Elokuvia, joista jää huono fiilis?
En nyt välttämättä etsi mitään gorekauhuelokuvia, vaan sellasia, joista jää ikävä fiilis. Esimerkiksi The Elephant Man ja The Road jättivät tällaisen olon. Ehkä myös Interstellar.
Mitä muita tällaisia on?
Kommentit (168)
Oon melkee 3-kymppinen mies, mutta Hachiko niminen elokuva on tosi surullinen ja tuo kyyneleet silmiin :( Kertoo koirasta, jonka isäntä kuolee ja silti koira on päivittäin isäntäänsä juna-asemalla vastassa. Koira sit kuolee vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulen viemää. Se on kaikkien aikojen suosikkielokuvani, muttei lopultaan minusta hitustakaan toiveikas, en yhtään usko, että Scarlett saa Rhettin takaisin, mikä on hänelle ihan oikein. Loppu on niin surkea, että jää aina paha mieli :D
Nyt tulee varmaan kivisade, mutta minusta loppu on jees juuri siksi että on ihan oikein Scarlettille. En voi sietää kyseistä hahmoa ollenkaan, on niin itsekeskeinen.
Scarlett ei edes ansaitsisi Rhettin kaltaista miestä. Siksi loppu on ainoa oikea juuri noin.
Suomalaiset tekeleet, joissa leikitään niin avointa ja nussitaan ketä sattuu jne. Kaikenlaiset levottomat ja sun muu paska.
Surkeita ameriikan kopioita.
Ei mulle yleensä jää leffoista huono fiilis. Joku voi jäädä mieleen siksi että on ahdistava, joku taas ärsyttää olemalla sysihuono, mutta en jää vellomaan leffan tunnelmissa niin, että niistä jäisi ns. paska maku suuhun.
Ahdistavia leffoja jos luetellaan, niin ainakin Puhdistus, Happiness - Onni, Unelmien sielunmessu, American History X, Dogville ja Precious on sellaisia, mutta kaikki kuitenkin mun mielestä tosi hyviä ja puhuttelevia leffoja.
Huonot leffat on sitten asia erikseen, mutta onneksi ne haihtuu yleensä mielestä aika nopsaan.
No Man's Land, hyvä elokuva, mutta loppu ahdistava.
Breaking the waves täälläkin. Von Trierin naisviha on oksettavaa. Lopussa ikään kuin annettiin ymmärtää että kusipäämies oli tehnyt oikein ja jotain pyhää.
Vierailija kirjoitti:
Bim Mustakorva. Koira joutuu eroon omistajastaan, on nälissään ja kylmissään, sitä hakataan ja lopulta se ammutaan.
Joo näin elokuvan lapsena ja itkettiin vielä puol tuntia leffan loppumisen jälkeenkin.
8-pallo, Penny Dreadful (elokuva) ja Puhdistus.. Toki marttyyrit, human centipedet ja Serbian film jotka painivat ihan omassa luokassaan ahdistavuuden ja kauheuksien saralla..
Vierailija kirjoitti:
Eilen tuli Teemalta elokuva Sovinto, joka oli kyllä tosi hyvä mutta todella ahdistava. No, ei siitä oikeastaan huonokaan fiilis jäänyt, mutta jonkinlainen epätoivo silti, kun tietää että tuhannet lapset maailmassa elää kamalissa oloissa.
Suosittelen elokuvaa, varmaankin on Areenassa.
Joo, Sovinto oli tosi ahdistava. Olen nähnyt samanlaista elämää melko läheltä, ja tuli ihan kylmät väreet tuosta kun se vaikutti niin aidolta. Todella hyvin tehty, todella taitavat näyttelijät, mutta liian ahdistava. En olisi halunnut katsoa loppuun, mutta mies katsoi sitä niin tuli itsekin katsottua siinä sivussa. Jäi pitkäksi aikaa huono ja ankea fiilis.
Vierailija kirjoitti:
Oon melkee 3-kymppinen mies, mutta Hachiko niminen elokuva on tosi surullinen ja tuo kyyneleet silmiin :( Kertoo koirasta, jonka isäntä kuolee ja silti koira on päivittäin isäntäänsä juna-asemalla vastassa. Koira sit kuolee vanhuuteen.
Kiva kun kerroit koko juonen niin kenenkää ei tarvitse katsoa elokuvaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Breaking the waves täälläkin. Von Trierin naisviha on oksettavaa. Lopussa ikään kuin annettiin ymmärtää että kusipäämies oli tehnyt oikein ja jotain pyhää.
Mikä ihmeen naisviha? Trieriähän melkein voisi pitää feministisenä ohjaajana, koska hän kuvaa naisten karuja kohtaloita.
Black swan, Juoksee saksien kanssa ja Kaunis mieli.
Vierailija kirjoitti:
Juoksee saksien kanssa
Tarkoitatko Saksikäsi-Edwardia?
Ei Saksikäsi Edward, vaan Juoksee saksien kanssa. Ihan eri leffa!
Nyt tulee varmaan kivisade, mutta minusta loppu on jees juuri siksi että on ihan oikein Scarlettille. En voi sietää kyseistä hahmoa ollenkaan, on niin itsekeskeinen.