaan?

En minä tunne ylpeyttä miehuudestani, enkä ole saanut mitään merkittävää aikaiseksi. Olet käsittänyt aloitukseni väärin.

ap

Vierailija
26/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi enemmän tunteeko jotkut miehet oikeasti ylemmyyttä sen vuoksi että sattuvat olemaan samaa sukupuolta kuin nämä jotka ovat "rakentaneet maailman" ?

Vierailija
27/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys sinänsä kun miettii kuinka naisia alistettu suomessakin vielä muutamia vuosikymmeniä sitten..maailmalla alistetaan edelleen..

Naisen asema ei edelleenkään ole täydellinen mutta kyllä varmasti suurin osa naisista on ihan tyytyväisiä..

Vierailija
28/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoutta on ajatella noin seksistisesti. Onneksi olkoon sen esiin tuomisesta.

Vierailija
29/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Miehet matelevat edessäni.

Vierailija
30/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän koen tiettyä helpotusta, etten ole niin egoistinen, että pitäisin itseäni parempana siksi, mitä jotkut saman sukupuolen edustajat ovat historian saatossa saaneet aikaiseksi. Onko mitään hölmömpää ja itseriittoisempaa kuin nostaa itseään jalustalle siksi, että kuuluu 50%:iin maapallon väestöstä (joukko mihin mahtuu aika monenlaista hiihtäjää)? En minä naisena tunne voivani ottaa meriittiä kuuluisien naisten onnistumisista pelkästään siksi, että minulla on samoja osia haarojen välissä. Ei se tarkoita, että olisin kapasiteetiltani yhtään samanlainen kuin he. Varsinkaan niin, että unohtaisin siististi sen ruman puolen, joka väistämättä molemmista sukupuolista löytyy.

Miksi näissä keskusteluissa esim. näistä tieteen suurmiehistä vedetään lippua salkoon, kuinka miehet sukupuolena ovat parempia, aikaansaavempia ja viisaampia, mutta kukaan ei pyydä miehenä anteeksi sitä, että omasta sukupuolesta löytyy niin lukuisia kuuluisia diktaattoreja, itsemurhakulttien johtajia ja sarjamurhaajia?

Vierailija
31/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele noin isosti..no mut mä olenkin nainen..

Vierailija
32/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko Ap alemmuutta suomalaisuuden vuoksi? Surkea määrä Nobelin palkintoja.

Vierailija
33/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tuntevat alemmuutta siitä, että koko tämä maailma on miesten. Lähtien siitä, että ihminen on "man" eikä "woman". Nainen vaietkoon seurakunnassa. Tätä koko historia on ollut.

Ruotsiksi ihminen on "hon" (feminiini hän) eikä "han" (maskuliini)

Vierailija
34/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi enemmän tunteeko jotkut miehet oikeasti ylemmyyttä sen vuoksi että sattuvat olemaan samaa sukupuolta kuin nämä jotka ovat "rakentaneet maailman" ?

En minä, mutta jotkut tuntevat. Samoin kansallisuuden takia, jopa jääkiekkovoiton takia. Sinänsä järjetöntä, enkä oikein ymmärrä miten sallisi itselleen semmoisen... itsepetoksen, tuntea ylpeyttä jostain johon ei ollut osuutta.

Tämäkin tuli mieleen:

Vierailija
35/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunteeko miehet alemmuutta koska eivät pysty synnyttämään?

Ainakin jotkut väittävät tuntevansa, taitavat kuitenkin olla aika häviävä vähemmistö. 

Vierailija
36/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tunteeko miehet alemmuutta koska eivät pysty synnyttämään?

Ei, päinvastoin.

Vierailija
37/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuntisin alemmuutta siitä, että miehet ovat olleet sairaita ja väkivaltaisia alistajia vuosisatoja?

Vierailija
38/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillä on ollut 2000 vuotta aikaa tehdä tiedettä. Naisilla 30 vuotta. Siihen nähden miesten keksinnöt on todella alkeellisia. Ei mitään syytä tuntea alemmuutta.

Vierailija
39/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan tunne. En myöskään ymmärrä, mitä en olisi voinut elämässäni tehdä siksi, koska olen nainen?

Sinä ja minä ollaankin aika etuoikeutettuja, mutta maailmassa on edelleen valtavasti naisia ja tyttöjä, joilla vaihtoehdot ovat karuja ja vähissä :( 

No en kyllä usko heidänkään tuntevan alemmuutta siksi että miehet ovat keksineet jotain tai siksi koska ovat naisia. En ajattele olevani etuoikeutettu, millä tavalla olisin? Ai koska miehet eivät ole yläpuolellani, vai? Se ei ole etuoikeus, vaan se on väärys, jos on jotenkin toisn.

Vierailija
40/81 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kieltämättä välillä tunnen. Ja myös musertavaa häpeää jos en onnistu esim. taskuunparkkeerauksessa, koska koen olevani syyllinen voimistamaan surkeat naiskuskit -stereotypiaa. Mulla siis on usein tunne, että mun pitäisi onnistua joka asiassa, että oon jotenkin vastuussa koko naissukupuolen maineesta ja jos en osaa jotain, tulee melkein pahoinvointia, että joku pääsee naureskelemaan miten NAINEN ei taas osaa tällaista ja tällaista koska NAINEN. En minä, vaan NAINEN.

En sitten tiedä mistä tää häpeä tulee. Ehkä kotoa. Iskä kyllä on aina heittänyt paljon "huumoria" naisten logiikasta ym. ja en mahda mitään sille että mahasta kouraisee aina kun hän murjoo näitä naisvitsejään.

Noniin, kivittäkää!

T. surkea ämmä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi