Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jotenkin surettaa nykyajan kännykkäkulttuuri: lasten leikkipaikoilla äidit kärttyisinä pakkokuvaavat lapsiaan kattokaa-miten-kiva-päivä-meil...

Vierailija

Eilenkin olin pallomeren laidalla katsomassa lasteni leikkejä, ja paikalle saapui todella kylmän ja kireän oloinen keski-ikäinen nainen n. 5-vuotiaan hymyttömän lapsensa kanssa. Äiti patisti lapsensa pallomereen, mutta kiukkuisesti pakotti saman tien lapsensa kääntymään kasvot kameraan päin ja hymyilemään. Sitten istuutui mahdollisimman kauas lapsestaan ja räpläsi puhelintaan eikä edes huomannut, kun lapsi lähti paikalta. Todennäköisesti hehkutti facessa äiti-lapsiaikaansa, just.

T. 27-vuotias teknologian ihmelapsista valovuosien päässä oleva äiti

Kommentit (8)

Vierailija

Ne saatanan kännykät vois muutenkin jättää kotiin kun lähtee sen piltin kanssa ihmisten ilmoille. Tänään ostoskeskuksessa noin 3 vuotias juoksenteli ympäriinsä ja äitinsä naama kiinni kännykässä käveli eteenpäin mitään ympärilleen näkemättä. No räkänokka juoksi sitten minua päin ja mä kun kuljin keppien avulla murtuneen nilkan takia horjahdin niin että vaistomaisesti laskin painon kipeälle jalalle. Ja mitä tekee äiti, ei vittu yhtään mitään. Ei nostanut katsettaan luurista ja jatkoi näpyttelyään. Pentu tais pelästyä kun kirmasi äkkiä mutsinsa jalkaan kiinni, jos olisin kivulta pystynyt niin olisin karjassut sille ämmälle että katsoo vähän persehedelmänsä perään.

Taitaa olla päivystyskäynti tänään edessä.

Pendeja
Seuraa 
Liittynyt28.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Ne saatanan kännykät vois muutenkin jättää kotiin kun lähtee sen piltin kanssa ihmisten ilmoille. Tänään ostoskeskuksessa noin 3 vuotias juoksenteli ympäriinsä ja äitinsä naama kiinni kännykässä käveli eteenpäin mitään ympärilleen näkemättä. No räkänokka juoksi sitten minua päin ja mä kun kuljin keppien avulla murtuneen nilkan takia horjahdin niin että vaistomaisesti laskin painon kipeälle jalalle. Ja mitä tekee äiti, ei vittu yhtään mitään. Ei nostanut katsettaan luurista ja jatkoi näpyttelyään. Pentu tais pelästyä kun kirmasi äkkiä mutsinsa jalkaan kiinni, jos olisin kivulta pystynyt niin olisin karjassut sille ämmälle että katsoo vähän persehedelmänsä perään.

Taitaa olla päivystyskäynti tänään edessä.

Kuka kutsuu lasta persehedelmäksi? Millainen ihminen? Ihan järkyttävä sana :D

Vierailija

Toisaalta kännykkä on hyvä turva matkassa myös lasten kanssa. Ei ole kapulan vika jos käyttäjä riippuu netissä koko ajan.

Vierailija

Tällaiset aiheet voisi nostaa esille, kun Sanomat taas mainostaa tätä keskustelupalstaa. Oikeasti herätyksen paikka nykyäideille: pankaa se kännykkä laukkuun, kun olette lasten kanssa! Netti kiinni ja läsnoloa, yhdessäoloa.

KUMMITUSELÄIN

Säälittäähän se lapsen puolesta. Meillä kävi ravintolassa viime viikolla äiti noin 6v. tyttärensä kanssa syömässä ja mitä he siinä reilun tunnin istuivat niin äiti ei sanonut tytölle sanaakaan. Näpräsi vain kännykkäänsä samalla kun tyttö tuijotteli omaa lautasta..

Vierailija

Oltiin kesällä katsomassa Risto Räppääjää kesäteatterissa, edessä istuva äiti yritti saada noin 4-vuotiaasta pojastaan kuvaa, lapsi nostaa kädet kasvoilleen ja sanoo äiti mä en haluu. Pitääkö kaikki arjen menot jotenkin päivittää jakoon,... missä menee tenavan yksityisyys?

Vierailija

No mä räpsin lapsestani kuvia ihan muuten vaan enkä niitä jaa mihinkään. Teetän niistä kyllä joskus kuvia paperille ja pistän kehyksiin tai muuten muistoksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat