Sinkkonen tyrmää lasten vuoroviikkoasumisen

Vierailija

http://yle.fi/uutiset/lastenpsykiatri_jari_sinkkonen_tyrmaa_erolasten_vu...

"– Siinä käy hyvin usein niin, että jonkin ajan kuluttua vanhemmat väsyvät tähän ja lapsen asiat eivät lopulta ole kenenkään hanskassa ja tästä meillä ei saa oikein puhua, Sinkkonen kuvaa."
"Hän muistelee vuosien takaista keskustelua yksin- ja yhteishuoltajaliiton toiminnanjohtajan kanssa.

– Kun hänelle soitettiin ja kysyttiin vuoroasumisesta, niin hän sanoi, että kokeilkaa ensin itse kolme kuukautta, Sinkkonen kertaa.

– Se on minusta aika hyvä ohje. Jos on, että "jee, koskaan minulla ei ole ollut näin kivaa kun pakkailen koko ajan laukkujani", niin sitten sitä voit ajatella lapsillesikin. Mutta mieti, Sinkkonen ohjeistaa."

Kommentit (5)

Vierailija

Sinkkosen ammattitaito on 1970-luvulta.

Ja ennen kuin puhut mitään koirista ja kalikoista, elän itse ydinperheessä ja lapseni on kohta jo kotoamuuttoiässä.

Vierailija

Parille kaverille tuntuu toimivan ihan hyvin, kaveri käy pojan kanssa reissaamassa ja tekee vaikka mitä. Mikä se vaihtoehto olisi?

Vierailija

Miksi lapsen pitäisi pakkailla laukkuja koko ajan? Molempiin koteihin tarvittavat vaatteet yms. niin korkeintaan se lempilelu täytyy kantaa mukana.

Vierailija

Itse uskon tässä asiassa enemmän ruotsalaisia tutkimuksia, siellä kun vuoroviikkoasumista suositellaan kun on todettu olevan paras ratkaisu erotilanteessa lasten kannalta. Huonot vanhemmat (nämä jotka ei tiedä lastensa elämästä) on huonoja vanhempia asumismuodosta ja siviilisäädystä riippumatta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat