Onko kissojen rääkkäystä - mitä teen?
Katson sukulaiseni tilannetta mutta en uskalla siihen puuttua mitenkään koska välit menisivät. Olen hienovaraisesti vihjaillut mutta tyhmä sukulaismuija (40v) ei vain tajua.
Tapaus on tämä: hänellä ja hänen jäärällä miehellään on ulkona viisi kissaa, emo ja neljä pentua. Tämä emo tuli pyörimään omakotitalon pihalle (maalla ovat he) ja tämä alkoi syöttää emoa, joka putkautti pennut. Nyt nämä kaikki leikkaamattomina siinä pihalla pyörivät ja lumikin on satanut. Ei ole mitään navettoja heillä. MIes ei anna ottaa sisälle eikä tietty tollasta määrää voikaan ottaa. Nainen itsekkäästi syöttää mutta ei tajua että nämähän paleltuvat varmaan kuoliaaksi. Jonkun muovisuojan tehneet ovat, siinä joku pyyhe ja muovisuojassa semmoinen suuaukko. Tämä on niitten terassilla. Pärjääkö kisut? Kovin näyttää ohuelta muovi.
En uskalla sanoa tälle naiselle mitään, on myös paljon töissä hän. Mies on kyllä kotosalla ja varmaan ruokkii kun nainen ei ehdi. Eikö tämä ole jotenkin itsekästä? Mieluummin pitäs vaikka päästää nämä kärsimyksestä kuin pitää tuolla. Itkettää oikein niitten kisujen puolesta, täällä oulun korkeudellakin on kovia pakkasia.
MItä te tekisitte? Hyviä keinoja ja strategioita? En voi sanoa tämän kummemmin hänelle.
Kommentit (52)
Minulla on itselläni kolme kissaa sisällä, jotka olen pelastanut ulkoa.
Tässä vaan nyt ei teidän syyllistäminen auta yhtään. Kukaan ei anna järkeviä vinkkejä vaan syyllistää täällä. Hävetkää!
Mitäs sinä tekisit tapauksessani? Menettäisitkö vaikka suhteesi appivanhempiisi tämän takia? ET. Kyllä tässä pitää kiertotie keksiä ja sitä minä tässä metsästän mutta te tunnekuohuiset siellä toivotte minun jäätymistäni.
Te olette typeriä ihmisiä, typerämpiä vielä kuin minä, joka vasta mietin mitä tehdä. Te vain syyllistätte.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitus paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, osaavat neuvoa tai hakevat kissat pois. Ei saa ottaa kesäkissoja.
Juuri näin!
Älkää ruokkiko tätä trollia enää.
Puhukaa asiaa. Kukaan ei kommentoi tänne alle ellei anna minulle tunnekuohuiselle nyt järkeviä vinkkejä miten toimin.
Miten saan nämä kiinni? Aion hakea ne salaa jotenkin. Miten saan ne kiinni?
Eo uskois että sulla on omia kissoja jos noin vähän kiinnostaa näiden kissojen kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen trolli niin sinä olet pahemmanlaatuinen nettinörtti-idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Näköjään täällä alettiin syyllistää, no, eipä siinä. Ei täällä nyt kamalan monia hyviä vinkkejä tullut, kun joku ei edes tunnekuohussaan viitsinyt lukea aloitustani. Mulla itselläni on sama tunnekuohu, mitä me kaksi tunnekuohuista ku ntarttetaan järkivinkkejä.
EN VOI SANOA SILLE MITÄÄN.
En voi käräyttää koska ne tietäs kuka se on.
Eli: mä varmaan käyn nappaamassa ne tyypit sieltä kun ne ei ole kotona /yritän saada kiinni... ja vien ne löytötaloon.
Tosin sehän ei ole puolivillikissojen kohdalla kamalan helppo keissi se. Saati muutenkaan.
Olen pahoillani mutta ainoa oikea vastaus on se eläinsuojeluviranomainen. Heidän tehtävä on mennä paikan päälle ja arvioida tilanne SEKÄ osoittaa omistajille oikea toimintatapa. Käytännössä kaksi vaihtoehtoa: Järjestää kissoille lämmitetty tila, tai kissat viedään pois.
Tosin tässä on sekin ongelma että kun pennut ovat lisääntymiskykyisiä, siellä on kokonainen kissapopulaatio aluillaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on itselläni kolme kissaa sisällä, jotka olen pelastanut ulkoa.
Tässä vaan nyt ei teidän syyllistäminen auta yhtään. Kukaan ei anna järkeviä vinkkejä vaan syyllistää täällä. Hävetkää!
Mitäs sinä tekisit tapauksessani? Menettäisitkö vaikka suhteesi appivanhempiisi tämän takia? ET. Kyllä tässä pitää kiertotie keksiä ja sitä minä tässä metsästän mutta te tunnekuohuiset siellä toivotte minun jäätymistäni.
Te olette typeriä ihmisiä, typerämpiä vielä kuin minä, joka vasta mietin mitä tehdä. Te vain syyllistätte.
Menettäisin suhteeni kehen tahansa ennen kuin katsoisin vierestä kun jotkut kidutetaan kuoliaaksi.
AP jos ei ole mitään hajua mitä teet, ota joku eläinsuojeluyhdistyksestä mukaasi.
Ethän tarvisi kun muutaman häkin, kärsivällisyyttä ja kissojenruokaa mukaasi, jolla saisit houkuteltua.
Vierailija kirjoitti:
Eo uskois että sulla on omia kissoja jos noin vähän kiinnostaa näiden kissojen kohtalo.
Katso peiliin heikkolahjainen syyllistäjä typerys
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen trolli niin sinä olet pahemmanlaatuinen nettinörtti-idiootti.
Olen nettinörtti-idiootti, joten todistetusti sinä olet trolli. Noniin. Asia loppuunkäsitelty.
Eiköhän ne vastasyntyneet pennut jo ensi yönä palellu kuoliaaksi, emo voi sinnitellä vielä pari yötä päälle. Sitten sun ongelma on ratkaistu ja voit jatkaa rauhallisin mielin elämääsi.
Otat jonkun kaverin mukaan ja haette kisut sieltä yhdessä turvaan. Joku varmasti lainais jotain kuljetuskoppaa tai vastaavaa. Eläinsuojeluyhdistys? Pliis hommaa ne kisut turvaan :/ kauheaa ois itse siellä pienenä pentuna olla ja palella jos kukaan ei välitä :/ ymmärrä ettei oo helppo tilanne mut oo niin kiltti ja pelasta kissat. Siinäpähä luulevat et ovat vaa kadonneet metsään. Tai sit vaa soitat sen eläinsuojeluyhdistyksen ja jos välit menee ni sit menee, ainaki tekisit oikein ja saisit järkevämmiltä ihmisiltä kunnioitusta tilalle. Inhottaa tollaset ihmiset jotka jättää eläimet oman onnensa nojaan. Ne on täysin viattomia ja riippuvaisia ihmisen avusta. Ole kiltti ja pelasta tai kerro edes mistä voi tulla ne kissat pelastaa jos et itse uskalla.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne vastasyntyneet pennut jo ensi yönä palellu kuoliaaksi, emo voi sinnitellä vielä pari yötä päälle. Sitten sun ongelma on ratkaistu ja voit jatkaa rauhallisin mielin elämääsi.
Katso peiliin, häpeä. Tunneloukku.
Et tuo tähän maailmaan ja minulle mitään järkevää narsisti.
Hyppää suohon.
Vierailija kirjoitti:
Otat jonkun kaverin mukaan ja haette kisut sieltä yhdessä turvaan. Joku varmasti lainais jotain kuljetuskoppaa tai vastaavaa. Eläinsuojeluyhdistys? Pliis hommaa ne kisut turvaan :/ kauheaa ois itse siellä pienenä pentuna olla ja palella jos kukaan ei välitä :/ ymmärrä ettei oo helppo tilanne mut oo niin kiltti ja pelasta kissat. Siinäpähä luulevat et ovat vaa kadonneet metsään. Tai sit vaa soitat sen eläinsuojeluyhdistyksen ja jos välit menee ni sit menee, ainaki tekisit oikein ja saisit järkevämmiltä ihmisiltä kunnioitusta tilalle. Inhottaa tollaset ihmiset jotka jättää eläimet oman onnensa nojaan. Ne on täysin viattomia ja riippuvaisia ihmisen avusta. Ole kiltti ja pelasta tai kerro edes mistä voi tulla ne kissat pelastaa jos et itse uskalla.
Olet ainut joka sanot järkeviä sanoja syyllistämättä, koska itsekin täällä itkeskelen pahaa tilannetta. Kiitos sinulle. Soitan tänä iltana eläinsuojeluvalvojalle ja kerron että on nähty tällaisia pikku pentuja ulkona pyörimässä ja että siellä on nyt tällainen meno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso peiliin, häpeä. Tunneloukku.
Et tuo tähän maailmaan ja minulle mitään järkevää narsisti.
Hyppää suohon.
Et ole todellakaan ihan terve mieleltäsi, et voi auttaa muita ennenkuin olet itse saanut ensin apua.
Sunnuntai on kyllä näiden mt-potilaiden suosikki trollauspäivä.
Olen nyt laittanut tekstiviestin eläinsuojelusta vastaavalle paikalliselle eläinlääkärille prepaid-numerosta.
Kiitos järkeville tsemppaajille.
(Ps. anteeksi olen vähän juonut viiniä tänä iltana ja siksi tunnekuohut täällä päällä, ja suutuin teille syyllistäjille.)
Eiköhän eläinlääkäri hoida asian kuntoon kun se sille kuuluu. Ja jos ei tänään vielä kuulu mitään niin sitten otan yhteyttä löytöeläintaloon.163
Luin tämän keskusteluketjun ja se mihin syyllistävä sormeni osoittaa ei ole tämä apua selkeästi pyytävä ihminen, jolla on dilemma. Hän sentään avautui täällä aiheesta, eikä jättänyt sitä huomioimatta.
Sen sijaan keskustelupalstan äkkiväärät ryhtyivät heti tunnekuohuissaan syyttelemään tätä naista. Yhden tai kaksi fiksua vinkkiä näin.
Asiat eivät ole mustavalkoisia, useinkaan. Täytyy löytää järkeviä kompromisseja. Joskus tuntuu, ettei lasten ja eläinten "ystävillä" ole vähäisintäkään järkeä päässä. Toitotetaan vain yksituuttisesti asiaa ja syyllistetään ja vihataan. Siinä tämä aloittaja on aivan oikeassa. He ovat typerämpiä kuin aloittaja.
Kuten muutamat antoivat sinulle hyviä neuvoja, toimi niiden mukaan. Sinun ei tarvitse pilata sukulaisuussuhteitasi - tiedämme kaikki etteivät asiat ole niin yksioikoisia hoidettavia. On monia keinoja. Tosiaan, haet ne kissan pois salaa ja toimitat löytöeläintaloon. Tai ilmoitat niistä. Aina on joku voinut nähdä kissanpentuja hortoilemassa ulkona lumessa eikä se nyt kuulu asiaan.
Sinun ei tarvitse kuin tehdä jompikumpi näistä asioista - ja homma hoituu.
Valitettavasti on näitä sukulaisesi kaltaisia hölmöjä, jotka eivät ajattele nokkaansa pitemmälle. Sinä teit kuitenkin aivan oikein kun kirjoittelit tänne ja pyysit apua. Ja sitä olet nyt saanut.
Näille muille kirjoittelijoille sanoisin, että voi voi teitä. Paljon on oppimista.
No mitä v*tun väliä meneekö sukulaissuhde. Aloituksessa puhut tyhmästä sukulaismuijasta, ei liene siis kovin lämmin suhde alunperinkään. Anna mennä vaan ja auta kissoja.