Elokuvia, joista jää huono fiilis?
En nyt välttämättä etsi mitään gorekauhuelokuvia, vaan sellasia, joista jää ikävä fiilis. Esimerkiksi The Elephant Man ja The Road jättivät tällaisen olon. Ehkä myös Interstellar.
Mitä muita tällaisia on?
Kommentit (168)
Lähes kaikki Lars von Trierin elokuvat.
Inland Empire oli todella ahdistava kaikessa sekavuudessaan. Hyvällä tavalla ahdistavia / surullisia leffoja ovat mm. Sovitus, Sovinto, Paha Maa, American History X, Se7en, Crash, No Country for Old Men, Poikani Kevin, There Will Be Blood, Blackfish (snif) ja 12 Years a Slave.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaapa sellainen hollantilainen elokuva kuin Kadonnut (1988), mutta älkää lukeko siitä ennakkoon. Ei ole raaka, mutta ahdistava kyllä.
Toi löytyy Youtubesta, täytyypi katsoa tässä lähipäivinä :) vaikka arvaan jo, että taas jälkeenpäin ahdistaa. Mutta niin käy aina kauhuleffojenkin kanssa, ja silti jostain syystä vaan katson niitä...
Blue Jasmine. Oli hyvä leffa, mutta lopusta jäi niin tyhjä ja epätietoinen olo. Mietin sitä vielä seuraavana päivänäkin, mikä on harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Open water. Koko leffan ajan ajattelin, että kyllä tää tästä. No, ei se siitä.
Sama. Koko ajan uskoin, että leffassa käy vielä hyvin, mutta eiii.
The last house on the left jätti myös ikävän fiiliksen. Puhun nyt siitä alkuperäisestä, en 2000-luvun versiosta.
Vierailija kirjoitti:
Christiane F.
Itse en ole nähnyt elokuvaa, mutta mieheni on, aikoinaan elokuvateatterissa. Hän on sanonut, että jos olisi ollut nuorena vähäinenkään into kokeilla huumeita, niin viimeistään tuon elokuvan näkemisen jälkeen olisi kaikki karissut pois. Häneen teki karmaisevan vaikutuksen tapettien seinältä repiminen, sanoo hän.
Ranskalainen elokuva Pianonopettaja 2000-luvun alusta. AHDISTAVA.
Buried. Lopussa jäi ahdistunut olo, kun leffa ei tarjoa minkäänlaista loppuhelpostusta puolentoista tunnin ahdistuksen päätteeksi. jos haluaa jäädä ahdistuneeseen oloon, niin katso tämä. Interstellar oli myös aikamoinen mindfuck, jonka jälkeen oli sekava olo mistä piti selvitä pari tuntia. Yleensä pidän leffoista jotka jotenkin avautuu tai ratkeaa positiivisesti lopussa, eikä mene ennestään enemmän solmuun tai jää keskelle ahdistusta. Mutta onhan näitä tullut parit katsottua.
Persujen puoluekokoukset ahdistaa
Alaston lounas. Olen leffafriikki enkä ymmärtänyt tätä leffaa. Olin pitkän aikaa masentunut, koska ajattelin että olen idiootti.
Romeo ja Julia, se missä on Leonardo di Caprio, joka on muuten maailman surkein näyttelijä.
Amour. Suosittelen kyllä kaikille lämpimästi. Ahdistavan siitä tekee todellisuus, joka odottaa meitä kaikkia, eli kuolema ja toisen hidas hyvästeleminen elämän päätteeksi.
Oon yllättynyt kun kukaan ei oo vielä maininnut leffaa Precious. Se jos mikään oli ahdistava.
Vierailija kirjoitti:
Persujen puoluekokoukset ahdistaa
Mikä leffa tää on? Leffoistahan tässä oli kyse.
The Green Mile. Se iso musta mies ei ansainnut tulla teloitetuksi ;((( m25
Wit, Emma Thompson pääosassa. Tavallaan tosi hyvä, mutta myös kaamean ahdistava.
Knowing, Nicholas Cage. Pelkästään ahdistava.
Vuosaari - ihan kaikista hirvein kaduttaa että katsoin
Korso
Marley ja minä