Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

painoa tullut 5 kg nyt kuukaudessa. salilla 3-4h/pv

Vierailija

Treenaan salilla 4-5x vk ja 3-4h kerrallaan. Kävelen matolla ylämäkikävelyä 90 minuuttia sisältyen tuohon aikaan. Miten ihmeessä painoa tullut noin paljon? Olen kyllä huomannut että nälkä on kasvanut ja iltaisin olen syönyt enemmän esim rahkaa ja ruokaa. Viikonloppuisin herkuttelen jonkin verran
Salilla treenaan melko kovaa, en himmaile. En tajua. Olen lihaksikas, mutta nyt jotenkin esim vatsaan tullut ylimääräistä. :( ja kiloista päätellen muuallekkin.

Kommentit (8)

Vierailija

Lihas painaa enemmän kuin läski. Käy kehonkoostumusmittauksessa ja parin kk päästä uudelleen samassa paikassa. Siitä näet onko tullut paino lihasta vai rasvaa.
Voisit ehkä lyhentää treenejä, tuskin sun tarttee noin montaa tuntia kerrallaan olla salilla, jos et tähtää ammattiurheilijaksi tai kisoihin. Tietenkin, jos ei muuta tekemistä löydy.
Rahkaakaan (=proteiinia) ei tartte älyttömiä syödä, koska liika proteiini kertyy rasvaksi. PT/muu ravintoasiantuntija vois varmaan luoda sulle oikeanlaisen ruokavalion.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lihas painaa enemmän kuin läski.

Hohhoijaa. Koskahan te kotioraakkelit tajuaisitte, että kuukauden treenillä ei todellakaan tule lihasta kilokaupalla, etenkään naisille. Naisten on mahdollista saada pari kiloa lihasta VUODESSA ja sekin kovan työn tuloksena.

Se mikä ap:n painoa nostaa on kertyvä neste joka tulee aina kun aloittaa salitreenin. Menee jossain kohtaa ohi jolloin paino laskee. Ole siis huoleti. 

Vierailija

Kerro, miten sulla on varaa viettää noin paljon aikaa salilla?

Ei varmasti ole kyse lihaksesta, eikä ehkä nesteistäkään - ap:han kertoo itse syöneensä enemmän. Mikä muuten oli alkupaino? Alipainoisella paino voi nousta nopeastikin...

Vierailija

Ohis, mutta en oo koskaan tajunnut noita kuntosalilla kävelijöitä. Ihan saman, mutta vaihtelevemman ja raikkaassa ilmassa, kävelyn voi tehdä ulkona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap syö rahkaa ja luulee sen laihduttavan :D Käy kyllä päinvastoin, liika proteiini lihottaa.

Liika mikä tahansa makroravinne lihottaa.

Vierailija

Siis salilla olen käynyt jo 20v. Mutta nyt huomasin että paino on noussut viimeisen kuukauden aikana. Nostan kyllä tod raskaita painoja, muttei tuo kaikki todellakaan voi olla kaikki lihasta. Kiitos asiallisista vastauksista. 😊

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat