Vertaistukea kaivataan iäkkäiden vanhempien hoitamiseen

Vierailija

Alan olla aika uuvuksissa. Olen kohta nelikymppinen ja mulla on omat alakouluikäiset lapset jotka asuvat vuorotellen minulla ja isällään. Oma äitini on iäkäs, lähes kahdeksankymppinen ja asuu reilu 100 kilometrin päässä. Sisaruksia mulla ei ole. Tuntuu että rahkeet ei meinaa riittää äidin auttamiseen ja omaan elämään. Äiti tarvitsisi paljon enemmän apua arjessa. Ruuanlaitosta ja siivoamisesta ei meinaa tulla yhtään mitään, mutta on todella itsepäinen eikä halua rahalla ostettavaa apua. Ei toki pyydä minultakaan apua mutta koen että minulla kuitenkin on velvollisuus auttaa. Vastuu siitä että on ainoa kuka voi auttaa tuntuu ajoittain ihan liian raskaalta.Tuntuu että kaikilla ikätovereilla omat vanhemmat auttavat todella paljon arjessa ja minulla asia ihan päinvastoin. Muutakaan tukiverkkoa ei ole, toki onneksi lapseni ovat suhteellisen paljon myös isällään. Jotenkin tämä on aihe josta mun on todella vaikea avautua kavereille. Tuntuu että olen ongelman kanssa totaalisen yksin. Nyt kaipaisinkin vertaistukea samassa tilanteessa olevilta, vai onko teitä muita?

Kommentit (1)

Vierailija

Mulla on sillä tavalla eri tilanne, että äidilleni tulee ateriapalvelusta pääruoat.

Kerran viikossa käyn hänelle kaupassa (kaikki ne mut ateriat,välipalat ja muu hygienia yms. mitä kaupasta tarvitaan) siivoan jotain mihin äiti ei pysty ja laitan pyykkikoneeen päälle. Äiti tiskaa itse ja levittää pyykit koneesta kuivumaan, paitsi lakanat, ne on liian painavia (äidillä toimii vain toinen käsi kunnolla. Meiltä on äidille noin 70 km matkaaja toiset takaisin, siksi on ollut kohtuu helppo vetää tuo raja, että kerran viikossa. Äiti myö ssiivoaa itse sen mitä pystyy, mutta ei se ihan kauheasti ole.

Kerran viikossa on vielä tehtävissä. Yritä vetää joku raja sinäkin. Älä tee enempää kuin jaksat, koska jos sinä uuvut, äitiäsi ei auta enää kukaan. Eikä lapsasikaan. Jos äitisi ei suostu ostoruokaan tai ostosiivoukseen, älä sinäkään tee niitä. Hän suostuu kyllä, kun huomaa, että homma ei muutnkaan hoidu.734

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat