Naiset, selittäkää se teidän hysteerinen poikabändien/artistien järkyttävä fanitus? Miksi pojat eivät fanita samalla tapaa?
Kun katsoo noita kirkuvia ja itkeviä tyttöjä esim. Justin Bieberin live vedoissa, alkaa aina ihmetyttämään se miten nainen voi fanittaa niin hysteerisesti? Saman huomasin Robinin esintyymisessä Possessa. Tytöt oli ihan hurmiossa.
Mistä tämä johtuu? Tuntuu, että jos Bieber haluisi panna jotain yleisön tyttöä, tyttö suostuisi heti. Suorastaan palvoisi Justinia.
Jos Robin ja Justin olisivat esim. jotain rakennuspuolen amiksia, niin ketään ei kiinnostaisi kyseiset herrat.
Sitten taas mies on ihan yhtä hurmiossa tytöstä, oli se sitten julkkis tai lähäriopiskelija, KUNHAN ON KUUMA.
En ole ikinä ymmärtänyt tätä tyttöjen hysteeristä fanitusta. Mistä tämä johtuu? Miksei pojilla esiinnyt samanlaista fanitusta?
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä taas olen internetin ihmeellisessä maaimassa törmännyt todella paljon poikiin ja miehiin, jotka hysteerisesti fanittavat mm. Natalie Dormeria, Sasha Greytä, Jennifer Lawrencea ja Emma Watsonia.
Se on vähän eri asia kun jätkät vähän läpälläkin hypettää INTERNETISSÄ jotai watsonia, kun tytöt ihan JOPA LIVENÄ repivät pelihousunsa, kirkuvat ja ovat muutenkin jopa epäterveen HYSTEERISIÄ.
juuri sinun kaltaisten junttisuomalaisten takia, joiden luetun ymmärtäminen, yleistieto, maalaisjärjen käyttö yms ovat aivan kivikautisella tasolla muutin itse Sveitsiin jossa on selvästi fiksumpaa porukkaa.
Jep, muutin itsekin aikoja sitten Ruotsiin. Selvästi fiksumpaa porukkaa. Suomalaiset eivät osaa nimeään sanoa englanniksi saatika keskutella. "Hello mai neim is Pekka, sory me spaek veri päät england".
Vierailija kirjoitti:
Pidän ihan normaalisti (en hysteerisesti) Jenni Vartiaisen musiikista. Olen nähnyt mm. Cirkuksen, Tavastian, Rytmikorjaamon ja Tulisuudelman keikoilla eturivissä ison lauman miehiä, 20-30v, jotka mylvii mukana laulaen jotain "Tyttövuosia" täysillä ja yrittää saada artistia vain koskettamaan heidän kättään. Tuovat Jennille lahjoja, suklaata, nalleja ym älytöntä ja heittelevät paskasia kalsareitaan lavalle (tätä enemmän isoilla lavoilla ja festareilla). En tiedä onko tämä ketjun tarkoittamaa fanitusta, mutta huvittavaa sitä on katsoa.
Nylon beatilla oli kans ihan hulluna noita miesfaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, minä taas olen internetin ihmeellisessä maaimassa törmännyt todella paljon poikiin ja miehiin, jotka hysteerisesti fanittavat mm. Natalie Dormeria, Sasha Greytä, Jennifer Lawrencea ja Emma Watsonia.
Se on vähän eri asia kun jätkät vähän läpälläkin hypettää INTERNETISSÄ jotai watsonia, kun tytöt ihan JOPA LIVENÄ repivät pelihousunsa, kirkuvat ja ovat muutenkin jopa epäterveen HYSTEERISIÄ.
juuri sinun kaltaisten junttisuomalaisten takia, joiden luetun ymmärtäminen, yleistieto, maalaisjärjen käyttö yms ovat aivan kivikautisella tasolla muutin itse Sveitsiin jossa on selvästi fiksumpaa porukkaa.
Jep, muutin itsekin aikoja sitten Ruotsiin. Selvästi fiksumpaa porukkaa. Suomalaiset eivät osaa nimeään sanoa englanniksi saatika keskutella. "Hello mai neim is Pekka, sory me spaek veri päät england".
Hahhahha, knivfinne siellä muminsvenskalla pätemässä fiksuudesta.
terv, ruotsalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mehän tiedämme kuka ja ketkä ovat evoluutiopsykaa vastaan ja miksi. Yksi ryhmä on uskovaiset ja toinen feministit. Molemmat ihan vaan siksi, että se sopii maailmankuvaan huonosti.
Niin, tai sitten se ei täytä tieteen määritelmää, ja siksi ei kuulu tieteen sisälle.
Vähän niin kuin kukkaterapiakaan ei täytä tieteen määritelmää.
Mitenkäs sille naistutkimukselle kävi esim. Norjassa? Kerrassaan ihmeellistä jos aivot olisi ainut elin johon evoluutio ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahhahha, knivfinne siellä muminsvenskalla pätemässä fiksuudesta.
terv, ruotsalainen
Itseäsiassa pädin ihan suomen kielellä ja hieman rallienglantia lainaten. Et selvästikään ole ruotsalainen, nimittäin silloin sinulla olisi parempi luetun ymmärtäminen. Haiskahdat hikiseltä suomijuntilta.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ihan normaalisti (en hysteerisesti) Jenni Vartiaisen musiikista. Olen nähnyt mm. Cirkuksen, Tavastian, Rytmikorjaamon ja Tulisuudelman keikoilla eturivissä ison lauman miehiä, 20-30v, jotka mylvii mukana laulaen jotain "Tyttövuosia" täysillä ja yrittää saada artistia vain koskettamaan heidän kättään. Tuovat Jennille lahjoja, suklaata, nalleja ym älytöntä ja heittelevät paskasia kalsareitaan lavalle (tätä enemmän isoilla lavoilla ja festareilla). En tiedä onko tämä ketjun tarkoittamaa fanitusta, mutta huvittavaa sitä on katsoa.
Ei tuolla tavalla oikea alffauros käyttäydy. Me juodaan jenninkin keikalla kaljaa takarivissä ja keikan jälkeen bäkkärillä vasta tapahtuu tai hotellihuoneessa.
m26
Vierailija kirjoitti:
Jotain alkukantaista tuossa ilmiössä on, myös jotain ihanaa. En tiedä syytä tms.
Sitähän ollut niinkauan, kun fanitettavia ollut. Esimerkkeinä Elvis, Beatles.. suht lähiaikaa, mutta vastaavia tallenteita löytyy. Olisko tytöt silloin olleet vielä hysteerisempiä.Itse olen suht maltillinen fanittaja ollut. En pyri iholle ja kirkuminenkin on satunnaista huudahtelua. Samaa opettanut omille muksuille. Siistiähän noita tyttöjä on keikoille vielä. Ovat niin innoissaan ja ihastuksissaan.
En tiedä mitä hyvää siinä on, että pikkutytöt fanittavat jotain niinkin heikkomoraalista ja kieroonkasvanutta persoonaa kuin Justin Bieber
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuolla tavalla oikea alffauros käyttäydy. Me juodaan jenninkin keikalla kaljaa takarivissä ja keikan jälkeen bäkkärillä vasta tapahtuu tai hotellihuoneessa.
m26
HAH HAH! Oikea alfauros ei tod käy Jenni vartiaisen keikoilla. Hän kuuntelee fanittaa ja kuolaa Apulantaa.
Onhan se vähän säälittävää kun esimerkiksi Negativen bändäritytöt (silloin aikoinaan) juoksevat Jonne Aaronin keikoilla kieli pitkällä. Keski-ikäiset muijat.
Kukin tietenkin tavallaan ja näitä on muillakin artisteilla. Toi oli vaan räikein esimerkki minkä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m26
HAH HAH! Oikea alfauros ei tod käy Jenni vartiaisen keikoilla. Hän kuuntelee fanittaa ja kuolaa Apulantaa.
Oikea alfauros ei mitään humppabändiä fanita, sen verran on tyyli muuttunut huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m26
Oikea alfauros ei mitään humppabändiä fanita, sen verran on tyyli muuttunut huonompaan suuntaan.
Jennihän taitaa taas olla vapailla markkinoilla. Eli mullakin mahikset? Niin ja olen 24v oonko liika vanha jennille?
En osaa sanoa miksi jotkut tekee noin. Minä kuulun niihin naisiin joilla ei ole minkäännäköistä vetoa ja tarvetta samaan.
Toki tykkään joistakin bändeistä mutta ei minun ole ollut tarvetta kirkua niiden perään. Ja ihan heterokin olen :)
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa miksi jotkut tekee noin. Minä kuulun niihin naisiin joilla ei ole minkäännäköistä vetoa ja tarvetta samaan.
Toki tykkään joistakin bändeistä mutta ei minun ole ollut tarvetta kirkua niiden perään. Ja ihan heterokin olen :)
Sama. Teini-iän alkuvuosina olin ihastunut joihinkin näyttelijöihin ym., mutta en mitenkään hysteerisesti. Lähinnä katselin netistä kuvia ja luin uutisia. Ei ollut mitään hinkua päästä oikeasti tapaamaan tai tapetoida seiniä heidän kuvillaan.
Muusikoita en ole fanittanut kunnolla kuin vasta aikuisiällä, eikä siinäkään ole ollut mitään seksuaalista. Heidän musiikkinsa vain iski johonkin sellaiseen kohtaan, mihin mikään muu ei ollut aiemmin osunut. Ovat kyllä ihan miellyttävän näköisiä ja hyviä tyyppejäkin, muttei minulla ole mitään tarvetta heidän peräänsä kirkua tai päästä iholle. Kunnioitan kyseisiä muusikoita ja heidän lahjakkuuttaan ihan liikaa kohdellakseni heitä jonain seksiobjekteina. En tiedä, miksi joidenkin pitää vetää seksi mukaan ihan kaikkeen.
Mutta ei tuollainen seksuaalinen fanitus tosiaan ole pelkkien naisten juttu. Kaikilla naismuusikoilla on samanlaisia megafaneja ja ne ovat sitten miehiä. Eihän sitä tietty tajua, jos itse käy lähinnä miespuolisten muusikoiden keikoilla, koska siellä ne kirkujat on tietysti naisia. Mutta onhan nuo miespuoliset stalkkerit huomattavasti pelottavampia kuin jotkut hysteeriset pikkutytöt. Enpä kadehdi naismuusikkoja juuri tuon takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ei tuollainen seksuaalinen fanitus tosiaan ole pelkkien naisten juttu. Kaikilla naismuusikoilla on samanlaisia megafaneja ja ne ovat sitten miehiä. Eihän sitä tietty tajua, jos itse käy lähinnä miespuolisten muusikoiden keikoilla, koska siellä ne kirkujat on tietysti naisia. Mutta onhan nuo miespuoliset stalkkerit huomattavasti pelottavampia kuin jotkut hysteeriset pikkutytöt. Enpä kadehdi naismuusikkoja juuri tuon takia.
Miespuoliset fanit eivät tosiaan huuda ja kilju naisartistien keikoilla, vaan stalkkaa heitä keikan jälkeen bäkkärillä (kuten joku aiemmin täällä sanoikin) ja kadulla + lähettelee jotain käytettyjä kortsuja postilaatikkoon ym kun ovat osoitteen ottaneet selville. Huomattavasti vaarallisempaa ja sairaampaa kuin kirkuminen keikan eturivissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain alkukantaista tuossa ilmiössä on, myös jotain ihanaa. En tiedä syytä tms.
Sitähän ollut niinkauan, kun fanitettavia ollut. Esimerkkeinä Elvis, Beatles.. suht lähiaikaa, mutta vastaavia tallenteita löytyy. Olisko tytöt silloin olleet vielä hysteerisempiä.Itse olen suht maltillinen fanittaja ollut. En pyri iholle ja kirkuminenkin on satunnaista huudahtelua. Samaa opettanut omille muksuille. Siistiähän noita tyttöjä on keikoille vielä. Ovat niin innoissaan ja ihastuksissaan.
En tiedä mitä hyvää siinä on, että pikkutytöt fanittavat jotain niinkin heikkomoraalista ja kieroonkasvanutta persoonaa kuin Justin Bieber
Ottaisin kuitenkin arvostelussa huomioon, että hänet on kasvatettu kieroon eli musiikkiteollisuuden ja vanhempiensa uhri.
Miehet huutaa keikalla/lätkämatsissa möreällä miesäänellä, koska menee tunteisiin. Pikkutytöillä ei ole möreää ääntä, vaan kirkuminen on heidän huutoaan. Jos yrittäisivät huutaa matalammalta, ääntä ei kantautuisi yhtä kovaa.
Kyllä moni mieskin on herkkänä tippa linssissä, jos selänne tulisi kättelemään. Aika moni ymmärtää ettei siinä ole mitään seksuaalista.
Eivät kaikki pikkutytöt fanita ja tämä käyttäytyminen on kehitetty siihen kuuluvana. Vaikka 100v sitten tytöt olisivat fanittaneet jotain, eivät he kirkuneet sen perään. Niin ei vaan sopinut tehdä. Piti olla näkymätön.
Vasta ylipäätään nuorisokulttuurin syntymisestä on lähtenyt tämä käytös, ei se ole mitään sisäsyntyistä.
Myös miehet ja pojat fanittavat, huutavat eturivissä ja osa pyörtyy jos ihailun kohde tulee halaamaan.
Turvallinen ihastuksen kohde ja kuuluu monen tytön luonnolliseen kehitykseen. Mulla ei sitä vaihetta ollut, mitt olen nähnyt vanhoja 40-luvun filmejä, joissa nilkkasukkatytöt kirkuvat hysteerisesti nähdessään nuoren Frank Sinatran.
Haluaisin vain sanoa, että se mikä on luonnollista ei ole aina välttämättä tervettä, silloin kuin "luonnollisuus" määrittyy kulttuuritrendien mukaan.
Puhut kukkua! Pojat ja miehet ovat rokkifestareillä fanittamassa suosikkejaan ja stadionkeikoilla myös. Pitävät eri bändeistä kuin teinitytöt eli aloituksesi ei yksinkertaisesti pidä paikkansa. Case closed.
Niin, tai sitten se ei täytä tieteen määritelmää, ja siksi ei kuulu tieteen sisälle.
Vähän niin kuin kukkaterapiakaan ei täytä tieteen määritelmää.