Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholia joka viikko

Vierailija

Onko normaalia, jos puoliso juo joka viikonloppu (pe ja la) niin, että joka viikko tulee pussillinen tölkkejä n. 24+ tölkkiä? Juo myös nopeasti. Olen ehdottanut, että olisi joskus juomatta, mutta sitä ei vain tapahdu. Viikolla ei juo yleensä yhtään. Mikä siis on normaalia?

Kommentit (2)

Vierailija

Kyllä mä sanoisin miehelle että jollet pistä itteäs ruotuun niin heipparallaa.. Ei kai toi niin paha, jollei lapsia oo, mut en kyllä silti kattelis ja sitä paitsi se juominen voi tosta vielä yltyä

Vierailija

Eihän tuo vielä paljon ole, mutta älä ole huolissasi, kyllä se siitä pikku hiljaa lisääntyy. Niin kävi ainakin minulle kunnes minun oli pakko juoda joka päivä vähintään pullo viinaa ja muutama kalja päälle, joskus sunnuntaina tosin pidin vapaapäivän. Valitettavasti kukaan ihminen ei saa alkoholistia raitistumaan, ei pyytämällä, ei uhkaamalla, ei vaikka huutaisi pää punaisena. Toipuminen voi alkaa vasta sitten kun alkoholisti itse ymmärtää ja hyväksyy tilanteen ja myöntää itselleen, ettei yksin mahda asialle mitään.

Suosittelen lukemaan Lilli Loiri-Sepän kirjan "Selviämistarinoita",  oikeastaan siitä lähti oma raitistumiseni viitisen vuotta sitten ja varmasti se antaa ajattelemisen aihetta myös alkoholistin läheisille sekä auttaa ymmärtämään juopon järjenjuoksua edes vähän. Täysin sitä ei ymmärrä edes alkoholisti itse, ei juodessaan eikä raittiinakaan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat