Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikenessä tosi kipeä kohta! Reikä hampaassa? Onko kokemuksia?

Vierailija

Eli ikenessä on tosi arka ja kipeä kohta. Syödessä sattuu, jos ruoka osuu siihen, samoin jos ientä painaa, on kipeä. Hampaassa en huomaa kipua, vaikka sitä nakuttelee. Luulin ensin, että ien tulehtunut ja olen käyttänyt noin 3-4 päivää suuhuuhdetta apteeksista, joka auttaa ientulehdukseen. Ei ehkä ole enää niin kauhean kipeä kuin ensin, mutta kipeä kuitenkin ja tuli mieleen, että mahtaako kyseessä olla sittenkin reikä ihan ikenrajassa. Mutta onko kellään kokemusta tuollaisesta, ettei hammas varsinaisesti oirehdi, vaan ien. Olen kyllä pian menossa hammashoitajalle, mutta saa nähdä, joudunko ennen sitä menemään päivystykseen. Minulla ei ole ollut kaiken kaikkiaan kauheasti reikiä ja ei ole hammaskivusta mitään kokemusta itsellä, vaikka ikää yli 40v.

Kommentit (7)

Vierailija

Nämä apteekkien suuhuuhteet ovat täysin tehottomia. Jos ikenissä on kunnon mikrobipesäke, niin ei se lähde kuin vetyperoksidilla, 35%. Tai hätätapauksessa voi 12%:n liuoksella kokeilla, mutta se on jo niin laihaa tavaraa, ettei välttämättä tehoa kunnolla, tai joutuu ainakin uusimaan käsittelyn 5 kertaa.

Vierailija

Jo ientaskuun pääsee vaikka joku marjan siemen tai muu pieni juttu, niin silloin kipu tuntuu ihan kuin olisi hampaassa reikä, kun se tulehtuu. Hygienisti kyllä sen pystyy huuhtelemaan pois tai kaivamaan muuten.

Vierailija

Minulla oli samanlaista kun viisaudenhammas puhkesi ja sinne ientaskuun meni jatkuvasti tavaraa. Sattui pirusti kun kaiveli sieltä tavaraa ulos mutta se helpotti. Kerran pääsi niin pahaksi että alkoi tulla paisetta ikeneen. Kun viisuri poistettiin niin ei ole uusinut.

En kyllä tiedä uskaltaisinko tuossa tilanteessasi itsehoitaa, jos siellä onkin jotain muuta vialla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat