Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni liittyi takaisin kirkkoon..

Vierailija

Tekee kuolemaa..eronnut kirkosta joskus 80-luvulla ja nyt on aika laittaa asiat yläkerran kannsa taas kuntoon..
Mitä luulette te jotka olette eronneet kirkosta,harmittaako vielä joskus?
Kiva esimerkiksi kun ei löydy kummeja lapselle kun kaikki pakanoita..
Onneksi liittyminen takaisin käy yhtä helposti kuin eroaminen!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

On aina tavallaan uskonut tuohon yläkerran ukkeliin mutta kännissä sekin silloin marssi kirkkoherran virastoon ja erosi kirkosta..

Vierailija

Kummeja voi lapsella olla vaikkei kuulukaan kirkkoon.

Ja miksi harmittaisi, jos yksinkertaisesti ei usko että kirkkoon kuuluminen tekisi mitenkään autuaaksi, elävänä tai kuolleena.

Ja mun ruumiista voi käyttää kierrätykseen niin paljon kuin pystyy, loput tuhkaksi ja tuhkat saa heittää tai säilyttää, sama se mulle.

Vierailija

JOs lapsi kastetaan kristilliseen uskoon ja pappi sen tekee eikä mitkään pakananimiäiset niin kummin täytyy kuulua kirkkoon..

samoin kuin homot ei voi mennä kirkossa naimisiin vaan saisivat keksiä jonkun oman jutun..kummit on kristinuskon peruja ja pakanat ei sellaisia voi käyttää!

Eipä taida kirkon multiin pakana päästä..tai pääsee mutta pappi ei siunaa..

Vierailija

Ei harmita. Kummi voi olla vaikkei kirkkoon kuuluisikaan. Mä en tarvitse tuollaista instituutiota elämässäni missään muodossa. Ja sainpahan hyvän syyn vastata kun anoppi tivaa miksen lähde kuuntelemaan kauneimpia joululauluja kirkkoon hänen kanssaan tmv. Kyllä mä häihin ja hautajaisiin osallistun mutten laula tai rukoile enkä laita käsiä ristiin.

Vierailija

Onko hautaaminen halvempaa jos kuuluu kirkkoon? Jos on, voisi ehkä harkita. Pienellä eläkkeellä kun ei kai verojakaan joudu maksamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
JOs lapsi kastetaan kristilliseen uskoon ja pappi sen tekee eikä mitkään pakananimiäiset niin kummin täytyy kuulua kirkkoon..

samoin kuin homot ei voi mennä kirkossa naimisiin vaan saisivat keksiä jonkun oman jutun..kummit on kristinuskon peruja ja pakanat ei sellaisia voi käyttää!

Eipä taida suomessa muita ollakkaan kuin kirkon multia, sinne ne kaikki haudataan oli sitten muslimi tai ateisti.
Menehän hihhuli muualle ja opiskele hieman ihmisoikeuksia.

Vierailija

No laitoin tuohon kyllä että pääsee kirkon multiin mutta pappi ei siunaa..

koita sinä imbesilli opetella lukemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
kummit on kristinuskon peruja ja pakanat ei sellaisia voi käyttää!

Eipä taida kirkon multiin pakana päästä..

Aivan helposti voimme käyttää, kiitos vaan. Minä en ole koskaan kuulunut kirkkoon ja minulla on kummit, joihin vielä näin yli 30-vuotiaanakin on läheiset välit. Myös kirkkoon kuulumattomalla lapsellani on kummeja. Harvalla kirkkoon kuuluvallakaan kummi tänä päivänä erityisesti hoitaa uskonnollista kasvatusta. Ajattelen, että kummi on lapselle läheinen ja tärkeä aikuinen, joka on kiinnostunut lapsesta ja hänen asioistaan.

Useimmissa kunnissa seurakunta hoitaa hautaustoimen kaikille kuntalaisille. Uskonnottomille on monesti varattu erillinen osa hautausmaasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on laitonta haudata ruumista muualle kuin kirkon hautausmaalle (muita hautausmaita ei ole). Ja pakana harvemmin kaipaa siunaamista, itselleen taikka lapselleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No laitoin tuohon kyllä että pääsee kirkon multiin mutta pappi ei siunaa..

koita sinä imbesilli opetella lukemaan.

Luuletko että sitä kirkkoon kuulumatonta kuollutta hirveästi harmittaa ettei pappi siunaa? Eiköhän se ole pointti ettei olisi edes halunnut siunausta.

Vierailija

Kuulun kirkkoon ja uskon, mutta totuus on, että kirkkoon kuulumisella ei ole mitään tekemistä pelastuksen kanssa. On oltava henkilökohtainen sydämen usko, joka näkyy elämässä.

Vierailija

Mitä mieltä helluntailaiset olette siitä, että olen tullut uskoon TV7:n ohjelmien kautta lapsen uskon kasvettua. En ole kuitenkaan käynyt aikuiskasteella, vaan minut on kastettu lapsena. Onko helluntailaisten mielestä tuolla kasteella suurikin merkitys, jos kuitenkin sydämessään uskoo?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat