Oletko sellainen ihminen, joka tekee ja saa aikaan asioita,

Vierailija

vai enemmänkin sellainen, joka vain pohtii ja aikoo ''sitten joskus'' tehdä niitä.

Kommentit (15)

Vierailija

Suunnittelu ja haaveilu on kivaa, toteutus tylsää. Toteutunut haave ei enää ole haave, ja haaveet ovat kivoimpia haaveina. En siis ole niitä, jotka tekevät kaikista unelmista totta :)

Vierailija

Mä olen se, joka tekee ja saa aikaan. Ilman suuria suunnitelmia ja melua pitämättä. Tulokset hämmästyttävät välillä itseänikin.

Vierailija

Riippuu kannustimista. Tai oikeastaan hyöty-riski -suhteesta.

Esim. olisin jo vuosia sitten ihan oikeasti ryhtynyt sivutoimiseksi yrittäjäksi, mutta riskit työttömyysturvan menettämiseksi ovat liian suuret.

Vierailija

Olin joskus työssä, jossa minulla oli mahdollisuus isoihinkin bonuksiin normipalkan lisäksi. Tein silloin aivan hulluna töitä, vaikka en sinänsä pitänyt itsessään siitä työstä. Mutta palkkio motivoi, kun tiesin saavuttavani sen.

Nyt olen koulutukseeni ja vastuutasooni verrattuna huonopalkkaisessa työssä, jossa koen, että minulla ei ole mahdollisuuksia päästä eteenpäin rahallisesti tai tittelillisesti. Arvaa, paljonko kiinnostaa enää toimia ns. tehokkaasti ja stressata työstä. Olen päättänyt alkaa ajattelemaan enemmän itseäni, kun edutkin pienenevät lomarahojen ja arkipyhien vähenemisen yms. myötä. Ei tästä jää itselle niin paljoa hyötyä, että kannattasi stressata, vaan ehkä kannattaa käyttää aikaa enemmän suunnitteluun ja "suunnitteluun".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sekä että. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty.

Hyvin suunniteltu on puoliksi tekemättä. Mä kyllä teen asiat loppuun. Tulee hyvä mieli kun saa valmista aikaan.

Vierailija

Joitakin asioita saan tehtyä hyvinkin, toisia en. Esimerkiksi joku hakemuksen kirjoittaminen saattaa venähtää, koska koen sen niin ikäväksi. Sitten on niitä haaveita ja suunnitelmia, jotka saavatkin olla vain haaveita, ainakin toistaiseksi. En kaikkea pyri hampaat irvessä toteuttamaan. Mä tykkään siiitä, että saa haaveilla ja pohtia erilaisia vaihtoehtoja, ääneenkin. Olen vasta ymmärtänyt, että toisentyyppisiä ihmisiä saattaa ärsyttää se, kun pitävät mun "pitäisi, voisi" -juttujani saamattomuutena. Mä mietin ensin mielelläni asiat puhki ennen kuin toimin, siksi että tietäisin haluanko jotain asiaa varmasti vai en. Olen päättämätön ja toimimaton ihminen jonkun toisen rinnalla, mutta sehän riippuu aina siitä kehen vertaa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat