Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen se jonka lapsi otti vahingossa toisen karkkipussin

Vierailija
22.11.2015 |

Minua ärsyttää ihan hirveästi minkälaista paskaa syydätte tuolla ketjussa, selvästi ette ole edes lukeneet kaikkia kommenttejani. Selvennän vielä:

-Joku kysyi miten lapsi juuri karkkipussin otti siltä toiselta, varmasti tarkoituksella. Vastasin tähän: Mies ei ostanut muuta kuin karkkia, lapsi ei siis voinut ottaa muuta kuin karkkia. En tarkoittanut että mieheltä voi ottaa yhden karkkipussin kun kuitenkin niitä niin monta osti.

-Pussi oli samanlainen ja samankokoinen kuin meidän ostama, lapsi luuli sitä meidän pussiksi, hintaeroa oli 0,18€.

-Lapseni on todella 110cm pitkä ja 3v 7kk.

-Minulla oli huono omatunto karkkipussista, en missään nimessä sitä ilolla vetänyt naamaan ja syöttänyt lapselle kuten te syyttelitte, ja poimitte sanat minun rivien välistä.

-Sanoin että vien pussin takaisin kauppaan, te hyeenat kommentoitte vielä monta sivua: "Varas ap ja huonosti kasvatettu ap, kuinka voit olla noin epärehellinen! Opetat lapsesikin varastamaan!" Vaikka podin koko päivän ja seuraavan yönkin huonoa omaatuntoa, pussi oli visusti kaapissa.

-Selitin lapselle tilanteen kun huomasin, hän oli siis aidosti pahoillaan ja pyysi anteeksi. Minä tunnen lapseni ja tiedän ettei teko ollut tahallinen. En tiedä minkälaisia teidän 3vt on mutta omani ei osaa varastaa ja kieroilla.

-Veimme pussin kauppaan eilen, kassatäti kiitti rehellisyydestä ja antoi pussin takaisin. Ei me sitä vieläkään olla syöty, en tiedä syödäänkö.

Minulla on oikeasti pahamieli siitä millaisia ihmisiä täällä kirjoittelee :(

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herran jeesus mitä jeesustelijoita täällä on palsta täynnä. Oletteko ite sellaisia joiden huomio ei ole koskaan ikinä milloinkaan sekunniksikaan herpaantunut lapsestasi? Oletko myös ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt ensimmäistäkään virhettä? Jos vastasit myöntävästi molempiin esitettyihin kysymyksiin, voit onnitella itseäsi, olet tosi ainutlaatuinen, suorastaan uniikki, ellen jopa sanoisi että jumalasta seuraava.

Älä välitä ap näiden hiekkapillujen kommenteista, et varmasti tahallasi ottanut sitä saamarin pussia, eikä varmaan lapsesikaan ja se kenen pussin lapsesi vahingossa otti, tapauksen johdosta tuskin joutui hengenvaaraan enkä usko että joutui edes millään tavalla henkiseen epätasapainoon. 

Tsemppiä ap, olet varmasti hieno äiti ja vanhempi. Älä myrehdi näitä hyeenoja täällä. Syö karkkipussi pois ja elämä jatkuu! 

Vierailija
42/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet viemässä pussia takaisin kauppaan? Eihän sitä kaupalta viety, vaan toiselta asiakkaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provolta tää kuulostaa sen takia että pussi annettiin teille takaisin.Tai sitten olette selittänneet kassalle jota ei ole voinnut vähempää kiinnostaa ja halunnut teistä vaan äkkiä eroon.Yleensä unohtuneet/löytyneet tuotteet kerätään esim.neuvontaan mistä maksaja voi niitä kysellä.Jos tuote sieltä löytyy se korvataan jos ei se ei enää ole kaupan vastuulla vaan oletetaan että asiakas on sen itse hukannut tai seuraava asiakas napannut mukaansa tms.

Vierailija
44/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusongelma on se, että ap:n mielestä juuri hänen lapsensa ei osaa varastaa eikä ikinä tekisi niin. Väärin, kyllä se osaa, kuten muutkin. Ei sillä, että siitä välttämättä olisi nyt ollut kyse.

Sitä emme tiedä, oliko tämä tahallinen vai tahaton juttu, joten toruminen olisi ollut väärin siinä tapauksessa, että tämä oli tahatonta. Turha opettaa pelkäämään virheitä ja vahinkoja sekä luoda epäreilun kohtelun kokemuksia.

Palauttaminen kauppaan oli oikea ratkaisu, koska näin lapsi oppi, että toisen omaa ei saa ottaa tahallaan eikä vahingossa (kummasta sitten onkaan kyse). Lisäksi opittiin siitä, miten otetaan vastuu, jos vahinko tapahtui.

Valitettavasti kassatäti nyt kuitenkin antoi signaalin, että "vahinko" kannattaa. Ehkä kannattaa ap:n tarkkailla vastedes, ettei lapsi oppinut tätä "vahinko"-strategiaa ja homma ala toistua tuon tuosta.

Vierailija
45/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti antaa lapsen pakata tavaroita itsekseen? Minusta asian ydin ei ole lapsen pituus tai karkkipussi vaan ap:n oma vanhemmuus, johon ei kuulu lapsen ohjaaminen, lapsen tekojen seuraaminen tai yhdessä tekeminen. Siellä oli kassahihnan päässä kiltti, rauhallinen, ikäistään pitempi 3v ikäinen ihan yksin pakkaamassa ostoksia eikä äitinsä välitä kaupassa pätkääkään, mitä sinne kotiinlähtevään kassiin sujahtaa.

Ei tässä lasta pidä nuhdella vaan kummastella ap:ta, joka keksii lapsen teossa jotain väärää, vaikka ongelma on äidissä. Millainen vanhempi tekee lapsestaan varkaan, vaikka itse on syyllistynyt lapsen hylkäämiseen?

Vierailija
46/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellyyttävää, että ap kirjoittelee itselleen lohduttavia viestejä <3

Vierailija
47/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi herran jeesus mitä jeesustelijoita täällä on palsta täynnä. Oletteko ite sellaisia joiden huomio ei ole koskaan ikinä milloinkaan sekunniksikaan herpaantunut lapsestasi? Oletko myös ihminen, joka ei ole koskaan tehnyt ensimmäistäkään virhettä? Jos vastasit myöntävästi molempiin esitettyihin kysymyksiin, voit onnitella itseäsi, olet tosi ainutlaatuinen, suorastaan uniikki, ellen jopa sanoisi että jumalasta seuraava.

Älä välitä ap näiden hiekkapillujen kommenteista, et varmasti tahallasi ottanut sitä saamarin pussia, eikä varmaan lapsesikaan ja se kenen pussin lapsesi vahingossa otti, tapauksen johdosta tuskin joutui hengenvaaraan enkä usko että joutui edes millään tavalla henkiseen epätasapainoon. 

Tsemppiä ap, olet varmasti hieno äiti ja vanhempi. Älä myrehdi näitä hyeenoja täällä. Syö karkkipussi pois ja elämä jatkuu! 

Lisäksi lapselle kannattaa opettaa, että juuri noin kannattaa tehdä, sujauttaa toisen asiakkaan ostoksista muutama omaan pussiin. Niin saa herkkuja ilmaiseksi eikä kenellekään koidu haittaa. Jos kassa jotain valittaa tai se toinen asiakas, voi aina syyttää hiekkapilluksi.

Vierailija
48/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen äiti antaa lapsen pakata tavaroita itsekseen? Minusta asian ydin ei ole lapsen pituus tai karkkipussi vaan ap:n oma vanhemmuus, johon ei kuulu lapsen ohjaaminen, lapsen tekojen seuraaminen tai yhdessä tekeminen. Siellä oli kassahihnan päässä kiltti, rauhallinen, ikäistään pitempi 3v ikäinen ihan yksin pakkaamassa ostoksia eikä äitinsä välitä kaupassa pätkääkään, mitä sinne kotiinlähtevään kassiin sujahtaa.

Ei tässä lasta pidä nuhdella vaan kummastella ap:ta, joka keksii lapsen teossa jotain väärää, vaikka ongelma on äidissä. Millainen vanhempi tekee lapsestaan varkaan, vaikka itse on syyllistynyt lapsen hylkäämiseen?

No voi pyhät sylvit sentään. mä en enää usko tätä todelliseksi.

Vierailija
49/49 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi pyhät sylvit sentään. mä en enää usko tätä todelliseksi.

MIksi et usko todeksi sitä, että 3v:n tehtävänä ei todellakaan ole yksikseen pakata perheen ostoksia äidin tehdessä sillävälin jotain ihan muuta? 3v on lapsi, lapsia ohjataan elämään tätä elämää muiden kanssa ja paras tapa siihen on esimerkki ja yhdessä tekeminen. Ei oikein mahdu ajatusmaailmaani se, että ap ja lapsi yhdessä pakkaavat eikä ap huomaa, miten 3v hamuaa viereiseltä hihnalta karkkipussin itselleen.