Miksi minua hävettää tehdä hintatarjous? (Huutiksessa)

Vierailija

Kyllä sitä ihminen saa ongelman vaikka mistä aikaiseksi :D Olen tässä jo koko päivän pähkäillyt, että haluaisin tarjota yhdestä tuotteesta kympin alemman hinnan, mutta kun ei vaan kehtaa. En tiedä miksen kehtaa - onko kellään muulla samanlaista? Tottahan minun pitäisi järjellä ajatella, että kun se tarjous-juttu siinä kerran on, niin myyjä ottaa tarjouksia tarkoituksella vastaan. Mutta mutta...

Kaipa se nolous osittain juontaa juurensa sihen, että itse olen saanut Huutiksessa ihan pähkähulluja tarjouksia: tyyliin 50 euron tuotteesta tarjotaan kymppi (sis. postikulut). Tai 5 euron tavara pitäisi saada pelkkien postikulujen hinnalla (ja itse asiassa olisin joutunut maksamaan 95 senttiä siitä ilosta, että saan antaa tavaran ilmaiseksi). Tuntuu siltä, että melkein kaikki tarjoajat ovat jollain tavalla hönttejä, joten en millään haluaisi kuulua samaan porukkaan.

Toisaalta sitten taas ainoa tekemäni tarjous aikanaan hylättiin ilman mitään viestiä: tarjosin 12 euron tuotteesta 10 euroa. Tuntui jotenkin nololta. Jäikö minulle tuosta niin suuret traumat sitten? :D

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä tavaran pyyntihinta siis on?

50 euroa, ajattelin tarjota 40 euroa. Plus postikulut tietysti, en oleta niiden sisältyvän hintaan kuten monet ilmeisesti tekevät...

Vierailija

Minulla on vähän sama, tosin 99% ostamistani tuotteista on onneksi ollut Osta heti-hinnoiteltuja. Ihan noista suurta alennusta en ole pyytänyt kuin sinä suunnittelet, mutta . Ne, mitä ostan, eivät koskaan ole mitään haluttuja tai kilpailuja tuotteita, vaan esim. DVD-levyjä, joita moni muukin kauppaa. Niistä on sikäli helpompi pyytää alennusta, mutta kyllä, yleensä kamppailen itseni kanssa siitä, kehtaanko tinkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on vähän sama, tosin 99% ostamistani tuotteista on onneksi ollut Osta heti-hinnoiteltuja. Ihan noista suurta alennusta en ole pyytänyt kuin sinä suunnittelet, mutta . Ne, mitä ostan, eivät koskaan ole mitään haluttuja tai kilpailuja tuotteita, vaan esim. DVD-levyjä, joita moni muukin kauppaa. Niistä on sikäli helpompi pyytää alennusta, mutta kyllä, yleensä kamppailen itseni kanssa siitä, kehtaanko tinkiä.

Jep, ymmärrän mitä tarkoitat. Jotenkin silti tuntuu hassulta, jos se hintatarjous-juttu on tarkoitettu vain euron-parin alennuksille - eikä niitäkään sitten kuitenkaan hyväksytä, kuten tuossa minun tapauksessani...

Tuo 50 euron tavara on roikkunut siellä jo jonkin aikaa, enkä itse olisi valmis sellaisesta enempää kuin 40 euroa maksamaan (kerran näin kirppiksellä 20 eurolla, harmittaa etten ostanut), joten eihän siitä mitään haittaa olisi kysyä eikä myyjä varmaan mitenkään loukkaantuisi. Mutta kun en vaan pysty :D En osaa tinkiä livenäkään, enkä näköjään sitten netissäkään.

Tuokin on siis Osta heti-hinnoiteltu, ei ole huutokauppaa meneillään.

Vierailija

Tarjoa sitten vaan :). Kirjoita jokin kohtelias viesti siihen mukaan, esim. Suostutko myymään 40 eurolla? Maksan nopeasti.

Ja sitten tietysti myös maksat nopeasti! Rahaa se myyjä on vailla, ellei sitten huvikseen vaan testaa meneekö kaupaksi.

-3-

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat