Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö toisen päiväkoti-ikäisen hoitoon, jos jäät kotiin hoitamaan toista joka on sairaana?

Vierailija

Vai ovatko molemmat kotona jos toinen on sairaana?

Kommentit (11)

Vierailija

Molemmat kotona, mutta en nää mitään väärää siinä, että viedään, jos kyse on vähän isommasta lapsesta, jolle pk on vaan hyvä juttu.

Vierailija

Vien toisen, jos siis on täysin terve. Voin tehdä kotoakin töitä kun sairas lapsi lepää ja se onnistuu paremmmin jos ei ole toista kotona kaipaamassa viihdytystä.

Vierailija

Vaihtelee. Nyt viimeksi meni toinen hoitoon ihan sen takia, että toinen lapsi malttaa kunnolla levätä. Toinen meni innolla päiväkotiin leikkimään. Monesti oon kyllä pitäny molemmat kotonakin.

Vierailija

Ehdottomasti vien terveen hoitoon. Näin yksityisyrittäjänä ei ole varaa pitää sairaslomapäiviä, joten niinä päivinä kun toinen on kipeä, teen töitä kotoa käsin. Se on silti minulle työpäivä. 

Vierailija

Monesti täällä on ollut keskustelua tämän tyyppisistä päivähoitokysymyksistä, alkaen siitä onko moraalisti oikein pistää esikoinen hoitoon, vaikka hoitaa kotona vauvaa jne. Ennen (siis ennen äitiyttä) olin sitä mieltä, että olisi paras jos lapset ensisijaisesti olisivat koko ajan kotona, mutta nyt ajatukset ovat muuttunut. Lähinnä mietityttää miten äiti jaksaa täysipainoisesti hoitaa molempia lapsia (joskus jopa kolmea tai neljää) täysipainoisesti. Pieni vauvakin tarvitsee paljon vuorovaikutusta ja huomiota, mikä ei varmaan täysin onnistu jos isompi häärää vieressä. Isompi taas voi kokea itsensä syrjäytetyksi vauvan takia, mikä voi aiheuttaa mustasukkaisuutta jne. Hoitoon vieminen on siis hyvä juttu. 

Ja vastaus ap:n kysymykseen: mun mielestä toisen voi ihan hyvin viedä hoitoon. Pääseepä sentään sitten ulkoilemaan ja touhuamaan, kun varmaan olis aika ankeaa kökkiä kotosalla, kun itse on terve. 

Vierailija

Yksikään lapsista ei ole ollut päiväkodissa. Hoidin lapset kotona esikouluikään saakka ja opiskelin siinä ohessa. Työelämässä olen silti ehtinyt olla kyllästymiseen saakka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksikään lapsista ei ole ollut päiväkodissa. Hoidin lapset kotona esikouluikään saakka ja opiskelin siinä ohessa. Työelämässä olen silti ehtinyt olla kyllästymiseen saakka.

Ok. Olisiko aiheeseen mielipidettä?! Vai laitetaanko mitali postiin humblebragaamisesta?!

Vierailija

Riippuu päivästä... jos vaikka tarvii lääkäriin lähteä, niin kivampi sillä terveellä on pk:ssa kuin tk:ssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos toinen on esim. mahataudissa, niin en todellakaan vie toista päiväkotiin tartuttamaan muita.

Tämä taas ei onnistu isommissa perheissä, joissa vähän väliä joku sairaana. Muuten sais olla jatkuvasti koko porukka kotona periaatteella että jos se nyt on tulossa jokaiselle. Mahatauti ei välttämättä käy koko perhettä läpi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat